Provar här också. Har på postat på fb.
Igår när jag körde en sväng så var bilen väldigt orkeslös/trött och seg på låga varv (förutom på ettans växel) för att sedan komma som vanligt.
Varför?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: 68-75 » Orkeslös på låga varv
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Provar här också. Har på postat på fb.
Igår när jag körde en sväng så var bilen väldigt orkeslös/trött och seg på låga varv (förutom på ettans växel) för att sedan komma som vanligt.
Varför?
Provar här också. Har på postat på fb.
Igår när jag körde en sväng så var bilen väldigt orkeslös/trött och seg på låga varv (förutom på ettans växel) för att sedan komma som vanligt.
Varför?
Då skriver jag här också
Hur har du det med luftfilter std eller ett sådant kromat raggar filter Här du std avgas eller bytt till något som låter mer
Dagens soppa innehåller alkohol med 5% = att motorn går minst 5% för snålt med std luftrenare och std avgas har man ändrat något av dom två som jag frågade om måste man öka ännu mer
På en motor med 34 förgasare från 130 till 132/135 (CO 3,5 är bra)
De fem första turerna jag tog med bilen funkade fint. Men den sista visade sig de beskrivna symtomen:/
De fem första turerna jag tog med bilen funkade fint. Men den sista visade sig de beskrivna symtomen:/
Du har inte förklarat om det var std eller bytta saker ( avgas /luftfilter)
Hur var det med besiktnings protokollet när det gäller Co ( enligt VW skall den inte vara lägre än 2,5 i Co Då kan motor skador uppstå )
Det med bestyckning började Vw ändra på servicen om den var inkörd på vag ( då är det inte 130 i h munstycke)
I service medelandet ( bränsleboken del5 gula sidorna) som kom 1974-75 började man ändra bestyckning på H munstycke o Erör (blandnings rör) på grund av ändrad soppa kvalitet
Om den går trögare efter några turer så brukar dom bli Varma och tröga Efter som soppan kyler
En bra bok att läsa är denna
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
https://www.facebook.com/groups/boxervi … 52?sfns=mo
Jag har inte koll på vad som är gjort på den eftersom jag precis har köpt den. Men så här ser den ut iaf 
Har för mig att co var 3,5 vid sista besiktningen.
https://www.facebook.com/groups/boxervi … 52?sfns=mo
Jag har inte koll på vad som är gjort på den eftersom jag precis har köpt den. Men så här ser den ut iaf
Har för mig att co var 3,5 vid sista besiktningen.
Det sitter ett raggar luftfilter på motorn
Då är det 140 i huvudmynstycke som gäller
Skulle inte tro den har 3,5 i Co med det luftfiltret skulle tro 1.5 i Co
Bara för info så I boken hot rod vw engine som kom 1973-4 så kom den infon ( det är en jäklig bra bok) Om man byter luftfilter och vad som händer Det står även vad som händer om man rensar avgas piporna eller byter avgas
Man tror inte att det kan hända mycket med att byta luftrenare men det händer saker Sen skall man göra rent ett sådant efter 100 mil ( det är ingen som talar om)
/// Micke
Kan jag se vilket munstycke som sitter i förgasaren utan att ta loss den?
Kanske skulle byta till en originalburk?
Kan jag se vilket munstycke som sitter i förgasaren utan att ta loss den?
Kanske skulle byta till en originalburk?
Det sitter en plug på vänster sidan som man tar bort Sen förman in en skruvmejsel i hålet och skruvar loss munstycket
Gå in och läs i denna på bränsle delen så fixar du det http://vwfiv.se/rephandbok.htm
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: 68-75 » Orkeslös på låga varv
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.