Jo troligen blir det att hämta lyften hel.. e bara ett aber.. kan fela 3cm i höjd för att få in den..
och då är endå porten höjd med en uppfällbar klaff.. en helt idiotisk konstruktion .. men gjort av den föregående ägaren.. blir väll att kötta
muhahaha...
sen har jag ju 2 portar i mitt garage.. med olika bredd på sidorna.. med en retfull stolpe..så frågan e vilken sida jag skall sätta lyften på och hur mycket man/ jag behöver/vill kunna gå runt stativet.. har inte obegränsat med plats (60m2 och detta e inget som används jätte mycket..planen e att bygga till med 40-45m2 för att bli en Lyfthall och då skall lyften stå där.. i mitt nuvarande garage e det" bara " 3 m takhöjd.. i förlängningem skall det bli något mellan 3.6-4 m .. får c.. problemet e att handläggaren på kommunen har plan ändringen som krävs för att jag skall få köpa angränsande mark på låg prio.. har väntat över 3 år..planen skulle varit färdig 2009 tidig vår..
innan plan ändringen träder i kraft kan jag inte handla marken..ca 450m2 och bygga till garaget..och flytta lyften.... men till slut.. plötsligt en dag händer det.. hoppas jag..
angående designen..
det kommer lite efterhand.. alltså jag vet ganska så säkert vad jag vill.. tror jag.. enkelt en fake splitt bay.
finns innan men denna blir min egen... sen om det blir med splitt eller barndoor tak vet inte än får känna lite på det. liksom rutor lysen handtag osv... men det kommer senare.. troligen blir det dubbeldörrar bägge sidor.. men får c.. ev fusk dubbeldörr/skjut dörr.. beror lite på hur dålig skjut dörren e.. och vad jag använder av skogsvraket..
fronten blir inte bytt fören efter besiktningen.. sen vill jag uppdatera bromsar med skivor runt och andra hjul luft fjädring e i planen.. men hur jag gör med det finns flera olika vägar att gå..säten variera beroende på dags formen men det blir mer skålade då min rygg lever jävelen med jämna mellanrum..så sitta bra e viktigt!! annars blir utflyckter trist.. AC e något som ligger högt på listan, liksom bra värme messt fruns tankar.. men AC kan jag hålla med om... jamen varför inte en nyare buss..tittade på en -05 t5 buss på jobbet jag skulle fått för ca 40k.. men det var en ambulans dvs förhöjt tak blåljus(hade fått ta bort sen massor av hål och en fast mellanvägg. + reg besiktigat ..osv osv... sen var den mycket mindre plats i och maskinen hade gått oräkneliga mil
gammal diesel aut..
sen fick jag denna.. här kan jag ha kul och få ut något, förmodligen användbart som kan glädja inte bara mej ,utan även min fru och våra hundar..inte oviktigt!!
Att maskinen kommer att åka ut e säkert det blir en ............ motor
. med betydligt mycket mer hästar än original 1600..
jag vet redan vilken... letar lämpligt objekt.. för denna övning krävs reg. som Ombyggt fordon..
vill även bygga en annan framvagn för bättre egenskaper vid olika höjlläge..
men jag kan inte göra allt direkt.. skulle behöva den närmaste tiden handla en
krymp och sträck då "vår" eckol på jobbet inte e lagad än.
finns ju olika.. den bättre för 4.495 kr är säkert det..
men den enklare för 1.995 kr räcker förmodligen

...liksom jag funderar på en punktsvets..för 2.494 kr
sen e mina verktyg ett dillemma.. jag har under åren inhandlat en försvarlig mängd.. men har inget lämpligt förvarings sätt här i detta garaget.. så en stooor verktygs vagn vore oxå bra..
funderar på denna..
Verktygsskåp Pro Bas
Underdel till verktygsskåp i plåt som också fungerar som ensamt verktygsskåp. Fyra hjul varav två vridbara och låssbara. 11 utdragbara lådor med kullager. Handtag i metall. Färg: Röd. Vikt: 110 kg. L1150xB530xH1090 mm.
Art.nr: 660013 Inkl moms 5995:-
dom första från verktygs boden det sista från jula..
börjar bli pengar det här.
så får ha lite överläggningar med lönekontoret
får c..
Är regn väder här, borde göra nytta.. har i alla fall kört bort skiten på släpet.sen jag komm hem. och nu pratas det om inköps resa...
skall se om jag kan få hit en god vän som konsult angående placeringen av lyften..
min järn säng (seven schassiet) e troligen sålt.. skall iofs bygga en seven men den blir lite annorlunda än det schassiet jag har...
som om det skulle förvåna någon..
man har ju rätt att ändra sig/anpassa till ändrade förhållanden.. så med andra ord skall den bilen bli lättare mindre och starkare
sen vart det diskusioner angående en bröstlist (snickeriteknisk sak) ingen sex.. frun komm med förslaget ek.. då denna fråga blötts länge vad för sort vi skall ha i hallen så får jag nog börja leta sådan, alt fräsa en själv.. bara att varva upp fräsen.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
läs bubbel tråden..

.. e ju inte riktigt lika stor risk för blod i denna vagnen..

.jpg)
.jpg)