Sven-Erik skrev:Har en typ 3, med 2st 32PDSIT-förgasare.
Går ej så bra på låga varv. Särskilt tomgången är "ostadig".
Märks inte lika mycket på högre varvtal.
Tror att förgasarbestyckningen är problemet. Allt annat verkar ok.
Cylindervolymen är c:a 1900cc. Halsring 26 mm. Huvudmunstycke 137,5.
Emulsionsmunstycke 180 och tomgångsmunstycke 50.
Har funderat på ett större tomgångsmunstycke.
Vet inte så mycket om emulsionsmunstyckets funktion.
Någon som har ett bra råd eller en ide om en optimal bestyckning?
Tackar på förhand
Det problemet du har är säkert relaterat till den nya bensinen som vi har i dag
Dagens soppa inne håller minst 5% sprit( även densitets skillnad Det gör att maskin går minst 5% för snålt
Det som du kunde göra är att kolla CO2 för den typen av motor skall ha minst 2,5 i co2 gärna 4,5
Man kan även mäta med bredbandslambda eller ta ut ett tändstift och kolla färgen skall vara brun är dom Vita så är det bara att bestycka om
Efter som Huvud munstycket styr allt annat i förgasaren bör man starta med att byta detta
Om du räknar på 137,5 gånger 5% så får man 144,5 = 145 att starta med
/// Micke
Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke