1 Senaste redigerad av michaelth (2018-11-11 11:18:49)

Hepp som många märkt är det inte mycket som händer här på forumet... endast några trogna..
Jag har själv lite dåligt samvete för mina projekt som haltar...
Tror mig ha lite giltigt förfall då jag "går på smärtstillande"  ICQ/be  och pga det inte ens får köra bil ...sjukskriven... med en metall förstärkt handled. .
Nog om mig.. vad har ni för ursäkter.
Nej jag är säker att det inte är stillestånd i garage och kojor...
Så post up.....
Om vi trogna boxerwill läsare går ut i våra vrår, och kollar runt lite så nog har vi gjort något där sedan sist...det måste ju inte alltid vara vw relaterat. .
Själv är jag mycket bred i vad som intresserar mig och tror samma om dom flesta...

Dvs dagens mission

Post up  ICQ/bo

Det är vi som är forumet

Hellre lite text utan bilder än inget alls...
Men bilden e grejt
Fram för mya tag
/michael

PS tränar handen så sakta så snart så.....DS.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2

Jag kommer att dra igång en tråd strax. Bilen är på rostlagning mm hos en plåttrollkonstnär nu och är klar där inom kort. Jag gillar det här forumet bättre än det på fejjan. Om det bara inte var så bökigt med bilduppladdningen vore det nog mer liv. Tror jag iaf.

Ducati Monster 1200S

3

Håller på me renovering av 2 bubblor en 66 å en 71 de är ju de me å lägga ut bilder som är mitt problem är helt oteknisk när de gäller sånt  ICQ/bn

4

Jag läser allt som finns, minst 2 ggr dagligen, men har ännu inte kommit loss med projekten (2 stycken), men det ligger i pipeline, och inom kort blir det en eller två projekttrådar.
Mesta tiden har gått åt till att samla prylar, men nu är det nära start!

Det här forumet är fantastiskt i sin helhet, och ger så mycket, även när det är lite lugnt.
Bara att läsa gamla trådar, där det finns hur mycket som helst är väldigt givande:)

Den dagen jag har ansiktsboken kommer aldrig, varken det, Insta eller Twitter, så det här är mitt andningshål ICQ/bi

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

5

Jag håller med dig Michael.  Det är synd att det blir mindre och mindre som händer här.
Det är antagligen boxerville Facebook som tar över mer och mer? Tydligen lättare att lägga inlägg, bilder och annonser där?
Jag vet inte om det kanske är så lite överallt, att gamla ”klassiska” forum dör ut mer och mer och att snabbare sociala kanaler tar över trafiken?

Då är väl att ösa in inlägg och bilder här det enda vi gamla bakåtsträvare kan göra  ICQ/bm

Jag har själv varit dålig på det, lite för att jag är lat/bekväm och lite för att nästan ingen kommenterar eller frågar när jag uppdaterar mina trådar.  Kanske beror på att gör ointressanta eller tråkiga grejor?  ICQ/bh

Jag har några bilder i telefonen som jag kan ladda upp och skriva några rader, fixar det ikväll så har jag iaf dragit ett strå till stacken  ICQ/ay

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6 Senaste redigerad av Mr 56 (2018-11-11 14:43:34)

Är nog inne mer än fem gånger om dagen, och försöker trycka in en tummenupp ikon.
Så det syns att man läst och gillat. Det finns ju ingen Gilla knapp som på fejan.

Svärfar gick bort för att tag sen och hösten har slagit till, så inet så mycket aktion i garaget.
I veckan skickade grabben ett SMS från Tradera där en kill nytillverkat verktygslådelock i rostfritt till 50SS och Topper.
De gick för mycket penagar .
Grabben har brorsans gamla 5SS ram som han skall fixa ihop till nästa åre moppe träff som skall gå i det otrimmade tecknet.
Så en fyrväxlad 2,5hkr Sachs från grekland köptes på Egay.
Men locket saknades.
Så jag gick ut i garaget och tog fram ett 60mm rör och sen gjorde jag en stump som passade över röret, med en plåtremsa imellan.

Gjorde en 70mm plåtcirkel som jag klämde, och det blev nått som liknade ett lock.
Klämde ihop i skruvstycket.

Jag har gjort ett till som blev snyggare, så nu får grabben fixa hålen på sidorna.
Gör man rören i sen svarv med bättr etolleranser, så kan man nog få det snyggt direkt, nu fick jag banka lite.

Och man behöver ju inte göra moppe delar utan kansk till nått annat.

Så lite har de blivit gjort men inget att pratat om här.

Fast nu har ju gjort det  ICQ/ad

Post's attachments

001.jpeg, 141.53 kb, 768 x 1365
001.jpeg 141.53 kb, 142 downloads since 2018-11-11 

002.jpeg, 167.5 kb, 950 x 768
002.jpeg 167.5 kb, 183 downloads since 2018-11-11 

003.jpg, 221.12 kb, 996 x 768
003.jpg 221.12 kb, 183 downloads since 2018-11-11 

IMG_8315 (Medium).jpg, 154.34 kb, 930 x 768
IMG_8315 (Medium).jpg 154.34 kb, 182 downloads since 2018-11-11 

"ljushuvud"

7

Håller med er om att det är svalt här. Men hellre svalt än inget alls.
Det här är kvalitet om man jämför med Facebook. Här är det inte svårt att gå tillbaka och leta efter det man vill ha svar på. Jag är inne flera gånger om dagen på sidan.
Jag är dålig på att tillföra saker själv men läser vad andra skriver.

8

yogi skrev:

Håller med er om att det är svalt här. Men hellre svalt än inget alls.
Det här är kvalitet om man jämför med Facebook. Här är det inte svårt att gå tillbaka och leta efter det man vill ha svar på. Jag är inne flera gånger om dagen på sidan.
Jag är dålig på att tillföra saker själv men läser vad andra skriver.

Jag tycker likadant o är också dålig på att tillföra saker i projekt trådar osv men uppskattar dom trådarna som går att följas

9

Håller med om brister på aktivitet på sistone.
Försöker hålla igång min projekttråd så mycket det går men ibland går det för långsamt i garaget så veckovisa uppdateringar inte är meningsfullt.
Är inne på forumet morgon och kväll och läser det mesta.

Forumet är oslagbart när det gäller sökbarhet och möjligheten att följa trådar. Facebook är bra på sitt sätt men inte för att följa tex ett projekt.

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

10

Det var länge sen jag skrev en projekttråd nu, det är kul, men inte så roligt när det blir långt mellan mektillfällena som det är för mig nuförtiden. Jag har ägnat hösten främst åt huset, har murat skorsten och ska installera kaminer härnäst, men även försökt få tid åt bruksbilarna innan kylan slår till på allvar för att kunna sälja av några för att få mer tid till bussarna. Har alldeles för många bilar nu... ICQ/ah

Annars blir det fortsatt rostlagning i vinter och sen har det köpts in en något vässad rova som ska in i pickupen när hon är besiktad. ICQ/ag

Jag brukar titta in här någon gång per dag men tycker aktiviteten har varit låg rätt länge nu och det har ju tidigare konstaterats bero på FB och att allt är lättare där. Dock så missar man ju en tredjedel av folkafolket som inte har FB. Men jag kommer fortsätta att besöka och posta när jag har något roligt att dela med mig av.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

11

Föredrar helt klart detta forum framför Boxerville på Facebook.
För min egna del blir det inte så mycket VW längre då alla luftkylda vagnar är sålda.
Men det står iaf en baypanel utanför verkstan som ska få fortsatt uppmärksamhet inom kort. Bilder på detta kommer i projekttråden här på forumet ICQ/ab

12

Tja ni skall se det händer grejer om vi tillsammans vill... ICQ/bp

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

13

Gillar forumet, har varit med sen det skapades.
Facebook ser jag som ett komplement, det går mkt snabbare och är enklare med bilderna men man kan ju inte köra någon ordentlig projekttråd där.
Har ett par projekttrådar här men dom har somnat in sen photobucket ändrade sin politik... har inte tiden för att posta om alla bilderna numera tyvärr....

14

Själv är man rookie här men är väldigt glad över att forumet lever, min andra bils märkesforum har i princip helt dött och det är riktigt kasst. Finns så mycket kunskap som missas/ inte går att söka efter enkelt på fb.

15

Ja tyvärr så blir det en lite nedgående spiral, vissa orkar inte skriva utan bara läser, de som postar får ingen respons och tröttnar på att posta vilket resulterar att det blir rätt dött  ICQ/bn

Sen är det här med bilder ett återkommande problem, direkt från telefonen så blir det väl lite pilligare men att förminska bilder på dator är inte rocket sience direkt, finns gratis uppladdningstjänster men där har man risken att bilderna försvinner, jag brukar ladda upp på The Samba men där måste man också förminska bilderna först...men sen är det så att bilder som laddas upp direkt på forumet tar plats och kostar pengar... och pengar att driva forumet är också ett återkommande problem, Jonas har i princip lämnat och det är jag och webadmin kvar som håller det flytande, kostnader för trafik, annonser osv har jag dock inte fått överlämnat ännu  ICQ/bw

16

Hur mycket kostar det att driva forumet per år, 5k,10k,25k ?

T2b taigagrön ´77

17

Grubban skrev:

Hur mycket kostar det att driva forumet per år, 5k,10k,25k ?

Vi betalar ju för trafiken så det beror lite på men inväntar uppgifter om detta för att se hur man går vidare ICQ/ab

18

GB skrev:

Sen är det här med bilder ett återkommande problem, direkt från telefonen så blir det väl lite pilligare men att förminska bilder på dator är inte rocket sience direkt, finns gratis uppladdningstjänster men där har man risken att bilderna försvinner, jag brukar ladda upp på The Samba men där måste man också förminska bilderna först...men sen är det så att bilder som laddas upp direkt på forumet tar plats och kostar pengar... och pengar att driva forumet är också ett återkommande problem, Jonas har i princip lämnat och det är jag och webadmin kvar som håller det flytande, kostnader för trafik, annonser osv har jag dock inte fått överlämnat ännu  ICQ/bw

Kan man inte tillåta uppladdning av bilder oavsett storlek, men sedan minskas bilderna ned till max 1024x768 innan de sparas på servern? Så funkar bilduppladdningen på t.ex. Tradera (även om jag inser att de förmodligen har en större utvecklingsavdelning än Boxerville  ICQ/ad ).

19

HenrikL skrev:
GB skrev:

Kan man inte tillåta uppladdning av bilder oavsett storlek, men sedan minskas bilderna ned till max 1024x768 innan de sparas på servern? Så funkar bilduppladdningen på t.ex. Tradera (även om jag inser att de förmodligen har en större utvecklingsavdelning än Boxerville  ICQ/ad ).

Har för mig den frågan vart uppe tidigare och den funktionen finns inte för detta forum  ICQ/ac

20

men kostnader... kan vi inte ordna något där? ..
Tråkigt att Jonas har andra  intressen numera... men så är livet...
Tacksam att du och webadmin  finns kvar och håller skutan flott.. ICQ/ay

21

Jag har själv varit borta ett tag från forumet.. och även från facebook-bv. Men det är nog för att jag har fullt upp med annat i livet just nu.

Under vintern blir det tillbaka i grottan för att fixa lite bil och lite moppe. Så då blomstrar mina trådar iaf.

Ang Facebook så är det många återkommande frågor/ sämre kvallitet och som vi alla vet så är facebook och sociala mediter bara tillfälligt och alt man gör ägs av någon annan som ser dig som användare som produkten.

"Är det gratis är det du som är produkten" brukar det ju sägas. Jag har en FB sida för mina garageprylar. MEN Jag lägger alltid det som postas på min sida även här på BV om det är BV relaterat just föratt bv forumet ej ska stanglera och bli rostigt.

22

Gå in på vilket forum som helst så ställs det exakt samma frågor där som denna.
Forum-döden har brett ut sig ganska bra. Tyvärr.
Dock tycker jag detta forum är bland dom bättre som jag hänger på. Dock postar jag alldeles för lite själv.

Mera känd som jb...

23

Det är väl bara att ställa sig i ledet med dom som bara läser men aldrig skriver ICQ/ah

Tappade totalt lusten att skruva för nått år sedan men har iallafall en bubbla i trafik så lite underhålls skruva blir det ju.
Meeen städade ur garaget för någon helg sedan och drog in en skoter som jag ska renovera motorn på inför vintern,, sneglade lite på en notch som står utanför och lite sugen att riva igång den blev man allt  ICQ/ab

24

Sandbäck skrev:

Det är väl bara att ställa sig i ledet med dom som bara läser men aldrig skriver ICQ/ah

Tappade totalt lusten att skruva för nått år sedan men har iallafall en bubbla i trafik så lite underhålls skruva blir det ju.
Meeen städade ur garaget för någon helg sedan och drog in en skoter som jag ska renovera motorn på inför vintern,, sneglade lite på en notch som står utanför och lite sugen att riva igång den blev man allt  ICQ/ab

yess en tråd om en skoter och en om en notch...

25

Mitt i allt elände så får jag nog säga att det verkar ha vänt lite den sista veckan. Fler projekttrådar vaknar till liv.
Och till er som har hand om forumet vill jag bara säga att ni gör ett riktigt bra jobb.

ICQ/bs