76 Senaste redigerad av Langoo (2019-01-15 12:20:14)

michaelth skrev:

Blir det mer skydd över batterikablarna i frunken?? Det funderar jag på att göra, en plexiglasskiva kan vara en lösning. Kravet är trådsäkert petskydd.
vad väger batteripaketet med ram?? Cirka 130 kg
Måste du ha tex fjäderklädda stötdämpare, eller räcker original torrisionsfjädringen till... Viktökningen är cirka 70 kg fram, måste ju ändå gå som tung packning, så det återstår att se vad stötdämparna klara av.

"laddintaget" är det någon sorts  box för egenbyggare... kollat på tex trån zoe.. men tänkte om det kanske är för invecklad teknik i "standard elbils intag" Det är en sådan här LÄNK som jag har byggt in i en låda ihop med säkringar och genomföringar till laddaren. För att det ska lira ihop med allmänna laddstationer har jag installerat en AVC2, LÄNK, som simulerar de signaler laddstolpen förväntar sig för att släppa på ström till min laddare.

svetsar du med fluxtråd ?? Jag svetsar med TIG och MMA (pinne).

kul att se uppdateringen.
letat efter elmotorer /invertrar och batterier..
Finns det någon sorts motsvarighet till den svenska bildelsbasen i Norge?? dvs en sammanlänkade organisation eller var hittade du grejerna?? Här kan du köpa delar från Norge: LÄNK
f
rågar man inte kan man bli ovetande...

Se svar i ditt inlägg ovan.

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

77

ICQ/ay

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

78

Inte för att jag är nått fan av el-bilar men detta var fränt !
Bra jobbat !  ICQ/ay

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

79

Så häftigt bygge! Klurade själv på detta för flera år sedan, kollade på kit från USA men inget i närheten av det här ICQ/ay

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

80 Senaste redigerad av Langoo (2019-01-15 22:50:32)

easos skrev:

Inte för att jag är nått fan av el-bilar men detta var fränt !
Bra jobbat !  ICQ/ay

Tackar, man behöver inte vara något fan av elbilar för att gilla gamla VW få nytt liv ICQ/ad

Mikael K skrev:

Så häftigt bygge! Klurade själv på detta för flera år sedan, kollade på kit från USA men inget i närheten av det här ICQ/ay

Själv har jag insett att de kit som säljs på marknaden är duktigt överprisade, troligtvis för att det säljs så få volymer just nu. Jag skulle aldrig gett mig in på detta spåret om resultatet hade varit -100tkr på bankkontot och en elektrisk bil med prestanda som originalbilen.

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

81

Uppdatering

Lite kabeldragning är avklarat. 54mm2 kablarna mellan batterierna och invertern är dragen i vars en metallslang genom kupén. Sitter fast med klammer hela vägen och sista biten från under soffan går dem i de gamla ventilationsrören i karossen. Signalkablar till BMS, kontaktorstyrning och gaspedelen är också dragna i bilen numera.

Genomföringar framme vid gaspedelen.
https://lh3.googleusercontent.com/FMSv-hFQojA94eJr5z8vkXUYKrTpGuiNbN9HbdRTGysZtQcy320tu2hFgHWOk33FqXgraZJUmqDw07_U52IJ2Yv1Z9QogfMvteRQ8vXeCtMyfO8V_uTAmQ4U3x4swXQ4PArl2_i8qtr9QIdf7UVJw-4SF_RiMnWlIH9Za466lN-4oncqRtP-HFCl8rCIt0MWcaLz3jVf21OYgEJiJ3f1GpGGi3aaXyTtCl9Thes3njMPMPLhvxqTxwF-c8jIfVUaQhPldTJZRf2Pm4DevKfBFtZd7GfyCRdTyldTSA1JNGZFera0uofzlARZoAX5AV1--VLycvk1ghwYqX1-FYkvQRq9OzFYqX5vQ8VA7nYj4_sbBH5pQ94ASi_fTAlPg5Z-UrSF48Uy8R0iUFZXIlq2Zsnynu5mconF3xEYQaD09EYufzBHWPNZk9_ETMiVa-bkEsDCEioZrCbIxyYp510wCqMwCyeQuUY49Ckpww1YMOyXghTZfAYfFj8r2oImi07KngVyYzAfC8lOUrAppUr5fmL39Z4BaA4i8xEE7RbQvZ2qJOuVhhlmTNM_i17FpiiRE599_FL-BI5gFPVU3RQ6eCIak9fY7tE02fJeGvKWudhEu_Q2clxa3Agb2UopkkmR2q-t0bYQZLYhC3SVekgPLo4f=w2059-h1542-no

Kabeldragning under sätena.
https://lh3.googleusercontent.com/45loZpVYO2_EEcJHxm-Z6B5ylHXmShX8FK8WkI6crxC3qRuH9jM0uG8TIvfdvyxmVdpYuoB2daLjTsocK6RSvMCopAR7qkZg60z6TWlc17OdC3YReU2XifUqZT95Vx3GNwrMHeRNeqmzSW9g6KIEA1dn7AEzO1mJ9mHGB04LIwbD6egr9uF8ieUwWYcVTIRWXSiu7qEqvltAnB16c1yqS8IMQz1giHdtzhaNl0qV_NAXta6ZlG2p5LCpK8WbJ_NuoEN7YY3z6s3HXNhDa1E3rpc6wcmdPBmWsxfWG5jVNb1KP6q5IYzD_ucsqpOnkXNUah1_I-VVl2RafdrvuWRchUQ9jpH8DXgX65vLj66pfqQbj98nFFSeL7SUizSCOsH6r-g8xpnx2fiXBNtUTV5mjunlecDr9yQqY6SGdDdiPVYdvdmUQIqGybUAuEWBYbyINaMssVH3MB8BBxzXgVlfP85XF89A1zByEbFccEEzyNRzZQIl7NKNXU-bRUJ9OlFgzonPtDi-lQ7h9nP6_3Hf2xeGQJGS4JZPncrYCnvyaGLsM1lfISAI50TQImAGthEXSQiGAeonvSbvfD-sNahMMVJrfHhO65y2Czc5wLDaI3lPNMoMg1rQg1B1CUGCa7zCSvAS0RWWRquLO5BQS7Kyq_hv=w2059-h1542-no

Hur kablarna går genom karossen där bak.
https://lh3.googleusercontent.com/Oz2xWTY1hb-rCt3Cfv7oJ1npnL6aJk3lZpOqekW2kKrtwKbsSIOV5EM7srvCcKyMGIA7G16kbFt8rb-KxocMzB0FgjvCklUz_jVAxSlsEy8dl4ZDIV6WzbkGh6wKcOx3fVMOqIBZMcjNIjX1C6zHBY_ZRUbLNal5SmqicRiBrzcRuXjTPlTp3-6VpvujNE6qqeobOrVLW2QBjhvh_uJF_yY853wGuYKn-sZjrZNRXeOq8g5P8f1Omt6G93yZBx3EAxAROrC_B82hPcDt_LW4qmrlUW757T4POQ74swvHrHvnFkBUA87fnDgzl8GFoNRFygU8Dg2c-IBUjcS13ROD5IfcmtS_IWxGKe6nbvy2Wf-zTLMRTJgIr2zq6Cc1uTT8chrqMUYidzVxx7ubXsojqVwYj87ItJA66Om8D3rtcEKnFEsDMe3vSkzcvsXJGt-GIUPqpx3esS89CSuNDKe1bhLibv9gAik90p3JS4UbtMmTxhVpRefAkH_D6-0degnIoZHLWUjkzf3S5vNVwrwpFETmwuRJYZj6ZQxJaGHjkvGgTCXii_UGabgLb4pDhv6tLMq01BaFzMXFJdAhsaWpJ0LlxOqDMlsepTY8vfHmYmvMsBS-4d0LE8Mo8RPCRCS0LaqgatSbezJ7T4KR6e8Qbg46=w2059-h1542-no

Bak i motorutrymmet sticker kablarna ut genom varsin genomföring. Det är tre kablar i varje slang, en till invertern, en för laddning och en för DC/DC. Det är samma typ av kablar i varje slang, plus respektive minus.
https://lh3.googleusercontent.com/spBhdJoyBy6J-sYWKdsA39uwucNojBQr7INrpC-vpDntdJtMhbigys27cCIjfXtU0g19dW2GcT9uFbMvkMRWxSrfjeEX9XfvkCwfO43bmbGEnP2iHbmz_UmcapmK7auO8cgvdk8jy0f-XYi6yvxCrnZO-Gb4IRTfCBLg73mdc7jxtOD9dNqdRlg72Lv7r2DlruxPfnB61msDZ0trEpFoLfJlEYuNdMymnfVqhq0XZYo7xKOFy9iGZvfhNXIB-1NofBZJKacVgl0bfRJpO-spKDz6vwrYUylokZdGQqOezbgriSUvKp3ENkEodBq9pbyFT1QEn1Y7VjUTr3B3VjtjjHzRsMP9rxM3qxxNCxWjKh3u6U6XHyDAdZfECjm2Ra0zTJY5YPwuOm8N59u2HM3jtgkCyzD9DcQBdbDQ9JXFDYtOX3H0Pq2QrUU6QaeFb8ksxedMM2ljqwCy9n8eOcbAiXjQA6dhP1ooMcvloyaXo_MqxZG0yKFcyTnUBDQpaZfiVNXLYDuCLnT4NvqLzt7j9jWS46X4I46tTKw5MhjpBr8ndCcfY0zxQRffKrOay86fL_1u6gFmDo27AZg8u7hbql2wgjAwHccvDoQ1k25435_dCTGCOwhKGC--feiSICwhNN6xEKG4ue3aDNhhzWPd8d4q=w2059-h1540-no

Hur det ser ut med pedal och mattor.
https://lh3.googleusercontent.com/wOlrzGhxRIm_1CLKRYAZEiqhLsG3vIdinBO9FMgqQIb8bK6e6bk2zd7jgg2YAIJZ7J0iLGdMV0Rdv91Kc0xKEBXj98x6bHaCcQ_fNIRcig_Ef3E77X-Z3ZfsgtmiCMyT7NKXpWkK_EW244MDxlg2UogicfTMfqS-IkHyIHV0yPwqYfJoFjqxKrCGn9qFGwUOQNSAfJqdnHYO9uBFVwtH3ErTBMXU9yYlzCin1MVYAurgS-z0OtHxnFcSBwns397HWB0clabYCXF9ZUY_AbPV8j1EnEHcdm1ZC5qUmwURnbNJPYaTJ94uRe0exAwq9cJOoOVajTIYGdtxmvsYFyZN8q6sAhJNDApbTfgH0bU095GwPr79_xeXQ1Xpny0raJvmIdME_1YWTDLX5JMZpNKp2fQl_VtQDY9EVZy8wfPS9VClzlnuxL_YZ3XF8mFsDuvtTytuI1QP0ze97DHT6g29QD9oUm0ODKNKoJxsznV6rrD-3nT3w37jOGTi0-YPncp_Y3zGFlMeMgZ3-5ZLh8_TOLQtoCJLqUAPatatdpwx_c9qRW3ygel3o8sYdvs60DXTnd91xqvAf-tNrsUGfcnUeQf3joPUXvCSnQqspS2Rk4scbeFHfRyHjf9KDoHa1WjdbODTs78mPEJ_A55O4hviAt8G=w2059-h1540-no

En liten digital mätare för att snabbt se hur spänningen i 12V-batteriet mår monterades under soffan.
https://lh3.googleusercontent.com/q1TzeR4eezaxjzNqBhkBlkt6AVKeB3zvQKDW56azvCBXUpYT-aT-_TeZmU5XMG617-sqe6un8HTWGLBjJUXKgNuq1fVcTEujyZRWxHB485PqSM-qWwwMe_6naPfbi7BW5w5_OatlKX_B5qcl89BCBq3tHcVCEHs0ElDNfaTf5xHV-v778oOhEp-r5u6_WFboN_ETQtS6V1GpIxUdXLgmgMh1wT9PDDYNNc9vzgJn2PP6sjHfsPxHyEioYAR2W3vNTFs2TybmOP_CqMutkDzGP4TRvdyPy-S-Rf0Sm_Sg6CuxDoZ6pCGULf8Nk_qn-W6ikZpnHAZIwMUpCZR1JPEt8T5a65nDZfLd6A3m9yyyjvNFtjFxbj0GLJy7CtWj-qYUf4BaTbHoo_TDZZGjYMNozQaKgvpuFdTdEZBy3_roV5NARvvIa8CJlDAsirbpht1xc3PfzlcwutZ8-zWFsq7Up7m-JuDXDB5A_7OWB8vxLRyy9CW-8o57yXhVhlO-ymuL2i4PjQkgjskTc8j_6tPDUB1xORdnZi2swdALdljVNzmZSoGonewFOJNDMXIrMsOkdSRSk_mt_NjC00ZFb_WDZTGHYZnSm4OqqkNaiRktP_VgqqQhLtbCVhXg7Zu-nnB4VsvD7SIS3hL2_tlLIT_TcSfh=w2059-h1540-no

Det var allt för idag ICQ/ad

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

82

kanske missat.. men hur laddas 12 voltbatteriet upp...
i våra zoe är det en 12 voltskonverter... (som gick sönder till Renaults stora glädje och al styrelertronik i en stor låda  byttes..)  vilket resulterade i 12 veckors väntan på verkstad och gratis hyrbil under tiden..även den en zoe...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

83

michaelth skrev:

kanske missat.. men hur laddas 12 voltbatteriet upp...
i våra zoe är det en 12 voltskonverter... (som gick sönder till Renaults stora glädje och al styrelertronik i en stor låda  byttes..)  vilket resulterade i 12 veckors väntan på verkstad och gratis hyrbil under tiden..även den en zoe...

Så här ser ett elschema ut för en typisk konverterad elbil.

Länk till EVwest:s PDF.

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

84

Kul projekt! ser fram emot prestanda tester ICQ/bf

85

Uppdatering

I helgen kom bygget ganska mycket längre med en lång arbetsdag i söndags i garaget ICQ/ab

Lite måttagning för instrumrnthållaren.
https://lh3.googleusercontent.com/aJGw5gSUsRVi7y6KZI3I7BtOLBCOl82zkWnCQBR4tTECeSrkmxDPsq0UBnVGypMNJyvn1YbM-hADha5mEiozT_m56pvpWsM6Aq2Xqley3umb47Ywv1BO4N7_dC2aA8VBAMTlgE7MFx8Kf0_eYc59IxN5UxyxlLs_Pgj3gg0Y2jTy5PKieBAQi4hFYyWMaIaAjEcVttssUCgSMYUmwOHQ6WlgeApTAoJPYighaPa-ZxAi0CMHDsWXZ6avUsei9W-wljLQdGoIQKl9-v63C1Ik7h_2HLQVP2FBlJhxs-JSO21FrxrR9_krPBW9hhQtFUx9FiIeYXVfc2HQLZxV_S0i6gw0rBVICwL8KRGcVUYRpbfmA4WQxXXvhnk38b3E9WzLluHgZ5Lu5V7W8FILGv1AObFdMN-X-ggn27UUrWnrVTtjjoaGj8Mf6oVeZmEDmCXBl0vWzp8NZeoFEIuymgipFcfaSfNpHScqkeKfYOypwwbDr1hKTXwG0RNZ_5-doUqbYNUCu9v5E_c2LrZVe0D94bcCV0OPZIhuyr-lW-o1JlTWPtJvXhj3srvGB3ntY1sHY5IbIQuROU4RpS2f3zDTVDKiV2qSsWGRYbTTaIWukKehSo3V0GNMDY8xumf3TvkMPyM5gt4KdaHDsPKFEzEFqD85=w2059-h1542-no

Ställningen till invertern kapas/svetsas.
https://lh3.googleusercontent.com/NLhT6HTnXvV0PH1PWdplZo01hrN2kzPZRqOBlDkDo3hIqfy_GuSHjJOuNp047Qui1HXoBa2SU1IrMOquWa4VpgbO5F-JWrqsqVRso9z5EE6S3lwJefU80Y3DwJVwTODvSOmHDPgCtI7ejDNT9jSHzkEdmKO4kps_AXcitGp5KOnF7QkbW1gyV-be_wi5h45WYYNs5uFH5FglxHZeIZdZMbhoyWxcuxCqslJtoGO6Ixb0PhNrpFvjyAe8OgfVY7EsTw6-caPoLAXlZOoKBUC-YHpNd-Q4A0YLiltpjpUq6Bg1gogCgOxI9Jc_D3l6VX5U6VKghf7O0dXvwmYseQP67JpkXP_gqWwoso9GF1b_CIDEttJAcqoGOQ0SlWhPbonI2cWtVWVWRO1c-xbtuK7MTxjDC6g6IbpFajlexO8SmT53MuPuWWfkC47-Mryxw_2na-wKResWbCPl1IbcQzhg_iboO9KJ9x4S5HdozA6cN1k_q3Fp9d5rEwk9d6f8WxZUqIigb87lk0sv2Aj-wrkQ4OL3PHy4UO6ssxE-WN9mQSFvEWO3KnjKqAz3nLJL7lEc1Qej78vDVXmsydfsw7ppITzGRqJ7cToFpXpixBATFf77PkXnRxmQ9Y3l4sGZovsbezPHIysa3jiSaGUUWLEoG3w-=w2059-h1540-no

Färdig och monterad inverter. Den är även inkopplad elektriskt, det som är kvar är kylning och signalkablar.
https://lh3.googleusercontent.com/MrK2r71IYHW6jSlPgATydEfoTwyICTuqPVxwtOMJsZR2PGrt3RygYe_xUz4jAOZZyAPB_kMcpb5Zynb0rsfOl_lMagpOH4udzDnXvYV8gnGMJ2Jj0SOAyBdaS4jQ0zsSCq1iDvm2KPHoU-785zdU9647W1n6PUm1ulC5N7NsZFjO7z5y6lO6HDZK48sp8kP-YPciGdpmPxzXDtCu7eHNSImIoVmgqHd0U5fmkH1LytX9-pGclw9aQ_KgBu-EHp3wZhKU8OsyxAG9lVITPsKmDsYqZIWdkso7GQ0nPfF8rJt-ynL2s03XPRYXhFRlxcDgUeS_fm_MTp0fpvHMO1CgtU-F0CW9nrZNhCeR0mACeIpOBPc0DbvaxDz9mDYUURup2MBqLj6uBJ-04pcG_2mEVRTSe7XbethywTpu4Ud6_vfxou0bi1ZuBHyOPNgFwDpFcEG4joAj16cddBUku4W6RTWwo2e2rZbZZs_QveaLO5SJtIoyd0gx2fmKLd1Yrr0tUgqkvTAEawWFfaIzPE0iNEKkUiQwFC3nOMIim3sc3IQGrSd8umpvbXpXbJ5quJ4h6nHmbdEaD_B1krGuzMAwjP5XrgNZqDd4jRITKfnvjKl5h1HIN1tD3TBWBPS6rDiE--2isrhRf3ssG0MCls-dh_LT=w2059-h1540-no

Från en annan vinkel.
https://lh3.googleusercontent.com/yT92oXE1FzpQHPpognQ_zrvDkV58C-CZwxXnAS8Kc33P89IEaXLnXUxLRenglbteUU8J73SwS1ua2qrlVUHnx5kBP0xJRJwmtIMXZJhGde74PmC10ZUomVwI2zBQIOzJXRp3xJEMx4NpWt7RmHN3cLaP9QN-EWME-b2QqlbE129voGge6TLdg4SyUIG637awF9IcGPP8ftP6VcVIXphQ5OZMdPA_HFGI5ohDBNgYNh5-tiK2eguSAORfuw2MF7LFbX-tN6Py3pn5Zjn8p6YUmp9XjOEdWAdYy6ObAEtZgebtZj21SMkiRrKHc6eKIVvIIHk3sle2JdPCebR0Ekcz4FYmZyR09AwWXQSoFqH2d2DNPAmSYSZnoyMjUGW1HvgeQ-wo7v5IS0vCC0OxR0wq_i1SjFAORlDUt8Mc20jsADZyTk7jBJtlleKzFGb4JtKpzN2BVtl3JlgGO_BL3E4GmpuQG2H971YT9yMbr8oiBr1LYpTVkZ-q9ndSNuZA7jObkWVjd1kHyjb6or6nAAcBl2e408FV2_4fj6WAR9oWtqxfwuMndJGB6JlcDYBpre19yeQk4bdkmx7HUCaHVHBJYv3gN8Mo4znLjAeUJ3D0d9IrA2Tb_EYGYzgUmQw-fUN7YqsdKq2NK9C1YynV_8QaPG-E=w2059-h1540-no

Påbörjat lådan för kontaktorerna.
https://lh3.googleusercontent.com/t68WKZ5_LiMKO7Exm5GfvtIl1IklEc2fX-wWkcNR_7JNoq2wNBR4tGcwpLDLNCqJP5VnZC2DvdYVxEXzmeWgGqAZ2nGGdfCNp1rwsfZyJDHlBpBmavTfEcxacUSZ6fqTLKL6ONrKvVbwCLAK1-RSK4kRTnBEzIUJPSyBkYqe-lT2xNbzkdjEwYgRNIKr0zIkKoPyo2Yx5VZyi4k-XPf4g8lbDnT2XzNkPsisA6E0NnIPZ_cJi6WBldVxb-pQVQuKQPNGqWaGr2o_n2iQFJ0Z9KZK9NJ_kgzNkMLhcELNo1ZcPvWJxlqlrH85FQ9ftSchmUukkT_U6Tn8i2tg3_Y_n32VSllAvqTGTdPqIJNyKBnmYo5Cv3msOGXWUBAlNRtShJugdWnlzxW4_uS7OsyBwLdYhbLQiv-2pEmMKerYrw61mTNY7GfJCYvxoPq332FJNf3G1-QIxRJYy3JUhAJ26l_N_f13uJGtFUdGV6zCGbt126VTQwev8DPEtIjcAqDCfHlhwCLsaoj8ksg_67I6LrhEk0eY39opQqVFUHww2JGuTiEQQCBBS7c3oXzbOUMGxjIJMUvAI2_QzhceLCv-aoyNpPmeuvDIvLi_MXqQtcQqGWK8Nlx9LmcOfTgc-AIAxCwNkcgnzMKoxVDEGKPjlfK6=w2059-h1540-no

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

86 Senaste redigerad av michaelth (2019-01-18 12:40:31)

Snyggt!!
Blir det någon sorts botten/dammskydd i motor rummet runt motorpaketet... synd om grejerna blir dammiga.
liknade locket man har runt en luftkyld vw motor...
Är det en säkring som sitter under polykarbonat kåpan vid laddintaget?? hur återställa... eller det skall väl aldrig behövas kanske??? om det går som det skall...
yttrligare en fråga... (tjatig gubbe) funderar du på mer förstärkning eller upphängning av motorpaketet, eller förlitar du dig på dom röda växellåds fästena att hålla mot vrid momentet + nya motor/inverter paketets vikt..???

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

87

michaelth skrev:

Snyggt!!
Blir det någon sorts botten/dammskydd i motor rummet runt motorpaketet... synd om grejerna blir dammiga.
liknade locket man har runt en luftkyld vw motor...
Är det en säkring som sitter under polykarbonat kåpan vid laddintaget?? hur återställa... eller det skall väl aldrig behövas kanske??? om det går som det skall...
yttrligare en fråga... (tjatig gubbe) funderar du på mer förstärkning eller upphängning av motorpaketet, eller förlitar du dig på dom röda växellåds fästena att hålla mot vrid momentet + nya motor/inverter paketets vikt..???

Det är tanken att rama in motorutrymmet med en plåt för att inte få in så mycket vatten i utrymmet.
Det sitter två säkringar under locket till laddintaget, en för AC och en för DC. Dem ska inte lösa ut i onödan.
Motor/inverter väger 2/3-delar av vad original motor och avgassystem vägde så jag lever i tron att det inte ska vara något problem. Dem är i polyuretan mina bussningar.

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

88

Ser propert ut.
Respekt...

"ljushuvud"

89

spännande o givande läsning
https://rejsa.nu/forum/images/smiles/lurk.gif

90

Otroligt spännande!

Jag som stark motståndare till Elbilar, finner ändå detta väldigt intressant, eftersom jag avser att min nu 4 åriga son ska ärva Herbie, 63an av mig. Han äger den ju i princip redan, och det är inte helt otänkbart att vid hans 18 årsdag ser verkligheten annorlunda ut, kanske det nästan blivit ett krav att vid vardagligt bruk konvertera bubblan. Kanske man inte får köra mer än 100 mil per år eller så, med en förbränningsmotor. Who knows?

Hur som helst, detta är oerhört spännande tråd eftersom jag googlat runt för att se vad de pysslat med i Kalifornien, miljövännens vagga för gamla bilar.

Keep it up! Jag följer tråden. Intressant är att om möjligt få se presentationer på ungefärliga utgifter också.

Herbie.

91

racerberg1 skrev:

Otroligt spännande!

Jag som stark motståndare till Elbilar, finner ändå detta väldigt intressant, eftersom jag avser att min nu 4 åriga son ska ärva Herbie, 63an av mig. Han äger den ju i princip redan, och det är inte helt otänkbart att vid hans 18 årsdag ser verkligheten annorlunda ut, kanske det nästan blivit ett krav att vid vardagligt bruk konvertera bubblan. Kanske man inte får köra mer än 100 mil per år eller så, med en förbränningsmotor. Who knows?

Hur som helst, detta är oerhört spännande tråd eftersom jag googlat runt för att se vad de pysslat med i Kalifornien, miljövännens vagga för gamla bilar.

Keep it up! Jag följer tråden. Intressant är att om möjligt få se presentationer på ungefärliga utgifter också.

Kan man hålla liv i en klassisk bil på det här sättet så anser iallafall jag att det är värt det ICQ/ad

Länk till tidigare inlägg om ungefärliga kostnader.

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

92 Senaste redigerad av Langoo (2019-01-22 11:11:11)

Uppdatering

En uppdatering från helgen då jag har fokuserat på lådorna för reläer och säkringar där fram i bilen.

Testar att montera relälådan på sitt fäste framför batterierna.
https://lh3.googleusercontent.com/YtbxnoIUoaUGluMzA_h5a6I3SvbJomzzA6ukhm6kFYGUK9mE1W6Wo3JUeJzixuTDR-XCO5uW9mw7r6sxTtAhlDcVdKJGC841FMDvp7QlhwY7a-z0ba2VRGGp44r-ZMin7jrdXg2hkEiNwO1aOqYR7MUBOiUlAjrkzGcv1v7QxW82eeTecrmvnHGFmUm5ba00t6Ua2rb14a-eDSrF3jC8q_wNxUJ6y13MoyaE62LPz6jo_cCp40Z1SJdOaBroosv_jko6lEc66iqurlHpz_MnckhKA7LEbdPAH2TYzMMd5TVlEgu6nDrrH5mXvFHhe9QV122ScytWso6_l6mreUC_WOou-WtckPss2Vjuqih-Ns5VFznp1RdXjNK3Yg3s4RIAyamtw_S1Uki_bl9c_Txaf6duLUlRIo7LIoXpMUG8dRwDUoF5S7yrFMtEBXQM3hxy55Qz5o-fjqsD8acrhAHtBLjyAEqGvYHmWwq6rtmGm7PYfzLkpYs-kB0jT4vkBRh-C8FdH09huWgzg_sL8yafI4qfz9JcHRjwfA6YS82OvpHy1xdxAcVpUHWzD0T3_lMXcnIsr7UFwXy_HAQIRIjs02nkvwLFV1xPPSqySsGaalxHII-Rbzt3mm9zug69x2h4Hp-gH755pKrIUonzoSbdruaG=w1082-h811-no

Provar med lite komponenter.
https://lh3.googleusercontent.com/04v7qrbD82sCmD5xfIG5YtCQ3WrrcQHr-6fFmo2HUkwsC_RINBUNb-xSG9hnCyMvTZCqTOiTs7_KQxnuSjp0oW2jsPDCQjMcwjV0mJcTe21nmVSgE-YyuUsJV_DXzJLLQuBQAwm7c3o9ozhiDvwLAzKG__7WCo_EFuy9Tzq85amXYFRRAPEZY5rBej65EJ5fHIeZHTSTaRT66YWrFpQ8ovxHUlEUhh_QlEFrDyeqmL-scnnrXegGDuJDGfH6_82MAnTa-vn_1zZZYujLBk4JAoZwmIoljFOZbR64PDIY2UeJw55i8HobliIfv5xlXa6ocM8kJDNJKLER_SA606JhNL7iGazCH0ZmjukX0OZGvgUfttC9f8XGRQIzxFpN8RNv5ssqe3QHZq0v0w_swsTCzd6lR7D-oW_udrXN70ohzA89w0rya5GHIge0086uT1JOcG5rhgVLM1aD10Jx7GdbTrxzGdUD1V25Rrn_68kyvr1uVhwSbVm_cGUXAyOnqkqvaLFK5YUSwz9M8vfgAcPrJvG27Oz1xeUeow6AWZLUv-wy0wMdQjqySvxzNDpBT8jDM6uAU7pk8NGdBHZ9-OhmiPyzc5VAUOhbpEdVjPJJSVh7xpAkyMOhoLRBtDYBKUUWJJ0BjDqzr0VGcPfGHUMDjKJ9=w2059-h1540-no

Från en annan vinkel.
https://lh3.googleusercontent.com/MH3lkhVtoPE5sKW07NKc9BH_0MDRUX7YFRLgtCi2t1qtSBO4CVrPRy86bZ1qqma7MVaJNAWLWn3YCUEYMymH32x6ZMes_sMMRleCOXEQEvBg4-WVFssjM7Ug8VLc_VFmlaDVIgKi7-ClFk7LXUbadfRuUNV-lSonZakkeyrulL8MiZdRd__6VRHe6GUXiSQWnJ-h-liNS0ghf2tRrzO3GgCehT8esEwrlp7g-hvwO3crUkEZAUWiVbudMxWA7qnQ9KF-j4sTkeOoXcT9VRoQaVRBgFB7sfXVR_PePHjpNKRBhy1rDIc6wyfKPXnbkOCf8tE8qaOJe1tvHL-krt9JqPsmGA388XHAVVA-tfXXA-Tzo4bW0ECo2ejHK2k3ONy3h_LjndU3yCG_Vqop3V9CXkVV9Yn9L5Ctd_5GTmYI9-1bbi-2x6BAYkf7xgQmLmrEJAzm1Riv8My3IscBIgT7vkX8owM5HpUoPGfHMk8b2THBs3FGGVnrPPTQ1mtNjUpLZZNNf-R_HH_MUlL_twIM7ni6e531z8kMjAOSAohkG_cXWqB8UQUHBOtVW6zMIo2rwaNgClf1xZLuXZ2iwl3LnNR7ShjJTCJnAAi-0i5hagDCqb1kHteiFtO60tvdpRjPPB4XnZVAwG3J-JOPd85Jj1Ox=w2059-h1540-no

Delvis inkopplad för prov av kabellängder.
https://lh3.googleusercontent.com/pZmYXwgTYBRU1HoczAH1mX4ytlgpIwIGwGQDu55DdKhZQbuOFBy2WA9QvlsjC8MhlyJDwD-DBuU3WOi8_2j204LsWoN8ESVxqkiYQTTPYRTnH3Ko_IFRBZy7-wvzwjiHOwptoqcH36UW1jDA37TnYREq9srbBtBYhXWm0tbXvyM2-7LnyjM189fHOxAvrYVtFhoTGYlgGHgJ5lr485zvattEtJDQ7xlP2yrBjhT9n0WMf238Hlc-PCYYEBkMhitOl5Wvsff_w6hOQ-rKwH6pEDm2BJ1PTmcbP4ESOPhinEfG0qn0T_cijdDs7_QKeBmXdXcvvykwBHmR8l5GgJ94pwv21hq6WEGFGekIqiM9KgqRxMt8SxojC09kbmMfud7yXmGFF6IavXWFVmbETKy20IfO2W-SECNs2gZRWTfeANfzfpb2KFLCReiMNtQb_atMSL1Rb7qEetjLsz8aO5es8sG79Fi-CydZljHTGpebxD7mXOxnTPdKd2xhfyR5aY5_awvcPGyiuyIdn69bT5WqKpm6qStRlMl4hHUnio2AZsC8crVuX71p8Ur5s7Wtq-sVXLRDxrOi3iecF8yDxmW_BBY5Y1xG3R3C9991lj5xW6ZHmAN6DQJdvqAxCrj5j2MpRf0FNAT0ytKb8qbRiwqMkxkw=w2059-h1540-no

Lådan lackerad svart och mer kablar blir monterade.
https://lh3.googleusercontent.com/U6KEuI3Ncoa0-1ikyac49z4F48YDPsBzxE3i9Zqa9XTxHWAaJESJtgnESupqlU6ZyNC9-M-kYwH6Binsq5-2AOnMd_2oGoI8Vuv94lX4w284WkkJ5Brvilrfymyprz64nxkNxo5OVMddlIZqT3RyqXr9Z0ZW79E86b8gYYwtLKmzX_9RAUX85e5VN8Cgi8yXPFEtcoSlH0DcOcufF8H2Kyuein96a4m7GuNAVPfQdEW87eYzOaVPgs7Rv14SRPZ3Ydey1BFR6R7rUFMCYqTViMIFfC31di2UUNGfSjY41sjCweb10U8aKiQSbGxylwv8CGbg0iJ3Y_kj_UjmTlpy3v_kqiJcQ1kLGVD3_Kj1yOGdiosQfTQRsdRpnmOESNz_Rom7rVu9etF4npqXIFtsMKchzGZUbD-6O4CWAtc07COP1_jh55hWnmW91lQS6wjkrKEe8pBzgqkMguV2hklFHId2Z6PMjdeMKM1rFidWW6GqndKkaraP1bg-kWweg-hnPA21ulxj1wDVvmAt0wVWTtV3lBOOLj2dtfn9vkvZNINoCnczIOEVASl_cwAlOfE20mYwDnvlByRJCziEv10717cULn-O2iy8tlB0G6W1ntcV5Mu1UNLddbiRt3gWzlj_N7FOXU_fYI9ENcPMwAMzRICl=w2059-h1540-no

Fästen till säkringarna byggdes av en kompis.
https://lh3.googleusercontent.com/JMQD0tSVYYzDhlw_nXXZM6V3mSJNe45AipYNA-iLq7NDlkGtK6f5xTuNF95WIsYNU-PQ_db3qAv1i2ye0Kw-73Pz03zye3LLmtPrziTsOrGS1LBhnMwuYDSzMydxcVSvkvpezgd_zUOD1sXKzXC_HBv-KIQ7tZBQxZJlR_WUnD6DTDq1jjm9cKJ2uO0a2RyIISvYuXe0B--uLjYe3AxRzgZQ41hOY4_PqrqTEeyZMhrUtc8DrFWWviC3NAVLJr3qdBhstqOKx7qySNToSgJbpBeuD_M9o7ZaYEWHRGQjBOIyWIW3hiTl0H1_f_BU_1h_LobdoP7tWaNPL-trqJlmit4iyXWzA2egkH1rhRl4mEtcG2QzZj9_5oAgjArbyKbS5dvM4SpD0ijdHWbOppPb6oeZwizO2mZWXqrQBkg8u8SuD8qHID2IUw9q3bPrSwI1LuRZzc5CYItfsy8BHQfR4slAxqW7fOS2lVdiqc2GJ96a2cKuMciRLZcxVP1NqwYg_L-4ddhwo58eMOetQDRhsuJTAo7hUfPjJZVSfea5u64AiP3T34Gj-n-hKL5xRaZvbHbCKl8EvcL1VhRsOXdwFcAMqIMAjkge3V0g3bRpaS6X9LkVKrIdWiFXZ65W1ba4ZXoueJGmk5bQOFGItx7ciRuZ=w1034-h767-no

Så här sitter säkringarna fast.
https://lh3.googleusercontent.com/M6rIU29QqziLDYQ6VZwRHcITlfD-WBqmEqywfsa8MwgxaDCoa0yX7hIvJtjrG-YFJ3UDeq8oPVXre593STvowUYMzNOoolsz-vVBSXO4CQOpHJGv5cvkJj-s4D0XLj-lVPxXLqX1C4GobfipxjLAPZzyVwJIkEVLsM4SuvuBJgQm2KBbFeL0lgV5iNgKutHIwNnW3HbmZ3WKl0VrL66TCXtyFZlvymgRLF2e5saVKXb9jPF6g1PuAAxfeuyjA7YmCX24Wx5ax_RCJplJucybmMh8aSjPpc1ij4zHd_3icC7P71V5v86X5S9JWavkIG1WeFBe2k0m-pNxO4LqrWTL74bCOzu2VypirSgMzL5HL_i_vz4iWRBMM02WgZwczuzFBzJjs7a-RYr2hJ4GIYb1YF9uq2Lb1g_anNvAEcPYDrLq4VSaK1y2lAVNH7mXUsioH7xSMSng_pOIehj3yemFv98czU73fhUWdMAyvPN-rTjSuGIbF2Rvh-32Hc8YObb_ul0p-zQ0nflIjulDx28WS2IbezJnAxfGNCpHraLBirDpGbr5FQxoQcmlxvkq_dNpUUsX3EVumY2X0RV8zosuyGEd1vJBlhdyPdf0WlboIKXvW4Iz_C4Z2q4tNExQ5HapefxYDKl9-FqHqG2OgYringeL=w2059-h2754-no

Nästan allt inkopplat för 300V systemet. Nu återstår signalkablarna.
https://lh3.googleusercontent.com/053TMtr8TQOSG8_UZ-JG5PxPeT-yOlBcUvEak20naIk4IS6P2_JgEMVSjajfqi3__Exx0EWEemG6gVDbaPU_AsJEmWP3Wbv8OzcQmn2JQoy8va8CNvDTUdeeMLl5k5V8fDNz-A3S9zh-behXo3XL6nOufGhF2LL3A4bBfptcFxbl8wRzVFNpGdJwHw_Ru5x1RpTxKBQo_CDqG7mB2BMkJCOA71JZkngNSsSnTnWaYE89seLDzPane3jGaduVjJZEBQHeVZGQy93nzMD3ipg7dXHW4ZY5MA20386kkrHUyHtO_bAGkkYREeVGPBfKW12Zvv5HQuvI2zxGvv9GeHKZ48O8nZE4hmowGGsJhR3xhpTEMop5p4HGEzuNYe8jyL7q0cJJXpgvGH9qpJP234SLtINLc9BOMECAfSxe5MvtKc1qDt_6iod7AagKqoPn4zzAjBOUWTr9tKh19huss1ikNc8y1ZetwF46JlTpp5JMU45x0Nem8emkoeHJIkXl2aBQcjpMY2XkqmK8GRub641v7f6IZVXhZIBVa6bRKVAzjijkt6nZCc3KcPYgWrRoYqnFAjKVQ9Z4F8EIRVXGfmUn2zw3HVBKRBBquNsVZiRKhAy6kgTlJcOuUhmEVRfJ3LCtLk0UjH6tyW0w4vDJOxdK-ouL=w2059-h1540-no

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

93

Langoo skrev:

Inledning
Har tänkt en längre tid på att dela med mig utav mitt senaste påhitt men tvekat över om ni strikt luftkylda nördar här inne klarar av att se en sån här ombyggnation utan att brista ut i gråt  ICQ/ad så ta ett andetag och var vetandes om att bilen "går" att återställa till luftkyld igen om framtiden skulle leda dit.

Jomentjenare... den här bubblan kommer ALDRIG att bli luftkyld igen... ICQ/ag
Och det är bra det, jäklar vilket snyggt och seriöst jobb du lägger ner!
Kan ingenting om elbilskonverteringar men det känns som att hela den här tråden kan fungera som en 'how to' för elkonvertering!

Buy the ticket, take the ride... - HST

94

Helt fantastiskt roligt att följa. Batteribilar är en del av framtiden oavsett vad vissa tycker. Hur kan man ens vara motståndare till elbil? Då kan man aldrig kört någon.  ICQ/bf

Mera känd som jb...

95

Kör en av våra elbilar dagligen i närområdet  dvs det dom flesta har sina bilar till...... och är jättenöjd med det liksom min fru som kör sin elbil...
Sen har vi en fosilbränslebil för tu gtransporter långkörningq osv... som vi försöker köra varje eller varannan vecka..

Väntar på besked om solceller och batteripack..

Om ni inte provat elbil så gör det... lugnt tyst och skönt.. och tankar gör vi nattetid.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

96

Fantastiskt snyggt jobb ICQ/bf
Några stilla funderingar bara..
Om Du råkar ut för en lagom fin frontsmäll, med matarledningar och kopplingslådan direkt innanför huvens nederkant. Som både elektronik/elingenjör och gammal brandman, numera brandutredare känns det lite riskabelt.
En kortis pga en smäll skulle kunna bli katastrofal.

Det är ingen kritik, utan snarare en tanke av omtanke;)

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

97

Piraten skrev:

Fantastiskt snyggt jobb ICQ/bf
Några stilla funderingar bara..
Om Du råkar ut för en lagom fin frontsmäll, med matarledningar och kopplingslådan direkt innanför huvens nederkant. Som både elektronik/elingenjör och gammal brandman, numera brandutredare känns det lite riskabelt.
En kortis pga en smäll skulle kunna bli katastrofal.

Det är ingen kritik, utan snarare en tanke av omtanke;)

Hej.

Det är inte för mycket plats i en bubbla så placeringen är enbart av platsbrist. De åtgärder jag gjort för just en krocksituation är att ha säkringar både på positiv och negativ ledare från batterierna. Ett alternativ hade varit att ha säkringarna längre bak i lastutrymmet men då hade huvudbrytaren hamnat mer svåråtkomligt i bilen, nu är det den orangea handsken på den vänstra säkringslådan. Dessutom är kabeln synlig med den här placeringen för att kunna klippas av brandmannen vid en olycka.

Det sitter en krocksensor som bryter signalen till huvudkontaktorn till 300V matningen. Utöver detta så bryter nödstoppet alla matade kontaktorer, utöver huvudkontaktorn som föreskrifterna kräver, även DC/DC-agget och laddaren.

Alla matade objekt är säkrade så nära spänningskällan som det är fysiskt möjligt.

Jag har försökt tänka på krocksituationer iallafall ICQ/ad

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

98 Senaste redigerad av Langoo (2019-01-27 00:19:00)

Uppdatering

De senaste dagarna pågår inkopplingen utav alla signalkablar. Det blir rätt många för att få till logiken rätt i ett sådant här bygget. Vissa signaler ska gå igenom många olika brytare innan den når sitt mål, exempelvis huvudkontaktorns 12V styrsignal som går genom nödstoppet, krocksensor, Raspberry Pi och huvudbrytaren innan den når kontaktorns styringång.

Härnäst påbörjas kopplandet bakom baksätet där BMS:en, DC/DC-agget och 12V relälådan ska sitta, sen kan kontroller före första start påbörjas. Alla olika säkerhetsslingor ska testas i alla lägen innan jag slutligen startar upp invertern.
Gällande invertern så är det lite kvar att koppla in ifrån den för att det ska gå att börja uppdatera mjukvaran och göra parameterinställningar.

Kylsystemet är bland det sista jag måste bygga upp och där saknas vattenpumpen som är på väg ifrån Ebay.

En bild på färdigt inkopplad kontaktorlåda kan jag bjuda på, ingen större skillnad mot föregående uppdatering om man inte är skarpsynt ICQ/ad
https://lh3.googleusercontent.com/sJfb6T0hP96IeZYPY60sZqcAM75aUyAWEWfBQci-wh82H5uw-rIohz_OPyPuNpKUNHL1kOlX-AXWtVzNAYWagqX-B2WIOBPkJsLhWgU07hkGgQKyMtvPljbFXbsF1N7pSPzFUph8hYKkpjOyTGVeCLbqkeRVDKWc6WKnvFFD6oBoh_q3pRFmySYhVosChvNOBVzb2HQy9U6BFdyO4_DYWCI6iBVd8N7jbZ25GbLv3fpYk9Y9lEjo2cl81swysh1RjgUy0F1W0wiTxqK08feDalT_GQb0W-eblXgyVFRLdjy73ljxJ60Q95lR2qMybXxuBkFLBuFJvlvekgHtiXVoEJd8qu6stjczdQyj_oGu0oziJLd-TLs0g0vJhcOE7CgcDFRsBtfYXa_e7Nt68JIJME9FPMIWdL6t3gk8tg8Nxc0MG7KLHDuUimrobTqpfmgDpQT_p0EJbXj7Dc3ur3pemaZD_mTPU-p6bxtXQC1u2oxbh30EsoSL6hmqYrm1mTpspqcqsjW4ZtvY-jLMr4XYluSLd1126-9zcyEWRX6eoAdW7jnJgT0mlJLkFh9cv3HgF7ly7H_0KnXLPE0O1HZntyWRr3Byh0jiQcLbEvGTvxaY999CnKbcrgEbartddr2nvIp0D6RKP2pntp__RV6YN4m8=w2059-h1540-no

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

99 Senaste redigerad av Langoo (2019-02-01 19:05:53)

Liten uppdatering

Ett första utkast till el-schema/logik-schema kan ni se här under. Observera att mycket kan ändra sig innan det är färdigt.

https://lh3.googleusercontent.com/rISxbf2VLpa0LRvyF2VGBXqPsj6S--Vok4BE2bkwIX9EpO2BZ9jyYI7XPFBs0soqmAa_wW4rfJa8rcVy3mml95h9B9zWf9vO_oAgromRs_mGrakLix_LJJV7kCnSaFDB0CMZVvmsnqoVMnUMX-hNgKoHC3qEG3xA9f380npBeLMmqrLXlShk1AnRbPZAp1WCyepLZgAC0ssnwfkc8FcbcHH-41VwtldyCEsuXzUaaNr7R6be0y88sl3AoXWjlosq6JW0FZS-X6_bunFaF2NsJ-vtko5Efcn3btRTqDOGO1-YA1lwVoguJln5U_FltVONEtR_C8IrCqwGfuWiNReYrfxThHpAYwFirJPeIdKWORO_pqwmrpzTILLNMWXI1dPRUi5AKW7stC4_GNKB9j_96u_YuxKoFlPfPZyHobrBvS4ZaxB4cXsvmctg2bwoedlNVhVJ7I3LDq6R9RMIaI9OSMqbfZCEAXJn64zOzhVOVJ6oix1AibiCJZSO2kQwLTtq4hOBiGuV3AwbCREkm1rC-O4YpU6bVf-IiQTrjBu68KstC1c7Ti9MphE_DEpq0Ibr8LMQLutnx0RCZiH310JPT2XES0BejszzCEjV336zkJKbnjVQJc9cnvBNKyyOKIgavK0T06s3xRSZp-b91iz1zUB9_KxGWXE=w2053-h1080-no

https://lh3.googleusercontent.com/iXScdwwY73Nc_G7Pj51-zF-m___BujsPkf_RPYoknA6G-VTuqNzl_yElrCFPns3eJnfrqKVX0jb79Lv8uchWGEwmBbm2U2YLS4kdhsoI7wP9m1ruQAtqLagC_WowkQiTuwUYgpOJU7XGaJ6gd1rAKs_Xfx1cEr42ZKo-FaeQRUceOSr_aRg5NF8S6wHmjey4McpA3TBNNVuAT2wvzj2TDKzpBwj2rflYfyNX6SG5UeIfRaglqnhgInxzPx20bKE4PMaNidRyL_Xw80l7_Q8gLp_KmED4owWNuAI51DPnCVLozKIW4DVX-kMBMzv3gcAVHD5l-J4VcjwFbL2u7qMl24sABIg_nlHHC3cbEhxTomQjVw2x3AFr06F5LfjrvNCdGn27-RH0S9dDG3ljMxeBDy6zcpomuu3rtpp9oqMiAi9AIsL-EqqjkqLVcnO0uXxdchBStHXxFQMFenXMcGVXIY0Z8UQ2D2GgwfDfHeHRuN-9Nu-HBGjMhdp2xXNceBWveAsXdQjZ6x9Z-IB0VDgrgzTgu9yIYBbICQRuzOt2-AuU3YavMjYl2npH6ZIMwF_RBZw2z1LQNnVCfV59g6Qvc4H2WBzVXgQ3yXCfL9lv12X4RlN47CZiGzt7QmAMgjSY6KOYOwb8iuopqcEqSNw0lrbOIEYoQTE=w2038-h1080-no

//Robin

VW Typ-1 -64
Nissan Leaf EM61 motor och Mitsubishi PHEV LEV40 batterier

www.mrelectronics.se

100

Bilden på kontaktorlådan syns tyvärr inte, men schemabilderna är synliga.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville