Bensinfiltret ja. Är det någon som känner igen det här: "Jag sätter dit det här lite tillfälligt så att jag kan provstarta motorn".
Ska fixa det..
Tänkte för övrigt montera en eldsläckare som sprutar skum om det börjar brinna. Kanske lite nojjigt, men en kompis frågade om jag ville beställa när han ändå skulle lägga en order. Hmm hmm, OK det låter vettigt.

Brandsläckare är aldrig fel i en VW, men om Du tänker använda bussen i minusgrader föreslår jag å det bestämdaste att Du sätter dit en pulversläckare.
Skumsläckaren fryser nämligen, och är oduglig vid minusgrader..
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
204 2019-08-30 17:26:33 Senaste redigerad av hasse (2019-08-30 17:27:55)
Här bara läst Första sidan men underbar tråd. Den skall läsas.Är tillbaka från Facebook träsket
Glömt hur jäkla trevligt det kan vara att hänga på ett forum
205 2019-08-30 17:31:56 Senaste redigerad av michaelth (2019-08-30 17:32:21)
Här bara läst Första sidan men underbar tråd. Den skall läsas.Är tillbaka från Facebook träsket
Glömt hur jäkla trevligt det kan vara att hänga på ett forum
välkommen tillbaka till verkligheten
tror jag då jag aldrig haft fäsbooook.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
hasse skrev:Här bara läst Första sidan men underbar tråd. Den skall läsas.Är tillbaka från Facebook träsket
Glömt hur jäkla trevligt det kan vara att hänga på ett forumvälkommen tillbaka till verkligheten
tror jag då jag aldrig haft fäsbooook..
Ja är det du som går de där cyklarna? Då pratade jag med dig på skokloster ifjol. Riktigt läckra, liksom bussen såklart. 
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
Jodå, cyklarna är familjeföretaget. Både cyklar och bussen kommer att vara på plats i Skokloster i år igen.
Det är en trevlig träff med stor variation på fordon och annat kul.
Hej, missat denna tråd helt.
Väl jobbat!
Hur går bussen nu, har den fått en Oxy?
Bussen används flitigt på sommrarna, mest dagsturer med familjen. Typ badning och lunch/fika.
Oxyn ja. Den är klar och redo att installera, men den gamla motorn (som också är ganska nybyggd...) en 1776cc går förbaskat bra och det har liksom dämpat behovet av att byta. Men när som helst kanske den nya motorn hamnar i bussen.
Jag har ju fått min dragkrok godkänd (1200kg) och då kanske det behövs en större motor. Åtminstone om man hänger nåt på dragkroken, fast just nu vet jag inte vad det skulle vara.
Nästa jobb blir dock att byta växelspak, har nu en CSP-spak. Den funkar fint men ser inte särskilt original ut. Så jag byter till en Vintage Speed. Som sista utväg kan jag ju byta tillbaka till original, men den är lite ... hmmm... original.
Fästet uppe i dörrstolpen är en svarvad grej med ett gängat hål i mitten för std säkerhetsbältesbult (nån fingängad tumdimension). Den är fastsvetsad så att kraften kan fördela sig i plåten. Den är något förskjuten bakåt för att svetsen även "greppar" lite i den bockade plåtkanten i bakkant av stolpen.
Hej.
Bra tråd och det är en riktigt fin buss du har skapat.
Tänkte kolla om du har några fler bilder eller tips när det gäller installationen av bälten i fram. Skulle vilja göra något liknande. Har du även bälten i bak?
// mvh Henke
*VW kombi -63*
Bussig67a skrev:Fästet uppe i dörrstolpen är en svarvad grej med ett gängat hål i mitten för std säkerhetsbältesbult (nån fingängad tumdimension). Den är fastsvetsad så att kraften kan fördela sig i plåten. Den är något förskjuten bakåt för att svetsen även "greppar" lite i den bockade plåtkanten i bakkant av stolpen.
Hej.
Bra tråd och det är en riktigt fin buss du har skapat.
Tänkte kolla om du har några fler bilder eller tips när det gäller installationen av bälten i fram. Skulle vilja göra något liknande. Har du även bälten i bak?// mvh Henke
Lägg upp en bältestråd, det finns många som gjort fina infästningar och många som vill få dit bälten :-)
Ja, det är skönt att ha bälten. De fungerar fint och skaver inte alls.
Jag har nog dessvärre inte fler bilder än de som redan finns här i tråden.
Ett trepunktsbälte har fyra fästpunkter:
1. Rullmekanismen. skruvas fast i en plåt som svetsas i tröskeln - egen lösning.
2. Slutet på rullbältet, fästes i golvet nära rullmekanismen med stor bricka under plåten. Detta är samma infästning som VWs tvåpunktsbälten.
3. Axelfästet, en gängad hylsa (som ingår i bälteskittet) svetsas i B-stolpen över axelhöjd. Hitta lämplig höjd som passar.
4. Klickfästet som sitter i en bit bälte, detta fästes med en bult i golvet bakom soffan. Även denna är samma infästning som VWs tvåpunktsbälten.
Hoppas det går att förstå nåt av denna text...
Jag har inga bälten bak tyvärr. Om nån ska åka där kanske det är säkrast att åka "baklänges" i den främre soffan.