Hoj!
Håller på att byta bromsvätska och undrar om någon stött på liknande bekymmer när det gäller vätskan till kopplingen (112hk DJ års.mod 90). Bra att veta är veta är att vätskan var mörk så det var längesedan den byttes. Var tendenser till att den var tjocknad i det översta lagret (såhär i efterhand borde jag troligtvis sugit upp det som var i behållaren först istället för att dra det igenom systemet, menmen)
Bromsarna gick bra förutom höger fram det det stod still först. Bromspedalen tog emot men med lite försiktig tryck så var det som att vätskan till slut "gick igenom". Känslan var att det hade fastnat nåt i ledningen. Men när jag sedan skulle byta vätska till kopplingen så händer ingenting. Provade först det traditionella med att en person trampar ned kopplingen samtidigt som jag själv skruvar upp nippeln ovanpå slavcylindern. Hände ingenting. Tänkte därefter efter intensivt googlande att jag behöver tryck eller vacuum. Så, jag köpte en Luftman från Mekonomen. Men det gjorde ingen skillnad.
Kan det vara så att det har täppt igen någonstans på vägen bak i ledningen (på grund av den skitiga gamla vätskan). Kanske i kopplingscylindern? Kopplingen känns förövrigt som vanligt när en trampar ned den. Eller är det värt att istället prova vacuummetoden där en kopplar på sig ovanpå slacylindern och drar ut vätskan istället? Eller har jag helt enkelt missat något uppenbart...