Blev lite mer underedssvetsande i dag. Låsningen klar så när som på vajerdragningen.
Inte så snyggt men funkar bra.
Blir jättebra 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
I dag blev det några timmar i garaget. Nu är underredet färdigsvetsat och slipat.
Provmonterade stolen innan lackering för att kolla så att den passade i skenorna.
Gled på direkt så det underedet var bättre än det andra som spänner lite när stolen monterades.

Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Ingen vidare fart här men det har varit trädgårdsarbete i vägen.
Gjorde en stor beställning från Custom i alla fall. Ny nållagrad avsmalnad framvagn från CB. CSPs skivbromssats för droppade spindlar. Beställde även krängningshämmare som kan behövas nu när jag förhoppningsvis får fjädring fram. Bromsslangar bak när jag ändå uppgraderar och hjulmuttrar. Tänkte att det var dags för lite väghållning och bromsar som matchar fartresurserna. Blir nog röda Koni sen också men väntar lite med det.
Ska försöka få till lite tid i garaget i påsk då det behövs städas.
Glad påsk!
Göran
Glad påsk 
Glad påsk !
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
Snygg bil!!!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Snygg bil!!!
Tack! 
I dag blev det lite fixat. Lackade bägge underedena med hammarlack silver då jag inte blev riktigt nöjd med den grå färgen som jag målade det första underedet med. Jag är medveten om nackdelar med hammarlack men tycker att det passar ganska bra till den oldspeed stil som jag gillar.
Får se hur det blir när det är monterat. 
Monterade ihop stolarna i dag.
Täckploppar för karmskruv fick täcka rörändarna. Monterades med smältlim.
Höjde stolarna med brickor i framkant då de var för låga där tidigare.

Fick lite roliga saker i dag av min snälla arbetskamrat.
Tanklocket vet jag inte om det passar VW och handskarna kanske passar min fru. Annars så är det väl såna man ska ha i handskfacket.
Fick även ett par gamla pallbockar som han tyckte passade min bil.
Fick även två stora paket från Custom i dag....
Nä nu börjar det bli dags att förbereda sig för folkafika.
Trevlig kamrat!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Mycket snäll kamrat!
Blev lite paketöppning i dag
Får se när dessa kommer på, vill ju köra lite nu, men på semestern kanske.
Trevligt ! fick du tag på alla grejor till slut ?
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
Trevligt ! fick du tag på alla grejor till slut ?
Japp! Det var två kolli och de hade hamnat på två olika budbilar. Innan jag fick reda på detta så blev jag lite orolig. Var skönt när CSP kollade med DHL och jag fick reda på hur det var.
Blev lite mys mek efter allt trädgårdsarbete.
Jag har ju en VDO varvis som passar lite bättre åldersmässigt än den jag har haft i bilen.
Har ju länge tänkt skifta men det har inte varit prioriterat.
Är väl stämpeln som gäller för datum, så dec 1963 bör det vara.
De andra mätarna borde ha krom ring så att de matchar men det får duga då länge.
En före och efter bild.
Och ja den funkade 
195 2019-06-23 14:50:55 Senaste redigerad av GB63VW62 (2019-06-23 20:09:43)
Halloj!
Kikar lite på min nya framvagnstomme.
Köpte hos csp och det är en CB som är avsmalnad. Ser fin ut men de tyckte tydligen inte att fettnipplar rymdes i priset
Då det är en amerikanare så misstänker jag tum storlek.
Hålen är ca 6,5mm.
Nån som vet storlek så slipper jag släpa in framvagnen hos svedol för att prova.
Jag ska byta till skivor fram och tänkte uppgradera till tvåkrets när jag ändå håller på. Så vilken huvudbromscylinder ska jag köpa?
Har kollat runt och lutar åt denna:
https://vwcustomspeed.com/produkt/Huvud … -1-67--ate
Passar den i min -62a? Eller måste jag anpassa nått mer? Tryckstång tex.
En sån här behöver jag nog också.
https://vwcustomspeed.com/produkt/Broms … etpa-h-cyl
Tacksam för råd och tips så jag kan beställa rätt och allt på en gång. 
Blir dom gamla broms grejorna till salu då du bytt , jag står utan fram bromsar på mitt bygge
Köp slangen mellan cylinder och behållaren också. Den ska tåla bromsvätska och brukar vara blå tygomspunnen.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Blir dom gamla broms grejorna till salu då du bytt , jag står utan fram bromsar på mitt bygge
Får fundera på det, vi snackar om det på tisdag 
Köp slangen mellan cylinder och behållaren också. Den ska tåla bromsvätska och brukar vara blå tygomspunnen.
Fast nu blir det nog behållare direkt på hbc. Om jag inte ska meka dit en -67 behållare vilken jag har för mig var oyo och sitter i baljan om jag mins rätt.
Men den slangen är lätt att missa
Blir den hbc som jag funderar på rätt? Och passar den rakt av?
Blir CSP skivor fram och orginal trummor bak.