1

Har en typ 3, med 2st 32PDSIT-förgasare.
Går ej så bra på låga varv. Särskilt tomgången är "ostadig".
Märks inte lika mycket på högre varvtal.
Tror att förgasarbestyckningen är problemet. Allt annat verkar ok.
Cylindervolymen är c:a 1900cc. Halsring 26 mm. Huvudmunstycke 137,5.
Emulsionsmunstycke 180 och tomgångsmunstycke 50.
Har funderat på ett större tomgångsmunstycke.
Vet inte så mycket om emulsionsmunstyckets funktion.
Någon som har ett bra råd eller en ide om en optimal bestyckning?


Tackar på förhand

2

bränsle trycket?? hoppas att du inte monterat en sådan där modern china bränslepump med för högt tryck original...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Glappa spjällaxlar brukar vara ett vanligt fel.

Sedan har många PDSIT bara tomgångsjustering på den ena förgasaren, original så löste man det då med ett rör som gick från ena insuget till det andra..

4

Sven-Erik skrev:

Har en typ 3, med 2st 32PDSIT-förgasare.
Går ej så bra på låga varv. Särskilt tomgången är "ostadig".
Märks inte lika mycket på högre varvtal.
Tror att förgasarbestyckningen är problemet. Allt annat verkar ok.
Cylindervolymen är c:a 1900cc. Halsring 26 mm. Huvudmunstycke 137,5.
Emulsionsmunstycke 180 och tomgångsmunstycke 50.
Har funderat på ett större tomgångsmunstycke.
Vet inte så mycket om emulsionsmunstyckets funktion.
Någon som har ett bra råd eller en ide om en optimal bestyckning?


Tackar på förhand

Det problemet du har är säkert relaterat till den nya bensinen som vi har i dag
Dagens soppa inne håller minst 5% sprit( även densitets skillnad  Det gör att maskin  går minst 5% för snålt
Det som du kunde göra är att kolla CO2  för den typen av motor skall ha minst 2,5 i co2 gärna 4,5
Man kan även mäta med bredbandslambda  eller ta ut ett tändstift och kolla färgen skall vara brun  är dom Vita så är det bara att bestycka om
Efter som Huvud munstycket styr allt annat i förgasaren  bör man starta med att byta detta
Om du räknar på 137,5 gånger  5% så får man 144,5 = 145 att starta med

/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Tack för tipsen.
Nu ska jag kolla bränslepumpen.
Misstänker att den inte ger fullt flöde.
Helt ny brassemodell, verkar som om drivstången inte når upp.