Vad gör man när ett stötstångsrör börjar läcka i plåtvecken på en 30 hk motor mitt under säsongen?
Delbara rör finns inte att köpa till 25/30 hk motorer, finns bara till 34 hk och senare motorer, vad jag hittat.
Att plocka ur motorn och av med toppen kan man göra till vintern, men inte gärna mitt under sommaren.
Efter lite funderande och på 20 minuter var röret både tillverkat och byt.
Det skulle gå att utveckla detta med lite brickor, men förhoppningsvis blir det inget permanent lösning.
Övre röret är från en 34 hk och senare motor, det undre till en 25/30 motor.
Post's attachments
stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-1.JPG 144.06 kb, 178 downloads since 2018-06-27

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-3.JPG 112.25 kb, 178 downloads since 2018-06-27

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-4.JPG 90.29 kb, 181 downloads since 2018-06-27

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-5.JPG 152.16 kb, 183 downloads since 2018-06-27

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-6.jpg 154.23 kb, 181 downloads since 2018-06-27
Typ 1 = Mars-1949 Export, November-1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, November-1955 standard, September-1956, Januari-1957, December-1957 cab, Augusti-1963 cab.