1

Har fått svar från en kille i England som säger han skall ha min -66 som han förmodligen hittat på Blocket om inte på detta forum. Han vill nu att jag skall skicka en "money request" via PayPal. När sedan pengarna finns hos mej skall bilen hämtas av hans "shipping company". Låter ju väldigt smidig och nästan för bra i mina öron.
Nu till frågan. Har någon här erfarenhet av PayPal's money request? Jag har bara köpt med hjälp av PayPal. Hur funkar det? Får jag pengarna direkt eller "håller" PayPal på pengarna till bilen är i England och han godkänner den??? Inte så kul om han säger att han inte godkänner den och inte vill ha den när den är i England!! Vad händer då.
Någon som kan upplysa mig?

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

2

bluff. googla på hans namn så hittar du säkert nåt mer.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

3 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-08-23 16:57:59)

Ja Paypal håller ju pengarna till han godkänt "varan".
Ja är han missnöjd så står bilen i England och du och han måste komma överens om hur ni ska lösa problemet.
D.v.s vem betalar frakten tillbaks till Sverige.

Sen vad tjänar han på att ha pengar inlåsta i Paypal's system. det kostar väll honom lika mkt som om att ha gett dig pengarna.

Men jag skulle ta reda på mera eller försöka sälja på hemmaplan för att slippa strul och ev bluff som kan sluta dig dyrt. ICQ/ab

PENGARNA på ditt konto sen skickas bilen ICQ/ae

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

4

Har fått en hel del såna svar när jag lagt ut lite dyrare saker på blocket ex bilar. Svarade på ett mess för att kolla vad som händer. Det slutade med att killen skulle skicka ett transportföretag som skulle hämta bilen och han skulle betala via paypal, det roliga var han skickade kvittot på paypalbetalningen från en falsk paypalsida, hette typ pay-pal.eu. Sidan hade rätta loggor mm men fel adress ICQ/ab Dom verkar tro att folk är dumma på riktigt.

T1 -68 Råttig men rolig, motor från Yamaha R1, T1 -53
T1 60-tal fejksoltakare, projekt. T1 -63. T1 -56

5

Dennis skrev:

Har fått svar från en kille i England som säger han skall ha min -66 som han förmodligen hittat på Blocket om inte på detta forum. Han vill nu att jag skall skicka en "money request" via PayPal. När sedan pengarna finns hos mej skall bilen hämtas av hans "shipping company". Låter ju väldigt smidig och nästan för bra i mina öron.
Nu till frågan. Har någon här erfarenhet av PayPal's money request? Jag har bara köpt med hjälp av PayPal. Hur funkar det? Får jag pengarna direkt eller "håller" PayPal på pengarna till bilen är i England och han godkänner den??? Inte så kul om han säger att han inte godkänner den och inte vill ha den när den är i England!! Vad händer då.
Någon som kan upplysa mig?

Är en klockren bluffmakare, gå inte på den.... ICQ/ad  finns hur mycket som helst om detta, bara att googla lite

Formel Vee Dolling

6

Det brukar räcka med att googla den första meningen i mailet som han skickade så får du hundratals träffar ICQ/ab

7

Ja tänk att det fanns ytterligare en mariningenjör med annat namn på samma adress som vill köpa bil på liknande sätt..... Och en kvinnlig mariningenjör som heter Linda och vill köpa snöskoter fast hon bor i London ICQ/ag!!!!!
Man får skämmas att man ens tänker tanken att ett sånt här svar på en annons kan vara seriöst. Men jag blev i och för sig så pass misstänksam att jag kasta ut en fråga här.
Tack för alla snabba tips och svar. Internet är fantastiskt ICQ/ab

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

8

Det är alltid roligt att driva med dem ett tag, en snubbe ville köpa min moped, ett objekt på en Piaggio Ciao Si och efter att jag svarat honom ville han veta hur bra skick den var i och när den var på service senast.

Jag sa som det var, att den var genomröten, förmodligen var det bättre att slänga den än försöka ge sig på den, den skulle bara ge honom huvudvärk och den har förmodligen aldrig sett service, och om det var så var det väl i början på 90-talet. Han tackade så mycket för den fina beskrivningen om det utmärkta skicket  ICQ/ad

9

man ska inte skämmas för att fråga..

Tänk så här.. det är bättre att fråga en gång för mycket än att stå där med byxorna nere utan varken bil eller pengar... Hoppas du hittar en seriös köpare...

10

Stefan_-78 skrev:

Dom verkar tro att folk är dumma på riktigt.

Undrar hur många som går på det trotts allt?
Default/hmm

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

11

Min tjej skulle sälja sin Golf i våras. Samma sak där. Vilka rövhål det finns!

12

Det var intressant att googla på första meningen i mejlet jag fick, som malmen tipsade om. Fanns hur många träffar som helst med liknande upplägg och genomgående var personen som ville köpa marin ingenjör ICQ/ab. Hittade en tråd på nån snöskotersida där det fanns såna här historier i mängder.

13

haha fick just ett mail från england vid namn frankie som ville köpa min viva city och frakta ner den till manchester  Default/lol  Default/lol  Default/lol

det stog bla ; hur länge jag ägt den, sista service , lägsta pris ? , paypal bästa betalning , yea right  Default/lol , hon fixa transport att få ner den till england.

det finns  förbövulen viva city moppar där ner med förtusan !   ICQ/am

trodde aldrig jag skulle få ngt sånt , och särskilt på en moppe  Default/lol

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

14

Dom är jättetrevliga och intresserade tills man säger att man vill ha pengar i näven  ICQ/ae

Get low, or die tryin