Hej,
Min bil typ 1 blev omlackerad 2011 av förra ägaren, jobbet gjordes på en välrenommerad lackfirma.
Bilen var från början rostfri, fick nya skärmar och det var ganska lite spackeljobb.Lacken är metallic, så med klarlack.
Enligt uppgift från lackeraren användes INTE vattenbaserade produkter.
Han som lackat har ingen idé om vad som hänt. Jag har ännu inte velat slipa ned någon av bubblorna/släppen för att se vad som finns under. Någon garanti är inte på tal, det var för länge sedan.
Några av släppen fanns enligt uppgift av förra ägaren strax efter lackeringen. Varför inget gjordes då vet jag inte. Jag såg dem 2017 när jag köpte bilen och de ser likadana ut idag. Dock verkar det ha uppstått ett par nya mindre släpp.
Någon som kan gissa vad det beror på, och vad jag kan/bör göra? Om jag måste lacka om bilen, behöver man gå ned till plåtrent överallt för att inte riskera nya släpp i framtiden?
Samtliga släpp är i eller direkt intill olika veck i plåten. Några är bara 1 cm, den längsta är ca 6 cm. trycker man försiktigt så känner man att det är luft under.
Vad säger alla ni kunniga?

