Har jobbat en hel del med sånt här och kan dela med mig lite av mina erfarenheter.
1. Är det generatorn som inte laddar eller får du ingen förhöjning av spänningen på batteriet?
Börja med att koppla av kablarna på generatorn. Jorda PF och jorden. Starta bilen och mät mellan B+ och jord.
Med lite varv på där ska du kunna få allt mellan 20 och 35 volt. (på en 12 voltare). Gör bara detta en kort stund då det finns risk att man överhettar generatorn annars. Återkom om resultatet.
2. Tändspolar kan bli rätt varma. Börja med att kolla att du inte har en tändspole som är gjord för förkopplingsmotstånd.
Du ska ha runt 3 ohm intern resistans för att brytarna ska jobba med kring 4 ampere.
Stämmer detta kan det även vara att du har för litet brytaravstånd, vilket gör att tändspolen ligger "på laddning" mesta tiden.
Glöm inte ställa tändningen igen efter en justering.
3. Låter som att du får kolla vad som finns mellan punkten du har spänning och punkten du inte har spänning.
Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom. (o\!/o) |o \/ o|