Det är en och annan parameter som skall stämma med varandra...
De flesta brukar säga att man skall försäkra sig om att ventilspelet är rätt innan man ger sig på att ställa tändning och förgasare.
Länken är till en verkstadshandbok, följ instruktionerna i den för grundinställning, innan du går vidare.
Det är bra om man kan hålla tomgången vid omkring 1000rpm.
Tryckluft är bra! alltså om du kan plocka ned förgasaren och blåsa alla munstycken och kanaler.
På buggyn med ett sådant där litet käckt kromat luftfilter, är det svårare att få motorn att går riktigt bra, ibland. Kan väl också bero på att dess förvärmning från avgassystemet inte existerar längre, men jag har kopplat vevhusventilationen till filtret i alla fall....(alltid något).
På olika bilar, även buggyn, har jag sett att det kommit in skräp i flottörhuset som ofta helt eller delvis blockerar huvudmunstycket, detta trots att jag har silen kvar i tanken och extra bränslefilter innan bränslepumpen.
Till 34-PICT skall du ha en fördelare med vacuumkompensation, vacuum/undertryckslangen skall vara hel och ansluta på förgasarens anslutning, ibland finns det likadan anslutning på insugsröret, den skall inte anslutas till fördelaren, den var väl till sachomaten (en automatlåda) eller något annat, plugga den om den inte används. Fördelarens långa artikelnummer skall sluta på just 34.
Har du däremot trimmat och kanske har dubbla förknasare skall du ha en annan fördelare, 009 är populär i det sammanhanget.
Men allting hänger liksom ihop, ändrar man i ena ända blir det fel i den andra.
Det kan kanske vara bra om du fixar en annan luftrenare... Det finns dom här på forumet som är bättre än mig på detta, jag har bara liksom listat ut detta på egen hand genom mina misstag eller plågsamma "VW-försök".
Något annat jag sett också är att det läcker i lagringarna till de båda spjällaxlarna, gasspjället och chokespjället, det kan orsaka dålig eller ojämn gång, dessvärre finns dessa oljebronslager inte att köpa som reservdel, vad jag vet.
Om choken och acc-pumpen inte funkar som dom skall blir det också problem, men även det kan du läsa om i verkstadshandboken. Avsnittet om förgasaren finner du i kapitlet "Bränslesystemet".
Nålventilen i flottörhusets tak samt bränslepumpen och dess tryck brukar också nämnas i diskussioner såsom denna.
Lågfartsproblem kan ju bero på den elektriska shuntventilen som sitter på förgasaren och försörjs av + på tändspolen. Kolla att den ventilen fungerar ordentligt.
Sedan kan man ju behöva göra en renovering av förgasaren också, det finns satser att köpa med alla packningar och membran, brukar inte kosta så mycket.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."