En 64 kleinbus?
Ja som du redan antytt är värdet svårt att sätta på ett skogsvrak, många såna affärer går ju under radarn så att säga. Själv fick jag mitt skogsvrak gratis och det finns nog fler som lyckats med det konststycket. Som köpare tycker jag även priset ska stå i paritet till hur komplett vagnen är, rost är mindre relevant då alla skogsvraksbussar som regel behöver mer eller mindre totalrenovering i chassiet. Vagnen ovan sakar ju tex lampor, säten, rutor osv vilket för mig är mycket sämre än om det hade varit komplett men med något mer rost.
Sen vad man är villig att betala? Tja ett marknadsvärde är ju egentligen relevant att ha som högsta bud, men jobbet med att dra fram den, samt markägarens vinst i att få marken städad, måste då tas med i beaktan, detta är ofta redan gjort när vagnen kommer ut på blocket (om det nu kan liknas vid ett marknadsvärde). Att ge ett bud på 1000kr är en bra början, då har man gjort ett kap nästan oavsett skicket på vagnen, gillas inte det budet får man sakta gå uppåt, men då har man iaf inte satt ribban för högt iaf. Någonstans vid 10k hade jag funderat på om det inte finns något annat mer komplett skogsvrak och/eller mer rätt årsmodell, som står och väntar på mig. Men jag har ju mitt på det torra när det kommer till bussar så jag har råd att vara kräsen. Marknadsvärdet kan säkert tänkas vara uppåt 30 eller mer, men det fluktuerar och då börjar detaljer som hur frisk den är i ramen och hur komplett den är spela in och det går inte att avgöra på dessa tre suddiga bilder. Hade det varit en femtiotalare i samma skick, hade den för mig varit värd mer och jag hade känt mig mer säker i budgivningen, likaledes om det hade varit en mer udda modell, som en pickup, panel eller lyxbuss.
För att visa hur seriös man är tycker jag att man ska gå igenom skicket om det börjar bli prat om ett högre pris än man tänkt sig. Tex kan ju dropplisten vara dålig om det ligger massa löv på taket, och att lysa under med en ficklampa för att inspektera ramen kan ju vara bra om man ex ska dra den från sin plats och vill bilda sig en uppfattning om hur solid den är så man inte drar chassiet så det vrider sig eller tom går av!
Edit: det som faktiskt är bra med vagnen är att den är okapad, många bussar har ju fått leva vidare som jaktkoja och det är då vanligt att de både fått ett hål i taket för kaminens skorsten, samt mellanväggen bortkapad. Dessutom är det ju lite kul att det är en kleinbus, även om mycket av inredningen saknas.
Nu har jag lagt upp bollen, så att någon annan kunnig på detta forum kan komma och slå luften ur mig och hävda att jag har fel. Men då har vi iaf en diskussion igång! 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't