För en månad sedan letade jag bubbla och förvånades över varför alla hade "så många" men ändå inte ville sälja någon.
Sedan köpte jag mig en bubbla, trodde jag.. Jag gick från noll till tre rakt av.. Nu förstår jag bättre.
Hursom, jag har bestämt mig för att bygga en Speedster någon gång i framtiden. Tänkte börja med platta och att samla delar och ta karossen sist i.o.m. att det är en slant att låsa in just där. Så vilka delar skall man samla på sig för att kunna bygga en Speedster relativt snabbt den dagen man bestämmer sig? Det är såklart tacksamt att gå igenom en motor under några månader på kvällen etc. istället för att göra allt i ett bräde.
Jag listar allt nedan och uppdaterar inlägget alteftersom jag får tips. Då kan den som vill bygga själv dra nytta av lite samlad info och slippa leta.
Min lista på saker som jag tror behövs
Jag adderar allt eftersom det kommer feedback i tråden.
En kortad bubblaplatta, några årsmodeller som är att föredra? Välj en årsmodell med den bakvagn du vill ha.
Framvagn? Ledbuld alt Kulbult, EJ McPherson
Bakvagn? jag tänker IRS? Finns de som väljer Svingarm också.
"Dalaporsche" fälgar, tänkte välja 5*205 i bultmönster, bra/dåligt?
Frisk/Renoverad, Motor och låda från lämplig bubbla
En kaross såklart, någon tillverkare som är bättre? Någon man skall akta sig för?
Rattstång och blinkersreglade, Typ 1, med fördel 50-59
Mätare, Orginal Porsche, Bubbla eller replikor
Baklyktor, Replika alt Porsche orginal
Är det något annat man skall hamsta i förväg?
Lyktorna, är den från bubblan?
Inredning? Stolar? Mätare?
Övrigt?
Feedback på saker man absolut inte skall ha, eller på saker som "vore bra" skulle vara kanon. Jag har läst lite byggtrådar och tyvärr verkar det allt för ofta sluta med att det är en tre olika byggare på en bil då det tar för mycket ork innan det blir klart. Detta undviker jag gärna med lite planering.