Har bytt packningar på växellådan både inre och yttre på båda sidor. Men när vi drar Hjullagerhuset så går det jättetrött att snurra runt drivaxeln. Vad är det för fel?
Utgår från att du har en pendel- / svingaxelvxl.
Förmodligen har fullkrumpalattorna ("halvmånarna") kantrat, beroende på att du har dragit ut drivaxeln för långt, innan du fick dit lagret.
Hur kan den kantra, är en typ 1 64-
Utgår från att du har en pendel- / svingaxelvxl.
Förmodligen har fullkrumpalattorna ("halvmånarna") kantrat, beroende på att du har dragit ut drivaxeln för långt, innan du fick dit lagret.
Dom är runda på ena sidan andra rak
i knuten är också radie på När man trycker in drivaxelen vill glid plattorna kantra
om du kollar i denna under bakaxel så ser du hur det ser ut
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Behöver man plocka ner växellådan för att fixa det eller kommer man åt ändå?
Dom är runda på ena sidan andra rak
i knuten är också radie på När man trycker in drivaxelen vill glid plattorna kantra
om du kollar i denna under bakaxel så ser du hur det ser ut
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M
Behöver man plocka ner växellådan för att fixa det eller kommer man åt ändå?
PPRMicke skrev:Dom är runda på ena sidan andra rak
i knuten är också radie på När man trycker in drivaxelen vill glid plattorna kantra
om du kollar i denna under bakaxel så ser du hur det ser ut
http://vwfiv.se/rephandbok.htm
/// M
Nej
man måste ta bort drivaxel röret
Då ser du låsringen När du får bort den sitter det en tjockbricka då ser man glid plattorna om dom sitter fel i diffdrevet
Ps kolla i boken som jag länkade till så ser man hur det skall sitta
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
