Tjena!
Det finns ju ramlager som har stålbaksida t ex Silverline. Skall man satsa på sådana om man bygger lite småtrimmat?
Med vänlig hälsning Mikael
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Ramlager
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena!
Det finns ju ramlager som har stålbaksida t ex Silverline. Skall man satsa på sådana om man bygger lite småtrimmat?
Tjena!
Man vill alltid ha sådana mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Trodde att dom med alu har försvunnet från marknaden på grund av den dåliga kvaliteten ( har sett att det fanns ett skit lager från Argentina som körde med Alu i mitten ( det var billiga lager )
Ps deras kamlager /vevlager var lika dåliga
/// Micke
Flat four boxer skrev:Tjena!
Man vill alltid ha sådana mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Trodde att dom med alu har försvunnet från marknaden på grund av den dåliga kvaliteten ( har sett att det fanns ett skit lager från Argentina som körde med Alu i mitten ( det var billiga lager )
Ps deras kamlager /vevlager var lika dåliga/// Micke
Tack Micke!
Ja det handlar ju inte om några pengar alls i sammanhanget. På Paruzzi stod det att enbart Silverline hade stålbaksida...
https://www.paruzzi.com/se/volkswagen/m … ager/1614/
Köper jag Silverline är jag safe då:)
PPRMicke skrev:Flat four boxer skrev:Tjena!
Tack Micke!
Ja det handlar ju inte om några pengar alls i sammanhanget. På Paruzzi stod det att enbart Silverline hade stålbaksida...
Nej det är du inte. Peter Servais bygger motor med Silverline just nu på FB, kolla in det bygget.
Tack Mogge, pratade lite med Peter:)
Flat four boxer skrev:PPRMicke skrev:Man vill alltid ha sådana mitt lager ( är som std på vw för att lagerläget skall hålla )
Tack Micke!
Nej det är du inte. Peter Servais bygger motor med Silverline just nu på FB, kolla in det bygget.
Silverline är det bästa som finns i dag på marknaden
Kan man hitta mahle eller K&S är det att föredra ( finns ett gäng till fabrikat som är mycket svåra att hitta)
jag har för mig att metallslive som argentina lagerna heter Dom har mycket litet bappis ytskick
Nästan ren aluminum i ramlagerna
/// Mi
Hur är det med gamla Glyco?
Hur är det med gamla Glyco?
Guld lager
Om du har sådan så får du skicka ett pm
/// Micke
Dags att inventera i hyllorna:) Kollar man tyska säljsidor verkar det ju finnas lite mahle och kolbensmidt.
Tack för hjälpen så här långt!
Det finns massor av Glyco-satser till salu i USA. Problemet är att de är för std block och 0,75 eller1 mm slipad vev. Ingen slipar vevar så mycket idag eftersom kvaliteten är så bra att de håller i evighet. Dessutom vill säljarna oftast ha fantasisummor för satserna eftersom de är original och ligger i originalkartongen.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Ramlager
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.