1

Tjena!

Det finns ju ramlager som har stålbaksida t ex Silverline. Skall man satsa på sådana om man bygger lite småtrimmat?

Med vänlig hälsning Mikael

2 Senaste redigerad av PPRMicke (2020-01-05 19:18:56)

Flat four boxer skrev:

Tjena!

Det finns ju ramlager som har stålbaksida t ex Silverline. Skall man satsa på sådana om man bygger lite småtrimmat?

Med vänlig hälsning Mikael

Man vill alltid ha sådana  mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Trodde att dom med alu har försvunnet från marknaden på grund av den dåliga kvaliteten ( har sett att det fanns ett skit lager från Argentina som körde med Alu i mitten ( det var billiga lager )
Ps deras kamlager /vevlager var lika dåliga

/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

3

PPRMicke skrev:
Flat four boxer skrev:

Tjena!

Det finns ju ramlager som har stålbaksida t ex Silverline. Skall man satsa på sådana om man bygger lite småtrimmat?

Med vänlig hälsning Mikael

Man vill alltid ha sådana  mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Trodde att dom med alu har försvunnet från marknaden på grund av den dåliga kvaliteten ( har sett att det fanns ett skit lager från Argentina som körde med Alu i mitten ( det var billiga lager )
Ps deras kamlager /vevlager var lika dåliga

/// Micke

Tack Micke!

Ja det handlar ju inte om några pengar alls i sammanhanget. På Paruzzi stod det att enbart Silverline hade stålbaksida...

https://www.paruzzi.com/se/volkswagen/m … ager/1614/

Köper jag Silverline är jag safe då:)

Med vänlig hälsning Mikael

4

Flat four boxer skrev:
PPRMicke skrev:
Flat four boxer skrev:

Tjena!

Det finns ju ramlager som har stålbaksida t ex Silverline. Skall man satsa på sådana om man bygger lite småtrimmat?

Med vänlig hälsning Mikael

Man vill alltid ha sådana  mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Trodde att dom med alu har försvunnet från marknaden på grund av den dåliga kvaliteten ( har sett att det fanns ett skit lager från Argentina som körde med Alu i mitten ( det var billiga lager )
Ps deras kamlager /vevlager var lika dåliga

/// Micke

Tack Micke!

Ja det handlar ju inte om några pengar alls i sammanhanget. På Paruzzi stod det att enbart Silverline hade stålbaksida...

https://www.paruzzi.com/se/volkswagen/m … ager/1614/

Köper jag Silverline är jag safe då:)

Med vänlig hälsning Mikael

Nej det är du inte. Peter Servais bygger motor med Silverline just nu på FB, kolla in det bygget.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Tack Mogge, pratade lite med Peter:)

6

Mogge skrev:
Flat four boxer skrev:
PPRMicke skrev:

Man vill alltid ha sådana  mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Trodde att dom med alu har försvunnet från marknaden på grund av den dåliga kvaliteten ( har sett att det fanns ett skit lager från Argentina som körde med Alu i mitten ( det var billiga lager )
Ps deras kamlager /vevlager var lika dåliga

/// Micke

Tack Micke!

Ja det handlar ju inte om några pengar alls i sammanhanget. På Paruzzi stod det att enbart Silverline hade stålbaksida...

https://www.paruzzi.com/se/volkswagen/m … ager/1614/

Köper jag Silverline är jag safe då:)

Med vänlig hälsning Mikael

Nej det är du inte. Peter Servais bygger motor med Silverline just nu på FB, kolla in det bygget.

Silverline är det bästa som finns i dag på marknaden  ICQ/ai
Kan  man hitta mahle eller K&S är det att föredra ( finns ett gäng till fabrikat som är mycket svåra att hitta)
jag har för mig att metallslive som argentina lagerna heter  Dom har mycket litet bappis ytskick
Nästan ren aluminum i ramlagerna
/// Mi

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

7

Hur är det med gamla Glyco?

8

Kjell T skrev:

Hur är det med gamla Glyco?

Guld lager  ICQ/bq
Om du har sådan så får du skicka ett pm
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

9

Dags att inventera i hyllorna:) Kollar man tyska säljsidor verkar det ju finnas lite mahle och kolbensmidt.

Tack för hjälpen så här långt!

Med vänlig hälsning Mikael

10

Det finns massor av Glyco-satser till salu i USA. Problemet är att de är för std block och 0,75 eller1 mm slipad vev. Ingen slipar vevar så mycket idag eftersom kvaliteten är så bra att de håller i evighet. Dessutom vill säljarna oftast ha fantasisummor för satserna eftersom de är original och ligger i originalkartongen.