Tack alla! 
Nu har äntligen jakten på alla smågrejer för motormontage kommit till ända 
Är ju en faslig massa småsaker heeela tiiin som ska plockas och letas fram som man trodde man hade koll på
Allt ifrån slangklämmor o soppaslang av färskt snitt som ska tåla spriten i soppan till de små vajerlåsen till värmevajrarna. Och dessutom leta reda på luftburken som jag tog till garaget för ett halvt år sedan....konstigt vad saker kan gömma sig
Hittade först inte domkraften...den hade "som vanligt" hamnat under en EPA-traktor
Fick tillslut låna den en stund så att jag kunde baxa upp motorn på den och sedan hissa upp den i rätt läge för att sedan skjuta in den mot växellådan, var inga som helst konstigheter, den smög in så fint så, det enda som var lite bökigt var att mata in gas och choke-vajrarna i dess rätta hål 
Hoppas att de inte tvinnats om varandra? Har faktiskt glömt kolla det
Får komma ihåg det imorrn!! Ska även kapa chokevajern till rätt längd och även förlänga den avklippta/avslitna kabeln som ska gå till oljetryckskontakten.
Sedan återstår det att koppla sladdarna till laddreläet förstås.
Och jag får ju inte glömma att fylla på oljorna!! Skulle ju ha gjort det innan,meeen inte då
Men en grej jag kommit ihåg var att förjustera kopplingsvajern innan motormontage, då mäter man vilket djup kopplingens ring i mitten har i förhållande till anliggningsytan på motorn som möter växellådan, sedan gör man samma mätning på växellådans anliggningsyta mot urtrampningslagret som ska ha måttet plus 1mm. Och har man gjort rätt så ska det bli ca 10mm spel på pedalen framme i cupén
Om inte...så är det förhoppningsvis inte sååå mycke att justera det sista i alla fall.
Men ha nu inte för stora förhoppningar "att den rullar snart", för det är faktiskt en jäkla massa småsaker att göra förutom de stora sakerna jag nämnde förut.
Säger som min hyresvärd Stefan sa igår: Dags att göra den där listan som man kan bocka av vart efter...för nu ryms den (listan) på två A4 papper! I alla fall om man jämför med för ett par/tre år sedan
Ha det nu så bäst allihopa så får vi se vad som hänt nästa gång 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

Så måste leta efter en av rätt längd i gömmorna...