1

Har bytt packningar på växellådan både inre och yttre på båda sidor. Men när vi drar Hjullagerhuset så går det jättetrött att snurra runt drivaxeln. Vad är det för fel?

2

Utgår från att du har en pendel- / svingaxelvxl.
Förmodligen har fullkrumpalattorna ("halvmånarna") kantrat, beroende på att du har dragit ut drivaxeln för långt, innan du fick dit lagret.

3

Hur kan den kantra, är en typ 1 64-

MH skrev:

Utgår från att du har en pendel- / svingaxelvxl.
Förmodligen har fullkrumpalattorna ("halvmånarna") kantrat, beroende på att du har dragit ut drivaxeln för långt, innan du fick dit lagret.

4

Dom är runda på ena sidan andra rak 
i knuten är också radie på När man trycker in drivaxelen vill glid plattorna  kantra
om du kollar i denna under bakaxel så ser du hur det ser ut
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Behöver man plocka ner växellådan för att fixa det eller kommer man åt ändå?

PPRMicke skrev:

Dom är runda på ena sidan andra rak 
i knuten är också radie på När man trycker in drivaxelen vill glid plattorna  kantra
om du kollar i denna under bakaxel så ser du hur det ser ut
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M

6

goagubbar1 skrev:

Behöver man plocka ner växellådan för att fixa det eller kommer man åt ändå?

PPRMicke skrev:

Dom är runda på ena sidan andra rak 
i knuten är också radie på När man trycker in drivaxelen vill glid plattorna  kantra
om du kollar i denna under bakaxel så ser du hur det ser ut
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M

Nej
man måste ta bort drivaxel röret 
Då ser du låsringen  När du får bort den sitter det en tjockbricka  då ser man glid plattorna om dom sitter fel i diffdrevet
Ps kolla i boken som jag länkade till så ser man hur det skall sitta
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke