1

Provar här också. Har på postat på fb.

Igår när jag körde en sväng så var bilen väldigt orkeslös/trött och seg på låga varv (förutom på ettans växel) för att sedan komma som vanligt.

Varför?

2

Mtume skrev:

Provar här också. Har på postat på fb.

Igår när jag körde en sväng så var bilen väldigt orkeslös/trött och seg på låga varv (förutom på ettans växel) för att sedan komma som vanligt.

Varför?

Då skriver jag här också 
Hur har du det med luftfilter std eller ett sådant kromat raggar filter   Här du std avgas eller bytt till något som låter mer
Dagens soppa innehåller alkohol med 5% = att motorn går minst 5% för snålt med std luftrenare och std avgas har man ändrat något av dom två som jag frågade om måste man öka ännu mer
På en motor med 34 förgasare från 130 till 132/135  (CO 3,5 är bra)

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

3

De fem första turerna jag tog med bilen funkade fint. Men den sista visade sig de beskrivna symtomen:/

4

Mtume skrev:

De fem första turerna jag tog med bilen funkade fint. Men den sista visade sig de beskrivna symtomen:/

Du har inte förklarat om det var std eller bytta saker ( avgas /luftfilter)
Hur var det med besiktnings protokollet  när det gäller Co  ( enligt VW skall den inte vara lägre än 2,5 i Co Då kan motor skador uppstå )
Det med bestyckning började Vw ändra på servicen om den var inkörd på vag ( då är det inte 130 i h munstycke)
I service medelandet ( bränsleboken del5 gula sidorna) som kom 1974-75 började man ändra bestyckning på H munstycke o Erör (blandnings rör) på grund av ändrad soppa kvalitet
Om den går trögare efter några turer så brukar dom bli Varma och tröga  Efter som soppan kyler

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

5

En bra bok att läsa är denna 
http://vwfiv.se/rephandbok.htm

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

6 Senaste redigerad av Mtume (2019-10-12 07:26:59)

https://www.facebook.com/groups/boxervi … 52?sfns=mo

Jag har inte koll på vad som är gjort på den eftersom jag precis har köpt den. Men så här ser den ut iaf ICQ/ab

Har för mig att co var 3,5 vid sista besiktningen.

7

Mtume skrev:

https://www.facebook.com/groups/boxervi … 52?sfns=mo

Jag har inte koll på vad som är gjort på den eftersom jag precis har köpt den. Men så här ser den ut iaf ICQ/ab

Har för mig att co var 3,5 vid sista besiktningen.

Det sitter ett raggar luftfilter på motorn
Då är det 140 i huvudmynstycke  som gäller
Skulle inte tro den har 3,5 i Co  med det luftfiltret  skulle tro 1.5 i Co
Bara för info så I  boken hot rod vw engine  som kom 1973-4 så kom den infon ( det är en jäklig bra bok) Om man byter luftfilter  och vad som händer  Det står även vad som händer om man rensar avgas piporna eller byter avgas
Man tror inte att det kan hända mycket  med att byta luftrenare  men  det händer saker Sen skall man göra rent ett sådant efter 100 mil ( det är ingen som talar om)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar

8

Kan jag se vilket munstycke som sitter i förgasaren utan att ta loss den?

Kanske skulle byta till en originalburk?

9

Mtume skrev:

Kan jag se vilket munstycke som sitter i förgasaren utan att ta loss den?

Kanske skulle byta till en originalburk?

Det sitter en plug på vänster sidan som man tar bort  Sen förman in en skruvmejsel i hålet och skruvar loss munstycket
Gå in och läs i denna på bränsle delen så fixar du det   http://vwfiv.se/rephandbok.htm

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering   Och arborrar