Hej!
Jag måste ödmjukast be er ha lite tålamod, jag är nybörjare men med mycket vilja
Jag blir så sjukt impad av alla projekt här där alla är så sjukt bra/duktiga, kanske finns rum för en rookie också?
Helt plötsligt har en av mina stora livsdrömmar uppnåtts, ett eget garage. Efter en del letande och skiftande prospekts, allt från nån 57:a utan golv till nån fin 60 talare som knappt verkade behöva något jobb och några missade auktioner/annonser så tror jag hamna rätt. Jag hitta min Lilla Blå som är en Typ1 -65 utan större defekter. Hon har stått 20ish år inomhus så inte nån katastrofrost men finns lite defekter och rost här och där, men hon går iaf 
Delprojekt 1, Bromsar:
Hon har ju inte vart påställd på 20 år då så först vill jag göra henne körbar och out of the box finns det inga bromsar (va spännande att få upp på ett släp).
Så vi börjar där, bromsar. Eftersom det är en säkerhetsfunktion så tänkte jag screw it, det ska på nya saker så jag har handlat in det mesta (ja man tror ju det tills man lossat 1 skruv) för att byta hela bromssystemet.
Slitit nån dag med trumbromsarna och läst och youtube:at som Gunde i ett skidspår och nu är allt loss.
Framtrummor loss utan större krångel, vanligt meck och mycket vilja.
Sen vidare bak, herre jävlar va det satt. Ena kronmuttern lossna utan problem, andra kostade 500+ i verktyg utan att lossna, tillslut vart det vinkelkap. Så nu har jag börjat demontera där.

Detta leder mig osökt till min första fråga, jag gick ju apeshit som vanligt och köpte inte bara bromsgrejjer utan även bromsköld och diverse saker... så när bromskölden är veck då måste man ju ta bort lite packningar och saker för hjullagret. Det rann ut olja som förväntat .. men jag vart förvånad av hur mycket, så frågan har jag tömt hela "axelröret" på olja också?
Men herregud varför vänder forumet på mina bilder?!
Aja lägg huvudet på sne så får jag tänka på det nästa gång.
Edit fixade bilderna.. tror jag
Snart med svart bälte i underredesmassa!