Bilen är nu igång och körbar! går dock inge vidare så ska ställa förgasaren samt lite annat smått!
MEN! det är som så att jag det är lite mer fel tidigare ägare har gjort. vakuumklockan på fördelaren va kopplad till insug istället för förgasaren utan att plugga igen förgasaren. Antar att detta lär ge negativ effekt på hur bilen går? och att man bör koppla så vakuumklockan är kopplad till förgasaren och plugga anslutningen i insuget, eller spelar det ingen vilken jag kopplar vakuumklockan till så länge jag pluggar den andra ?
Samt tror även att vakuumklockan är körd! provade att lossa på vakuumslangen från insuget och suga och om jag förstått det rätt så ska det då va stumt alternativt att armen i fördelaren ska röra sig? det som händer är att jag kan suga på slangen men inget händer i fördelaren.
EDIT: märkte nu även armen som vakumklockan ska flytta på i fördelaren är fast, är detta något som brukar gå att skruva isär och lösa? Kan de va så enkelt att den fastnat bara och går att få loss igen? Vill inte bända å böja allt för mycket å riskera ha sönder något direkt