26

Nja, är det verkligen så illa? Allt är ju relativt som någon klok har konstaterat. Tittar man på antalet besökare och inloggade så verkar ju det ligga stadigt på minst 150-200 st (även udda tider), så intresset och formatet verkar det inte vara något fel på (eller är det lite? ICQ/bn ). Sen kan man ju behöva få en liten spark i baken ibland ifråga om att skriva, vilket michaelth uppenbarligen gav oss alla med denna tråd. Bra där!

Stor uppskattning till er som driftar det hela.

27

Tackar, jo trafiken har inte minskat nämnvärt utan det är väl postningar som minskat och som sagt, blir det för lite postningar så finns det snart ingen anledning att gå in och läsa heller... det är medlemmarna som gör forumet  ICQ/az

28

Helt rätt, vi som kritiska frågeställare har ett ansvar också. Jag tar till mig av det och ska väl bli bättre på att posta trådar framöver. Är som sagt inte så regelbunden i mina mek, men något kan vara kul att redovisa. Diskussionstrådar däremot tycker jag är riktigt kul och även där kan jag nog komma på ngt.

Att ladda upp bilder på forum är inte svårt, det är bara det att andra plattformar gjort det lättare och inkluderat bilderna i deras eget system. Förstår att det är trist att bilder försvinner från gratistjänster, det har gett mig en tappad lust också.

Tycker ByggaHus är ett föredömligt forum, både i aktivitet och funktioner, men det drivs av ett annat medlemsantal och budget än detta forums, så jag inser problematiken. Att man där har en egen medlemssida med ett fotoalbum är det jag gillar bäst, det blir mer samlat på så vis.

"Rostlagning" har sommaruppehåll... ett tag till

29

Är de inte generellt så att man tacklar av lite på höstkanten med att ta tag i sina projekt, sen blir det panik i mars när man inser att det snart är dags att rulla ut för en ny säsong-

Själv får jag skylla på en renovering av källaren på huset, som man gått och skjutit på i flera år, men nu närmar det sig slutet på den det blir mera garagetid  ICQ/bq

kan tillägga att det är inte lämpligt att regla upp med trä direkt på betonggolv, isolera med frioglit och täcka det hela med plastmatta, som någon stjärna gjort före oss.
Det blir väldigt fuktigt då, reglar man dessutom upp väggarna med träreglar direkt mot betongen får man en väldigt fuktig och  mysig miljö, med klassisk källardoft på allt man lägger ned där, brrr
Nu är det material som andas samt luftventiler i varje hörn

30

Läser allt som skrivs med stor behållning. Skruvar själv dagligen på mina 3 hobbyfordon och fotar hela tiden. Har tängt länge att skapa en tråd men fixar inte detta med bilderna. Är fullständigt inkompetent btr datorer. Därav kör jag med äpplets produkter (som löser allt) vilket gör att bilderna är samlade i mitt moln. Är det någon som kan FÖRKLARA så att en idiot fattar hur jag ska göra ICQ/bu  ICQ/aq

31

Jag lyckades häromdagen med en bild. Tyvärr vet jag inte hur jag gjorde  ICQ/bq  ICQ/bo

32

om det känns konstigt kan man som jag brukar göra skaffa ett konto på forumbilder.com ladda upp bilderna där, sedan kopierar man in bild länken i inlägget..
kanske inte för evigt?? men det fungerar...
hade bilder på forumbilder. se ...innan oregistrerat.. tyvärr försvann dom in mass.... ICQ/bu

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 LHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

33

Är det inte dags att samla all info om hantering av bilder i en egen klistrad tråd?

Yogi, där har du min normala känsla när jag har varit i garaget  ICQ/ag

34

Såg precis Bengt Nybergs (barndoor51) inlägg på Facebook-Boxerville med en hint om uppdatering och länk till forumet!
Bra gjort att leda folk in på forumet!!

// Viktor

Passat GT 2016, Karmann Ghia coupe 1966

35

Angående problem med bilder.. La upp mitt första inlägg med bild för någon dag sedan (kanske lite illa då jag varit medlem i åratal)
Detta gjordes med mobilen. Självklart klagades det på för stort format, så löste detta med att skicka bilderna som mms till mig själv, för då skalas dom ner autimatiskt. Sedan sparade jag bilderna från mms:et och la upp dom direkt i inlägget (Browse/Tanka upp).
Finns säkert appar som löser detta direkt, men orkade inte leta så löste det på detta sätt.

36

snaken skrev:

Läser allt som skrivs med stor behållning. Skruvar själv dagligen på mina 3 hobbyfordon och fotar hela tiden. Har tängt länge att skapa en tråd men fixar inte detta med bilderna. Är fullständigt inkompetent btr datorer. Därav kör jag med äpplets produkter (som löser allt) vilket gör att bilderna är samlade i mitt moln. Är det någon som kan FÖRKLARA så att en idiot fattar hur jag ska göra ICQ/bu  ICQ/aq

Jag kör airdrop från telefon till dator, bilden hamnar i hämtade filer. Dubbelklicka på den och den visas som förhandsgranskning och du går in på verktyg, klicka på justera storlek, välj efter behag. jag brukar välja 800*600. Sedan är det inga problem att ladda upp bilden.
Nackdelen är att bilderna hamnar i storleksordning i tråden och inte alltid i den ordningen jag vill ha.

Lycka till

37

Hej vwänner, nya som gamla stötar. ICQ/ab

Livet tränger sig på och därför blir tiden för Boxerville alltför knapp under den varmare delen av året och nu har det för min del varit hett året runt ett par säsonger.

Det börjar nu lugna ner sig och tar snart tag i gamla lösa trådar, har samlat på mig lite material för att uppdatera klassiker som luriga citat, inköpsställen för reservdelar/tillbehör och fordon.

Att sortera i anteckningar och bilder som blivit liggandes är tidsödande och detta bidrar till att man inte orkar uppdatera, lite snöplogseffekt kan man lugnt säga.

Vet att man kommer in i det rätt snabbt när det väl rullar igång, är som det mesta i livet, "don't think to much, just do it.!"

One humans junk is another's Vwomens or mans treasure..

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron..

38

Tycker det är jäkligt roligt att läsa projekttrådar och kolla på allas snygga byggen. Väl ute i mitt eget garage så är jag kass på att komma ihåg att fotografera eller notera något. Sen har jag ju hålt på med samma bil i 5år och inte mycket har hänt så skulle nog bli ganska tråkig projekttråd. Har haft lite dålig motivation och kört fast lite stundom.

Annars är jag inne varje dag och kollar forumet.

39

Franke skrev:

Föredrar helt klart detta forum framför Boxerville på Facebook.
För min egna del blir det inte så mycket VW längre då alla luftkylda vagnar är sålda.
Men det står iaf en baypanel utanför verkstan som ska få fortsatt uppmärksamhet inom kort. Bilder på detta kommer i projekttråden här på forumet ICQ/ab

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

40

snaken skrev:

Jag kan visa farbror nästa gång vi ses.... ICQ/bs

41 Senaste redigerad av erich (2018-12-07 07:58:27)

Vi tackar för oss , finns sällannt nåt som vi kan dra nytta av eller e av interesse ..Finns ju nåra rolige proskject att följa , men mycket kjöp/salg . Dygnet har bara 24 timmar ock tycker at Fb räcker nu .. Tackar Boxerville ock dess moderatorer för et bra jobb .. Lycka till ..

Mvh
Erich

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

42

ICQ/bp

EskiL 109 skrev:
snaken skrev:

Jag kan visa farbror nästa gång vi ses.... ICQ/bs

43 Senaste redigerad av michaelth (2018-12-06 23:12:25)

erich skrev:

Vi tackar för oss , finns sällannt nåt som vi kan dra nytta av eller e av interesse .. Tackar Boxerville ock dess moderatorer för et bra jobb .. Lycka till ..

Mvh
Erich

Tror man att allt skall serveras till en i livet så är man fel ute..
Vet inte om detta avbrott beror på att inte ha samma tankar som andra... shit happens...
Ett forum är ju just en dylik plats ,där olika tankar kommer fram.

och för oss andra..Posta upp... själv lite låg då min vänster handled efter 6 veckor fortfarande  är ganska så kass..
tumme pekfinger går att få ihop med möda.. men hålla små grejer... eller vinkla handleden..
så hur jag skall kunna jobba om 6 veckor enahanda...

som sagt hur komma ur svalkan... vrid upp värmen... kunde inte förstå varför min luftvärmepump i garaget inte värmde... visade sig att en symbol som ser ut som en sol nästan är identisk med en snöflinga.. så nu varmt där... halvtids undersökning ed bla rönkning i morgon av handleden.. sen få vi se om dom gör något mer..

så ..upp och hoppa och posta upp..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 LHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(