De skulle va trevligt med mer bilder o info om gamla utställnings bilar o race bilar o info om hur dom ser ut idag o var dom finns
Vi "uppar" tråden, bilder från Bug-Run 1989 (som jag kanske lagt ut förut...)
Avfärd från Norrköping, då åkte VW-Maffian i samlad tropp!
"Alla" stod nära banan (tror inte man fick Campa inne på området - fanns camping tvärs över gatan...?)
Dragracingen var mkt populär då! "Hjälm o bälte - alla får köra!"
Undra om någon har några bilder på Johannes Perssons vinnarbil från Bug Run -96 eller -97. En gul bil med jpm-logga på dörren.
Tyvärr lite små...
En lite större några år senare (efter millennieskiftet)
Gnuggade upp dom lite, hoppas det inget gör.
Lär dyka upp på en bana nära dig Tack.
I senaste Gasoline finns lite VW bilder och text kring den LA resa jag och Karl-Erik gjorde våren 1988 (vissa bilder känner ni igen från den här tråden). Det var den resan som fick in mig på VW-hobbyn!
Insta: @tob_356
Gnuggade upp dom lite, hoppas det inget gör.
Snygg färg!
PANK på Bug Run #8 -1991 6.71 sek på 1/8 - då med Mats Herrlanders motor och låda
.
(går rykten om att den är på väg ut igen - fast med original motorn från 1978)
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Hej. Det är jag som är tjejen med den bubblan
Eklund skrev:Tristar skrev:Denna dreglade man till när den byggdes. Som jag kommer ihåg var det en lackerare som byggde bilen och lacken såg "våt" ut. Lackeraren sa bara det är ingen hemlighet, bara blanda lite klarlack i den svarta färgen så blir det det så. Hmm det ligger nog mer jobb bakom den lacken än så. Fortfarande skitcool som ett 80 tals monument, jag hade gärna ägt den.
Jag tror att den dessutom ser likadan ut nu, den va på bugrun för några år sen
Tror att det är en tjej i Stockholmsområdet som har den.
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Vet inte hur man laddar upp bilder här! Men kolla in ett riktigt 80 talsbygge med lack lagd av Järudds 1983!
Är med i nya numret av Bilsport nr 17 2023.
Nån kanske kan ladda upp bild?
Lars Eriksson's gamla custombyggda VW 1302 1971
Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron..