Spot on!!
Få har så rätt som Mogge.
Man kan bygga om/renovera hur mycket som helst. Misslyckas man med detaljerna- lr bara en enda då spyr folk på ens bygge.
Får Du detaljerna rätt behöver bygget inte alls vara avancerat men stjäl ändå showen.
Titta på bilden ovan. Du ser ju hur svulstig och alltför fel bakskärmarna är i propotionerna.
Jag vill inte, när bilen är klar, att det ska sitta någon tomte nere i New Zealand och säga: UHHH!! Vilken bredarslad groda!!
När man får det rätt gillar alla bilen- vilket ifs är ointressant då det enda viktiga är att Du själv är nöjd. Följer Du tråden kommer Du se hur bra det blir när nästa plåtkompis tar vid, som gör som vi kommer överens om.
Mogges egna fall är helt underbart då det säkert sitter någon o 356-klubben och gråter krokodiltårar för någon har en uppsättning bromsar på Sveriges fränaste pickis....mens han själv får åka obromsat 
Its all in the details......
Alltid retar det någon.....
Jag minns än idag glasklart den där dagen för snart 30 år sen då jag puttrade ner till macken för att tanka min nyss färdigställda , hembyggda -58.
Jag sitter på huk och tankar i bakluckan där den hemmagjorda, formsydda fuelcellen låg och det glider in en kille i en banracestukad Porsche 934.
Han tvärnitar brevid -58:an och går 2 varv runt den, lätt flämtade varefter han utbristar: Ja jävlar!! Nu gråter de i Corvetteklubben, och slår sig glatt på knäna.
Glasklart!! Klockrent!!
Filip Rüllare skrev:Aja vad spelar det för roll vilka bilar man blandar ihop? Maten ska ändå ner i magen, bilen ska ändå ner i skroten
I min värld spelar det stor roll vilka bildelar man blandar, mina 356bromsar på min pickis spelar roll ;-)
Dessa genmodifierade bilar kommer till himmelen
Jadu! I min värld spelar det ingen roll om farbror Mogge har 100 eller 500 bromsar!
Men mitt frågetecken kommer upp när du skriver att du har 365 bromsar. Hur många bilar har du då? 365!
Du kanske bara vill skryta om att du är miljonär?
Eller har du kanske en bilskrot?
I min värld spelar det alltså ingen roll hur mycket pengar någon okänd farbror ELLER farmor mogge har. Tack och hej Leverpastej!
Filip, jag noterar att Du kommer ifrån trakterna kring Ockelbo och vi vet ju alla vad det trakterna är kända för.....
Ska Du såga Mogge i höjd med fotknölarna får Du se till att ha ordentligt på fötterna själv.
Notera att han har 356 st bromsar-inte 365 *blink*
För vi inte ska bli för offtopic i den här tråden ( vilket det ofta blir då jag är med) får Ni 2 gärna fortsätta detta via privata meddeleanden( se till vänster i koloumnen markerat som "PM")
Take Care!
730 2019-10-05 07:33:44 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-10-05 07:34:59)
Ingen som rasar emot forumet för den här figuren?? 
Jag ser ju direkt att dom här grenrören aldrig kommer åka på bilen igen. Här ska byggas!!
SHIIITT! över 200.000 tittare!!
Sånt är väl viktigt i influencervärlden?
Det roliga är att folk finner tråden lika intressant some Mike´s Garage - nästan. Kul!

200k visningar är inte samma sak som 200k följare...
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Helt rätt!
Det är mest jag själv som vart inne och tittat.....
Innan även detta blir till en storm i ett vattendrag bör jag avslöja att kommentaren ovan var mest tänkt som ett skämt
lr heter det vattenglas??
ja ja ,,,bäst att lägga locket på innan det blir samma hallå som då jag hämtade hem min bil lr råkade säga ordet negerby.....
Då sanningen kommer upp till ytan är det sen tyst 
"Ganska stor motor.....väldigt kompakt....relativt liten motor..."
så är den stor eller liten? 
Ja,,,,?
Hur tolkar Du det?
"Ganska stor motor.....väldigt kompakt....relativt liten motor..."
så är den stor eller liten?
Oxyboxer finns ju- detta är nog en Oxymoron -- jätteliten.. 
741 2019-10-24 09:18:07 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-10-24 09:20:42)
Förtydligat:
I min värld är 3.2 l en fjullemotor - men nu är det inte jag som ska ha den.
I min värld är 270 hk en fjullemotor ( hon som ska köra den tycker det är mer än tillräckligt)- men då jag bygger den har jag möjlighet att stressa den. Slutresultatet kommer hamna strax under 500 hk, oavsett om det blir med fläktar lr 4.5 liter strokad sugis. Det ligger inte i min natur att låta en maskin vara och skulle jag bara bygga för looks hade det ju isf blitt en Karma med orginalchassie/drivlina- Det ligger ingen utmaning i det.
Det är ett litet motorrum och det är imponerande att de lyckats få in 3.2 l och en växellåda i det lilla utrymmet
Stor på insidan- Liten på utsidan!!
Det är som jag. LIten på jorden och ett hjärta som slår för alla på den här planeten 
WTF!!???
Här har det ju inte hänt något på en månad??? Jag påstår jag ska uppdatera var 6:e dag
Jag ber om ursäkt men då jag vart i USA en månad och byggt på mina bilar där har jag inte haft tillgång till datorn med bilder här hemma.
Det kommer ett par bilder inom ett dygn.Här kommer så länge en från Donutfiket i Huntington dit man åker varje lördagsmorgon - fast det börjar bli lite långttråkigt nu då det alltid är samma bilar - i princip
Noterade Ni att inlägget ovan var #911 ??

Vi har alla en massa betungande uppgifter som måste utföras i tjänsten. Jag är bla tvungen att släpa mig runt på SEMA och pinas.
En brnschmäsa med en massa nya produkter på samma vis som elektrikerna måste besöka elmässan i Franfurt vart år för att vara uppdaterade.
Det är en av alla saker jag vart tvungen att göra då jag ej uppdaterat i tråden sista månaden....Beklagar, men jobbet måste gå först
Ja vissa jobb måste ju göras.
Det ser ju helt sjukt ut det där, fanns den verkligen därinne liksom 
Tänk så här istället: Oj! Ska den in där??
Hur ska det gå till?
Skönt att mellan allt gnäll på HEAVY se riktigt fint plåtarbete med dörrarna
God Jul på er
Finns ett litet stycke gällande personangrepp i forumreglerna, kanske läge att läsa det?
Jag gillar projektet men jag tror att alla förstått din inställning till plåtslagaren vid det här laget...


