Jag har i annan del av forumet efterlyst färdigt breddade fälgar till Typ 1 1963, som jag inhandlar om ett tag enligt prognos.
Men, det lutar ju kanske åt att genomföra egen breddning av de original som sitter där om inget dyker upp. Har ordnat en firma som kan ta på sig det..
Så till min kanske lite konstiga fråga, om vi ser till den ursprungliga Herbiebilen, i de tidiga filmerna, så är det den typen av breddning jag önskar och jag strävar efter.
Hur mycket ska de breddas utan att det ska bli till problem? Jag har fått för mig att det totala ska hamna på 6 tum, vilka däck bör då gå att montera? Önskningen är precis så original navkapsel kommer innan för yttre kanten och är ej synlig framifrån (För att beskriva det enkelt )
Hade vid tidigare tillfälle haft monterat på Porsche 356 replikor, som passade perfekt, och jag minns inte storleken på däcken. Men bredden var då perfekt och bilen gick att köra utmärkt. Observera att den inte är sänkt eller att det ska vara något stuk, med extrem Camber eller så.
Men hur mycket vågar man bredda, för den ska kunna användas och samtidigt enligt min uppfattning kunna vara enkel att hitta däck till ( Typ 195or eller upp till 205, kanske?)?
Osäkert om det sitter 14 eller 15 tum monterade på bilen nu, men det bör ju inte spela någon roll Jag vet inte ens i nuläget mer än att det är originalfälgar, har inget minne av vad dessa är för bredd original ens?
Uppskattar hjälp som går att få