Tack än en gång för alla vänliga ord 
Anders...Vad kan det va för någe som inte är så rumsrent så det inte kan dyka upp i "icke VW tråden" ?
Jaja, vi får väl se om det dyker upp någe i den tråden 
Annars så har alla träbitarna blivit bestrukna med en blandning av 50/50 kokt linolja och balsamterpentin. Av någon anledning så hittar jag inte bilden på denna övning??
Resultatet blev i alla fall att träet blev av med sin bleka lite tråkiga färg och fick istället en mer levande uppsyn, nästan så att jag övervägde att inte måla de synliga delarna i en mer grå nyans.
Men efter lite övervägande med mig själv så blev det lite färgglatt grått på de ytor som kommer att se dagens ljus, resterande ytor kommer inte att åtnjuta linoljefärgens fantastiska egenskaper och lukt
Såhär efteråt så skulle jag ha valt en lite mörkare nyans, men förlitar mig på att jag skitar ner det såpass att det kommer smälta in i resten av inredningens gråa färg
Såg nu att bilden ljuger en smula, det ser nästan ut som om det är en smula blått istället för grått, men så är inte fallet.
En annan grej...när jag hade strukit på det första lagret med linolja så var jag så rädd att trasan och skyddspappret jag använt skulle självantända, för det kan det tydligen göra om man har otur, så för säkerhets skull så tog jag med mig hem alla sådana saker, och vid hemkomst så gick jag raka vägen till våran grillplats och eldade upp alltihopa. Jag blev faktiskt lite överraskad att så lite kunde brinna så mycke och för att va så lite så brann det dessutom ganska länge måste jag säga.
Vill ju verkligen inte chansa och låta sådana saker ligga i nån plåtburk eller nån annan "säker" plats.
Men så är jag ju lite av naturen att både ha "Hängslen & Livrem"
Men nu så får jag utnyttja mina färdigheter som jag utvecklat i detta lilla projekt...Tålamod, det är ju inte alltid det är så kul att sitta å titta på när färg torkar. Och linoljefärg tar väl dessutom ännu längre tid på sig än "vanlig" färg, har jag i alla fall fått för mig?
Kanske hittar på nåt annat att göra under tiden? Vi får väl se 
Post's attachments
2019-10-11 00.44.28.jpg 217.19 kb, 171 downloads since 2019-10-21

2019-10-20 21.49.29.jpg 219.98 kb, 162 downloads since 2019-10-21
Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet