Ja vad händer här......Inte mycket då en köksrenovering kom emellan.
Den 4 sept mailade jag dock Misab för att ta hjälp av proffsen. Efter ytterligare 2 mail med
frågan om de emottaget mailet fick jag till svar att de återkommer när de har tid.
De verkar ha mycket att göra.......
Här är kopia på mailet:
Hej Misab!
Nu har jag kommit fram till att jag måste ”krypa till korset” ;-)
Får inte mina dubbla Weber 45 DCOE att funka tillfredställande.
Har följande setupp:
Mania Spyder VW Kitcar (vikt 700 kg)
901 5 växlad Porsche växellåda
VW 2,0 GB motor (Porsche 914)
Turbo KKK (ladd ca 0,8 bar)
Laddluftskylare
Dubbla trycksatta Weber 45 DOHC (Trycktätade av tidigare ägare. Gamla Italienska)
123 ignition tändsystem. (Retardering av tändning vid ladd)
Extern Lambdamätare
98 okt
Förgasarna är rengjorda och genomgångna enligt er manual. Efter ett jäkla bytande har jag följande bestyckning:
Lågfart F8 70
Huvud 195
Acc 55
Luft 200
Halsring 38
Tomgången är lätt att ställa med justerskruvarna.(800 rpm)
Bränsletryck 0,25 med regulator för turbo
Bilen går kanon vid forcerad körning. Lambdamätaren visar AFR ca 13,5, vilket ska vara ok med turbo.
Den går faktiskt som ett jävla skött!
Problemet uppstår när jag ska ”finköra, typ 1500-2500 rpm på landsväg. Då skenar lambdamätaren i bott. Typ AFR 18.
Jag tolkar detta som att bilen går för snålt på lågfarten?!
Jag har ju de största lågfartsmunstyckena?
Nu hoppas jag att ni har någon ”gammal räv” hos er som kanske har någon ide` på hur jag ska komma vidare!
Mvh Jesper Liljefors