626

Inte: Jag beklagar att jag vart borta ett tag men är tillbaks i landet nu och Far lr Du är välkomna när det passar
Gnidde: Det rullar på mer än på länge. Har dock vart i Kalifornienoch byggt på Karman en månad men är nu tillbaks i landet gud  glömde biler inom kort!!

627

ICQ/ar

Post's attachments

Liten vecka 25.jpg, 248.7 kb, 819 x 544
Liten vecka 25.jpg 248.7 kb, 182 downloads since 2018-11-27 

628

ICQ/bf

Post's attachments

Liten vecka 26.jpg, 150.76 kb, 764 x 542
Liten vecka 26.jpg 150.76 kb, 168 downloads since 2018-12-04 

629

63 Highlight skrev:

Inte: Jag beklagar att jag vart borta ett tag men är tillbaks i landet nu och Far lr Du är välkomna när det passar
Gnidde: Det rullar på mer än på länge. Har dock vart i Kalifornienoch byggt på Karman en månad men är nu tillbaks i landet gud  glömde biler inom kort!!

GAh, var ju uppe i storstan i veckan men missade att du var tebax.
Vi får se när det passar nästa gång.
Kanske kan muta min syster å svänga förbi.

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

630

Ahhh!! Du ser!
Synd!
Tydligen var även Victor i stan, men tyvärr har vi stängt på firman på fredagar  sen årskiftet ( Det finns annat i livet än att bara springa runt i ekorrhjulet och jaga pengar) så jag var inte på plats.
Ska man upp är det bra att säga till lite i förväg. Dina( och Victors) delar ligger kvar så det är lugnt.
Är syrra uppe kan Du be henne kika förbi annars
Take Care!

631

63 Highlight skrev:

Ahhh!! Du ser!
Synd!
Tydligen var även Victor i stan, men tyvärr har vi stängt på firman på fredagar  sen årskiftet ( Det finns annat i livet än att bara springa runt i ekorrhjulet och jaga pengar) så jag var inte på plats.
Ska man upp är det bra att säga till lite i förväg. Dina( och Victors) delar ligger kvar så det är lugnt.
Är syrra uppe kan Du be henne kika förbi annars
Take Care!

Supersnällt!

Du får gärna PM:a adress och nummer om det är ok.

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

632

Du når mig enklast på 08-777 44 11

http://www.speedpro.se/hitta-hit.html

633

Har Du en sån där modern telefon kan Du bara klicka på numret nederst i bild här så ska det ringa:

http://www.speedpro.se/omoss.html

Tänk vad tekniken går framåt.....

634

ICQ/bg

Post's attachments

Liten vecka 27.jpg, 159.65 kb, 658 x 543
Liten vecka 27.jpg 159.65 kb, 161 downloads since 2018-12-14 

635

ICQ/bp

Post's attachments

Liten vecka 28.2.jpg, 220.67 kb, 1307 x 546
Liten vecka 28.2.jpg 220.67 kb, 185 downloads since 2018-12-20 

636

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 28.4.jpg, 145.6 kb, 1313 x 547
Liten vecka 28.4.jpg 145.6 kb, 184 downloads since 2018-12-25 

637

Trevligt ICQ/bq

638

ICQ/bq

639

Just nu är det lite  jobbigt då jag vill ha bilen byggd på ett sätt medans plåtmäster vill bygga den på ett annat sätt...
Jag vill ju ha en Karma, inte en AC Cobra. Nu har jag så  smått börjat misstänka att han inte KAN bygga på det vis jag vill....
Det har stått still  ett tag  nu,,,,

Post's attachments

Liten vecka 36.jpg, 144.72 kb, 968 x 544
Liten vecka 36.jpg 144.72 kb, 158 downloads since 2019-02-25 

640

Hur långt är du kommit är dom sista bilderna i realtid?

T2b taigagrön ´77

641

2018-07-30 skrevs:

"Tids nog kommer vi till det datum då vi hämtar hem Karman. Vi fortsätter hålla spänningen vid liv ett tag till då det verkar intressera folk. Vi är snart där ändå." 

Det vi ser nu är knappast i realtid...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

642

Dom som läst innan i tråden vet att bilen hämtats för länge sedan, efter en komflikt mellan byggare och Robert.
Sen är det möjligt att det stannat upp... vem vet kanske vi får veta.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

643 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-02-25 12:49:19)

Korrigerar: Robert = byggare
Plåtslagare - inhyrd (utbytbar)
Konflikt stavas med "n"
Tack för info i övrigt Micha - Ja vi får veta, tids nog

644

Definiera "Vi är snart där ändå", är det ett, två eller tre år dit?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

645 Senaste redigerad av =) (2019-02-25 13:27:48)

Jag är rätt ny medlem men fick upp ögonen för denna tråd. Inte bara för tråden utan mestadels alla konflikter och diskussioner man ser här.
Jag är inte den som öppnar munnen i onödan men jag har lite frågetecken.

Är det DIN bil?
Om du bett någon göra plåtarbete och betalat för det så ska han väll göra det du säger?
Om inte så ha du kanske valt fel person fixa det?
Tycker jag läst du skrivit du är duktig bilbyggare OM jag inte drömt, varför inte göra det själv? Då få du den exakt som du vill.

Sen vet jag inte men jag tycker man ser oftast samma bilder eller snarlika bilder fast ritat i paint några streck och bifogat text i bilden.

Är det inte lättare skriva texten i forumet och låta bilden tala för sig själv i den mån det går såklart.
För ibland blir även texten döljd utav bakgrunden och svårt att läsa.

Alla kan vi skriva fel och formulera fel.
Vissa kan ha dyslexi eller kanske bara inte lägger ner så stor del i att skriva korrekt svenska.

Jag ser många fel i dina inlägg men kniper igen då man vet vad det ska stå och ibland kan det vara flertal mellanslag etc.
Och man behöver inte leka svenskalärare för man gör fel själv.

Jag är ingen som klagar och var inte så med detta inlägg men ibland vill man bara fråga och dela sina funderingar ICQ/ab

Så ta detta inlägg på rätt sätt.

Ursäkta för felstavade ord och felskrivna meningar.

Lägg in nå uppdaterade bilder och kör på.
Du vill väll som alla andra utav oss, bli klar med ögonstenen och ta en sommartripp i pärlan  ICQ/af

646 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-02-25 14:19:52)

Stefan - 4 bilder  bort  (  x 6 dagar)
Entu: Jag har begränsat med utrymme och har därför valt bort vissa verktyg i verktygslådan- såsom svets.
Därför har  jag de sista 10-15 åren vart  tvungen att lämna bort vissa moment såsom lack,inredning och svetsande till kamrater som ändå vart inkopplade i byggena. detta  för att få högsta möjliga slutresultat istället för att kunna slå sig för bröstet och framhäva att jag  gjorde allt själv.
Samtidigt som Karman bygger vi på 3 andra  bilar, vilket ytterligare begränsar utrymmet. Hoppas frågetecknen klarnat lite.
Jo,,,, åsså har jag  även arbetat som svensklärare tidigare i livet

647

Då vet du väl att det inte heter "vart"  ICQ/ad .
Håller med om att Cobra-looken passar bättre på en AC.

648 Senaste redigerad av michaelth (2019-02-25 19:28:22)

Om vi nu skall vara petiga, så har du fortfarande inte lärt dig hur mitt namn stavas...suck... ICQ/ao

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

649

Jag följer några som bygger ditt och datt i realtid på nätet. Oerhört frustrerande att behöva vänta tills nästa avsnitt, och det är samma här och lika kul :-)
Jag beundrar verkligen alla som delar med sig här av sina projekt, det är många drömmar som är på väg att slå in här, michaelths garage är ju jävligt intressant och inspirerande, likaså Kee som har fått fart igen, det finns flera jag verkligen beundrar för sina byggen och sin kämpaglöd.
I dagens samhälle skall ju allt gå snabbare, men i mitt garage går det inte så snabbt, men jag kämpar på jag med.
Alla är vi amatörer som kämpar på efter bästa förmåga, men det är få som är så superproffsiga som byggaren i den här tråden.
Det här bygget blir sååå fränt, och jag gillar paintstrecken, de visar på detaljerna, och djävulen ligger i detaljerna!
Keep up the good work! ICQ/ay

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

650

ICQ/ai

Post's attachments

Liten vecka 9.jpg, 128.62 kb, 800 x 533
Liten vecka 9.jpg 128.62 kb, 171 downloads since 2019-03-03