Går i tankarna på att bygga en trim motor.2332 har jag redan ..Har en 2276 och så men ingen 1300 c trimmad. Vore häftigt.,Ska bygga på ett f block och origina vev var tanken.Balansera allt enligt konstens alla regler.vill köra enkelport toppar.Tanken på turbo finns där men kanske fegar ur och kör sugis.Känns som jag har för lite kunskap där.Nån kul kam dellorto 36or om jag hittar några insug(nån som vet nått) rakskurna kamdrev .Har ett ormbo från cb 38 mm inv har jag för mig.En låst 009 och en blackbox ligger i garaget .Tanken har slagit mig att köra på dp toppar men då är det originella på denna motor borta.Stakar originallängd eller längre ? .Vad sägs
Om du skall trimma enkelport så kom förbi mig på Tierp i helgen .
3 2019-07-31 19:04:30 Senaste redigerad av hasse (2019-07-31 19:05:12)
Landelius.Syns i tierp
Kul med trimmade småmotorer!
Dubbelportsförgasare (som 36 drla är) inget för enkelport. Själva vitsen med sådana är att varje cylinder får arbeta med en egen port på förgasaren. Ett insug för enkelport gör att du drar luft från två förgasarportar till en cylinder vilket gör att du behöver gå ned rejält i halsringstirlek och att bestycknungen blir ett litet helvete.
Mitt tips är enkelport are som Weber 34 ICT eller Solex Kadron 40:or
Lycka till
Hej! Jo sant om drla 36 orna.Har ett par sprillans nya kadron enkelport förgasare i garaget .Tänkt till en annan motor .Men kanske sätter dom på denna.F
Går i tankarna på att bygga en trim motor.2332 har jag redan ..Har en 2276 och så men ingen 1300 c trimmad. Vore häftigt.,Ska bygga på ett f block och origina vev var tanken.Balansera allt enligt konstens alla regler.vill köra enkelport toppar.Tanken på turbo finns där men kanske fegar ur och kör sugis.Känns som jag har för lite kunskap där.Nån kul kam dellorto 36or om jag hittar några insug(nån som vet nått) rakskurna kamdrev .Har ett ormbo från cb 38 mm inv har jag för mig.En låst 009 och en blackbox ligger i garaget .Tanken har slagit mig att köra på dp toppar men då är det originella på denna motor borta.Stakar originallängd eller längre ? .Vad sägs
Tjänare Hasse
Du kan komma o tjata lite skit ( har säkert olika åsikter mot Hans L har )
Är också i Tierp( i Depån) ( hoppar på en eller två kryckor)
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Tjena Micke. Syns på Tierp.
Håller nerverna så provar jag 2332 än
Tjena Micke. Syns på Tierp.
Håller nerverna så provar jag 2332 än
Den fick gå några gånger uppför strippen
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
hasse skrev:Tjena Micke. Syns på Tierp.
Håller nerverna så provar jag 2332 änDen fick gå några gånger uppför strippen
/// M
Haha .Ja jäkla va kul det var. Hela plånboken full med tidkort.Bästa tiden 13.63
PPRMicke skrev:hasse skrev:Tjena Micke. Syns på Tierp.
Håller nerverna så provar jag 2332 änDen fick gå några gånger uppför strippen
/// MHaha .Ja jäkla va kul det var. Hela plånboken full med tidkort.Bästa tiden 13.63
toppspeed ?
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
hasse skrev:PPRMicke skrev:Den fick gå några gånger uppför strippen
/// MHaha .Ja jäkla va kul det var. Hela plånboken full med tidkort.Bästa tiden 13.63
toppspeed ?
/// M
155.75 km toppspeed
60 fot 1.9356
100 m 103 km
12 2019-08-07 19:24:41 Senaste redigerad av mettis (2019-08-07 19:36:49)
Vi var ju några som byggde "enkelport" för några år sedan.
Själv använde jag 74mm vev med motvikt och en smidd 87mm sats.
Typ3 toppar som planades, med original dubbla 30mm enkelinsug och Solex 34:or.
Värt besväret? Tja, en kul grej bara - efter Bug-Run bytte jag till DP-toppar och skall sätta Turbo någongång.... ;-)
Finns nog inte så många bilder kvar, men ;
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=12780
14.94sek/402 meter utan justering (tråkigt väder..!).
Men så har jag även "på hyllan" denna (ned)trimmade 1200;a (1302/3 DP-toppar) som jag tänkt sätta tillbaka en 69mm vev i.
64mm veven flexar för mkt vid 8000rpm, så när det dyker upp en 69mm motvikt (!) går jag vidare..
Gick inte så bra med Solex PII (10sek på 201m).
Vi var ju några som byggde "enkelport" för några år sedan.
Själv använde jag 74mm vev med motvikt och en smidd 87mm sats.
Typ3 toppar som planades, med original dubbla 30mm enkelinsug och Solex 34:or.
Värt besväret? Tja, en kul grej bara - efter Bug-Run bytte jag till DP-toppar och skall sätta Turbo någongång.... ;-)Finns nog inte så många bilder kvar, men ;
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=12780
14.94sek/402 meter utan justering (tråkigt väder..!).
Men så har jag även "på hyllan" denna (ned)trimmade 1200;a (1302/3 DP-toppar) som jag tänkt sätta tillbaka en 69mm vev i.
64mm veven flexar för mkt vid 8000rpm, så när det dyker upp en 69mm motvikt (!) går jag vidare..
Gick inte så bra med Solex PII (10sek på 201m).
Har läst tråden
Synd bara att mycket bilder försvunnit.Får lägga upp bilder o fråga när det är dags att porta.Original ventilstolek blir det. Planade för högre komp ett ventilsätesjobb och nya ventiler.
Har eftermarknads stakar originallängd .Ganska lätta 512 gram som satt o min 2276a. Beställt nya till den.Lite längre.Så då blir dom lätta stakarna över till 1300 cc.