nizekustoms skrev:Imponerande och skitsnygg installation.
Jag tror du väckt en och annan tanke hos en och annan av oss 
Det hoppas jag, det är rätt coolt med el i en gammal bil 
Bayerleiner skrev:Imponerande och inspirerande! Men var hittade du så billiga batterier och motor? Har legat mycket högre i pris när jag kikat på detta tidigare (~2år sedan) och är fortfarande mångdubbelt dyrare på laga.se idag.
För de kostnader du lagt ut så är det helt klart rimligt att konvertera!
Norska bilskrotar har mycket mer delar som ligger och dammar på än vad de svenska skrotarna har, därför är priserna mycket lägre där. Jag fick hjälp genom en kontakt på elbilsforum med att köpa in delarna, vidarefodrar kontakten till dem som är intresserade via PM.
saabmosare skrev:Langoo skrev:Den är begränsad för bilen får inte ha mer effekt. Original är 25 hk + 20% = 30 hk = 22kW.
Intressant. När det gäller förbränningsmotorer verkar strypningar vara i det närmaste omöjligt. Men på elsidan är det än så länge fritt fram alltså? Tänker mig att för den som är intresserad handlar det om ett knapptryck och man har 80 kW igen, inte sant?
Du dimensionerar ditt elbilsbygge efter flera principer gällande säkring, batterier, kablar och annat för att ställa in bilen för en viss elektrisk effekt. En elmotor kan i regel ge mycket mer effekt kortvarigt än vad som står på specifikationen men det är inte riktigt så enkelt som att trycka på en knapp så har du 3-4 ggr mer effekt som håller längre än en fullgasrepa. Jag får byta säkring, programmera om BMS och invertern och tänka efter om mina batterier klarar av ett högre effektuttag innan jag skulle kunna höja effekten.
//Robin
VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier
www.mrelectronics.se