Här finns "kopplingsschema på svenska" (ja nästan i alla fall).
http://www.beachbuggy.se/forum/download … ;mode=view
Utöver torkarmotorns koppling finner du även annat nyttigt här.
Dessa torkarmotorer jämte dess strömställare har inte bara självparkering, utan också en kortslutningsbroms som stannar torkarna i detta viloläge, utan denna kortslutningsbroms inkopplad finns risken, då vindrutan är blöt och hal, att torkarna fortsätter förbi viloläget och fortsätter att torka i all evighet, eller så länge batteriet håller, eller iallafall så länge som tändningen är påslagen, vilket som nu inträffar först.
Felkopplad kortslutningsbroms resulterar i de symptom du beskriver, en del pyrotekniska effekter alltså.
Detta gäller generellt:
30 är plusspänning från säkringsdosan (egentligen "batteriplus")
31 är chassijord
31a är chassijord via strömbrytare.
Svart kabel i gamla VW med Bosch-elsystem är väldigt ofta plus(!), det är litet lurigt och här kopplas det ofta fel.
Brun kabel är till chassijord, alltså minus i bottenplatta och kaross.
Detta gäller vindrutetorkarmotorer och dess strömställare/omkopplare.
53 Vindrutetorkare, helfart
53a Vindrutetorkare, självparkering
53b Vindrutetorkare, halvfart
53e (31a på äldre VW torkarmotorer, som på din) Vindrutetorkare, bromsledning, "kortslutningsbroms" (denna jordas i parkeringsläget).
På vissa av dessa SWF torkarmotorer står dessa nummer instansade ovanför kabelanslutningarna på torkarmotorns växelhus.
Som du redan sett står dom också på strömställaren, bara att koppla 53 till 53, 53a till 53a osv.
Detta då enligt standarden DIN 72 552
Svart kabel hos VW med Bosch elsystem är väldigt ofta plus(!), det är litet lurigt och här kopplas det ofta fel.
Brun kabel är till chassijord, alltså minus i bottenplatta och kaross.
Friskt kopplat är hälften brunnit. 
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."