Fanken vad produktiv du är Michaelth! Tror det är bra för dig att ha en lite tajt deadline så du inte grottar ner dig för mycket i detaljer. Mycket kan man förbättra i efterhand så man får åka också. Prokrastinering är något vi alla drabbas av till och från.
Angående generatorn blir den nog alldeles tillräcklig. Det hela handlar om hur mycket ställtid kontra körtid/laddtid man har. Teoretiskt skulle den behöva tre timmar på sig att ladda båda batterierna från helt tomt, men detta är mest ett matematiskt fantasifoster då laddningsförloppen inte är linjära samt att du har effektförbrukare vid körning, lampor, fläkt, pump osv som också kräver en del av kakan.
Meeeeeeen, så kommer vi till det viktiga och det är att aldrig ladda ur batterierna! En tumregel som en god vän till mig har lärt mig är att ha dubbelt så många amperetimmar i batteribanken än det man tror att man behöver. Dina 184 Ah räcker ganska länge, ytterligare försäkran om att batterierna inte djupurladdas får du med en solcell. Kylboxen din kommer du ha stor glädje av, speciellt om du jämför den med en peltierbox. Jag har fricampat två nätter med ett batteri på runda hundringen (minns inte exakt hur stort det var) och då med ett kompressorskåp, lite stereolyssnande och någon lampa på kvällen.
Det som händer när du öppnar linan mellan start- och fritidsbatteri, är att startbatteriet kommer ladda upp fritidsbatteriet, det är då du har den största strömmen i ledningen mellan batterierna, sedan laddas de båda tillsammans upp av generatorn. Detta då förutsatt att alla batterier har laddning under färd. En del kör med en 1+2-omkopplare och då styr man manuellt vilket batteri som laddas. Själv tycker jag den lösningen är lite "klumpig" då omkopplaren som regel måste sättas nära startbatteriet. Relästyrning är enklare.
Ett tag hade jag det kopplat över parkeringsljuset, då blev det så att säga "halvautomatiskt", jag kunde bestämma själv när det extra batteriet skulle laddas, men eftersom man normalt kör med ljuset på så laddas det alltid i normalfallet. En fördel med detta var att jag inte behövde "öppna linan" om jag bara skulle flytta på bussen ett par meter, eller provstarta i samband med motormek och på så vis dra onödigt mycket kräm ur startbatteriet om extrabatteriet hade fått gå ett tag och var delvis urladdat.
Numer har jag kopplat det på generatorlampan vilket gör det helautomatiskt. Dock funkar elsystemet i min buss som så att jag måste varva upp en bra bit innan generatorn magnetiserar och därför börjar ladda och släcker laddlampan. Det betyder att motorn hinner starta och komma igång innan linan öppnas till extrabatteriet och skapar en extra belastning för generatorn. Huruvida de olika sätten är bra eller dåliga är lite av en smaksak, det gäller även att vara medveten om att praktiken inte alltid är densamma som teorin.
En poäng som jag gjordes medveten om av Frederik här på forumet och som jag snart därefter implementerade är att om linan mellan batterierna är lång, så är det tänkvärt att montera en säkring i vardera ände, då ju båda batterierna är en kraftkälla och om kortslutning sker på endera sidan av säkringen så brinner kabeln trots säkringen, eller i värsta fall att batteriet exploderar. Tumregeln är ju att sätta säkringen så nära batteriet som möjligt för att undvika just detta, har man då två batterier kan det finnas en poäng i att sätta en säkring i vardera ände. I mitt fall finns bobatteriet i boutrymmet precis bakom förarplats och startbatteriet på original plats i motorrummet. Om de två fritidsbatterierna däremot hamnar precis invid varandra behövs ingen säkring på just den kabeln kan jag tycka.
Sorry lång utläggning, men sånt här är intressant och kul så jag delar gärna med mig av mina egna tankar och idéer! 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't