Eller så kan man bygga en Trippel cab genom att förlänga hytten!

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Mina projekt!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Eller så kan man bygga en Trippel cab genom att förlänga hytten!

Nu måste detta projekt få lite tid efter att badrummet renoverats så är det förhoppningsvis lungt med påhitt från frun på ett tag!
Och nu har ju Barndoor plåten kommit hem också det här som bara skulle vara ett litet mellan projekt i väntan på plåten.
Efter att blästrat av fronten i verkstan så fick garaget bli blästerbox istället då det blir sand överallt.

Svetsat och klart, fronten var krockad och riktad sedan tidigare så det blir en del jobb att få ordning på.
Observera att mitten stolpen i rutramen inte är rekomenderat att dra bilen i, lite extra plåt jobb som man fick med på köpet.

Trevligt att du återigen glädjer oss med en fortsättning..
Då du verkligen verkar veta ..
jag skulle behöva veta ett mått, lånar här delar av en av dina bilder, hoppas det e okey.
Jag håller ju på att fuska ihop egna A stolpar och behöver veta dim..
har ju 2 fronter som skall ihop, och tyvärr ingen vetskap om stolp längden..

Även hur den lutar i förhållande till resten av stolpen e intressant.. eller om underkanten under gångjärnet e vertikal i monterat läge??
Min egentillverkade.. förstfödda "kopia" hmm..
Jag hoppas du inte blir sur för detta off topik, i sådant fall tas det genast bort ..
Mvh Michael
Michael höjdmåttet är 180mm men nedre 10mm är utvik för att kunna punktsvetsas mot botten plåten i stolpen.
Så stolpen bör inte vara längre än 170mm om den inte ska sticka ner under doglegen.
Ja Tobias, det var exakt så som jag tänkte mig med en annan färg än svart centrum på fuchs fälgar! :rolleyes

Avdragna gångjärns bult har krävt ett antal timmar att fixa det slutade med att stolpar fick kapas upp för att kunna byta mutterstycke.
Tur att man inte har så många dörrar!

Sedan blev det att laga främre värmeröret och byta mellan balkar och längstgående värmerör.

Nu blev det vänster B-stolpes tur att få lite ny plåt.

Vårträffen närmar sig... 
Har väl i något svagt ögonblick nämt att denna skulle vara åkbar till våran vårträff, tur att det är jag som anordnar vårträffen i år då! Har på känn att det blir en lång vår i år.
Bäst att uppdatera lite oftare så det blir klart någon gång! Och så lite svets bilder........
Reparations plåtar till bakdel av främre hjulhus hade inhandlats men de räckte inte till för att laga hålen så en nederdel av mellan väggen tillverkades.

Det bästa av allt Lars är ju att det var din fru som tyckte att vårträffen 2013 var ett bra och realistiskt mål...
Kämpa på! Blir skitbra!
Jag tror jag ska släpa ner 50an till Lars så vi blir klara med den någon gång 
nu är du med på facebook (eller ditt projekt allafall) 
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater
Vårträffen närmar sig.... 
Ja just det så var det ju! 
Jo
Inte för att jag jobbat något på denna på flera år, men man ska kanske uppdatera till dags status!
Efter att B-stolpe var klar så svetsades mellanväggen in i bilen efter det lades det golv. Givetvis slipades de plåtrena och epoxi grundades då färgen som sitter på bara är ett transportskydd som gick att skrapa loss med nageln.

Här syns även bakre hjulhus / torpedvägg som passas in mot golv.

Sedan var det flaket som blästrades invändigt, här fanns också lite rost så hjulhus, torpedvägg, längsgående balkar samt några förstärkningar under flaket som fick bytas.

Så var det då dags för giftermålet med karossen igen.

Det kommer mer.........
Hmmm..... kanske på tiden att uppdatera denna till statusen den har stått i sedan sist.

Höst 2013 flak passades in trösklar lagades och hörnen bak fick ny plåt, nu började det gå tungt och olika fälgar provades oftare för att få upp motivationen.

Fina gamla överlapps lagningar.

Nya skärmkanter bak bankades till.

Trevligt med uppdateringar ! 

Det är nått visst med dubbelhytter 
Måste vara roligare att jobba på än krockskadade Passater....
Hösten 2013... Det är ju inte så länge sen...
Hur gick det sedan? Bilderna i tråden är ju tyvärr borta... 
Ja, hur gick det här?
Jag har provat många olika fälgar genom åren och har för stunden fastnat för kromade sprintstar men bilen står fortfarande orörd.
Tråkigt att bilder försvann från projekt tråden så övergår nu till en samlingstråd på mina projekt som brukar växla ganska ofta (VWHD).
Förhoppningsvis tätare uppdateringar också!
Lite som hänt: Barndooren byttes bort mot 57:a buss som var i trafik som fick sänkning och Fuchs.
Enkelhytt 67:a lagades upp och bes.
Gröna 68:an fixades och är i trafik.
57:a pickupen fick bromsar och drivlina fixad så den blev körbar.
Soltaks 56:an återställdes från egna ungdomssynder och fick 356 bromsar, helsynkad låda och 1600 samt 12volt.
Samt några ytterligare bilar har lagats upp Beryl/Bay/Brasse.
Mer bilder!
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Mina projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.