1

Är det nån här som lagt in nytt lastrumsgolv i late bay EH? Alltså undre golvet.  Golv som finns att köpa är bara till buss.

Min fråga: Vad behöver göras för ändringar för att det ska passa? Bussgolv finns att köpa hos Classic.

2

Jag har just gjort det på en splitt, kanske någon med bay-kunskaper som kan just din bil bättre. Men mycket borde vara rätt likt.

Hos splittarna skiljer b- och c-stolparna och därför urtagen i golvet för dessa, dessutom har ju tanken annorlunda placering mot bussen, så du får ta ut ett hål för tankens bränsleanslutning. Sen får du lösa frågan med tankfästena, de ingår inte i något golv så det är ju egentligen detsamma oavsett vilket golv du väljer. Ev fästen för soffor kan man ju bara låta vara oanvända, men de finns inte hos pickupen, bara pressningarna i plåten. Det är nog de skillnader mellan buss och pickup jag stött på.

Över lag är det ju bra om du kan återanvända delar från originalgolvet, tänker framförallt på tankväggen och tankfästena för de är ju annars "de svåra bitarna" om de inte är samma som till splitt, för då har KlassicFab dessa delar. Försök få ur värmerören hela också, de sitter ju lite "speciellt" kan man minst sagt säga.

Med tanke på hur mycket man alltid får modifiera för att få plåten att stämma, även om den är rätt för modellen, så skulle jag säga "kör med ett bussgolv", men spar all originalplåt så du har mallar att gå efter för du kommer behöva modifiera golvet lite. ICQ/ay

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Tack för svar. Då kapar jag bort resterna av det gamla så det går lätt att byta tvärbalkar och utriggare. Det får bli beställning av nya golvplåtar lite senare. Mellanväggen framför tanken är redan ur och lagad så den är bara att sätta i efter golvmonteringen.

4

Jag ska göra samma operation på min -74 eh! ICQ/br  har kollat runt på olika golv och det verkar gå att använda bussens med lite modifikation. så som Lee skriver bak vid tanken är det ju lite annorlunda.
hur har du gjort med flaket? tagit bort balkarna eller är dom kvar? är ju en pina att jobba med golvet med dom vägen ..

sen verkar det ju finnas vissa golvplåtar med usel passform med som man kanske bör undvika.

"Can also be used on pick up with small modifications, please call for more details."

https://alanhschofield.com/ourparts/pro … 1403Q.html

5

Har köpt nytt lastrumsgolv till bay buss. Den högra plåten får man skarva i en remsa vid skattkistedörren så tror jag nog att det passar. Det gamla golvet hade även fyrkantiga präglingar för bussoffa likaså det nya. Jag har ännu inte hunnit svetsa dit det. Blir till hösten. Flakbädden och några hattprofiler är nu bortskurna. Dom sätter jag dit igen efter att golvet är isvetsat för att underlätta  golvmontering.

6 Senaste redigerad av boboholm (2019-08-31 15:46:26)

Hej. Jag är precis i samma situation, bränsletanken läcker och hål i golvet under. Har ni bilder på vad ni gjort? Såhär ser min ut för tillfället. Tog bort tanken idag. Och började kapa golven, hittade på nätet färdiga bitar till pickup, men är inte 100 på att de passar, ser inget hål för tanken på dem.

Post's attachments

067DFE81-A598-43CB-81F1-633600DF2532.jpeg, 776.43 kb, 750 x 990
067DFE81-A598-43CB-81F1-633600DF2532.jpeg 776.43 kb, 1 downloads since 2019-08-31