1

Vad gör man när ett stötstångsrör börjar läcka i plåtvecken på en 30 hk motor mitt under säsongen?
Delbara rör finns inte att köpa till 25/30 hk motorer, finns bara till 34 hk och senare motorer, vad jag hittat.

Att plocka ur motorn och av med toppen kan man göra till vintern, men inte gärna mitt under sommaren.
Efter lite funderande och på 20 minuter var röret både tillverkat och byt.
Det skulle gå att utveckla detta med lite brickor, men förhoppningsvis blir det inget permanent lösning.

Övre röret är från en 34 hk och senare motor, det undre till en 25/30 motor.

Post's attachments

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-1.JPG, 144.06 kb, 1200 x 857
stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-1.JPG 144.06 kb, 7 downloads since 2018-06-27 

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-3.JPG, 112.25 kb, 1200 x 857
stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-3.JPG 112.25 kb, 6 downloads since 2018-06-27 

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-4.JPG, 90.29 kb, 1200 x 900
stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-4.JPG 90.29 kb, 7 downloads since 2018-06-27 

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-5.JPG, 152.16 kb, 1200 x 857
stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-5.JPG 152.16 kb, 5 downloads since 2018-06-27 

stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-6.jpg, 154.23 kb, 1200 x 857
stotstangsror-teleskopiska-vw-25-30hk-6.jpg 154.23 kb, 6 downloads since 2018-06-27 

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

2

Härligt meck!
Du är fett nöjd va?  ICQ/bf

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

3

Haha kul när man kommer på en enkel lösning som fungerar.
Så visst var det värt 20 minuters jobb.

Typ 1 = November 1950, April-1952, Mars-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.