Kee, den första filmen.... gjordes.... "under the influence" men idén var mest att påvisa att det är rätt ljust när klockan är ca 00.30 på natten...
Jag är övertygad om att NT2K måste bestämma en riktning. Är klubben för, 1. de som faktiskt kommer till träffen, eller,
2. Ska man sträva efter att bli så stor träff som möjligt år från år.
1 Allternativet innebär att man kan vara överallt i hela norden och bestämmer sig för att göra träffen bra och härlig och vacker för de som faktiskt kommer.
Allternativ 2 innebär att man centraliserar träffen runt, låt oss säga Nyköping.(1 timme från huvudstaden) Då kommer sörlänningarna våga köra "så långt" och man skiter i att ha träffen på olika platser i hela norden. Det blir många 'redan inbitna' som kommer, men förmodligen få (läs inga) nya.
Nästa år hade man pratat om Lofoten, men styrelsen tvekar. Lofoten är garanterat en av de vackraste platserna man kan ha träff på, men avståndet långt. Med många mils körning kommer troligen deltagarantalet minska ytterligare nästa år.
Lägger man träffen i Moss (1 timme från huvudstaden) så kommer träffen näppeligen bli lika vacker men förmodligen mycket större.
Man måste välja riktning och iochmed det bestämma, ska bussfest vara, stort, eller för de som faktiskt kör dit. Detta val kommer påverka framtiden för NT2K.
Vi är ett antal typ2or som var där för första gången ("folkafolk") som garanterat inte någonsin kommit om träffen inte legat vid höga kusten. Många av oss kände att, detta var ju ett super arrangemang vi gärna kommer tillbaka till (även om vi måste köra till Lofoten nästa år)
Så, några av oss (nya) lyckades man värva genom att inte vara centraliserad till storstäderna.
Å vi hade ju inte kört till nyköping för att vara första gångs besökare där...
Så, politiska tvärkast kommer avgöra framtiden, om man tappar gamla medlemmar eller lyckas värva nya.
Hoppas dom väljer rätt beslut, och jag hoppas på bussfest Lofoten 2020. Vi åker till Lofoten å "förspanar" om två veckor, oavsett bussfest 2020 beslutet.
En tanke inför framtida långresor är:
En sak som NT2K kanske bör ta efter är BBT convojen till Bad Camberg/Hessisch. Där har man en bestämd resrutt och kör i lämpligt tempo, med en "rescue car" längst bak, som har verktyg, reservdelar och bogsersnöre å kan skruva om det blir haveri.
Det är ca 1669km från Biltema i Jönköping till Lofoten. Börjar man köra tisdag morgon kl 07.30 och kör dagsetapper om ca 450km. Dag ett slår man läger på Tierp Camping. Där kan folk sluta upp efter vägen och under aftonen, och förbrödra sig.
Onsdagmorgon kan "locals" sluta upp och 07.30 kör man dagens etapp till campingen i Ramsele. Locals sluter upp å man förbrödrarsig. Torsdag morgon rullar man 07.30 mot Jäkkvikk's Camping å locals sluter upp längs vägen.
Min blogg:
www.50split.wordpress.comDet blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden