Gick ju alldeles utmärkt med de nyinköpta multihylsorna. Kollade inte ens om jag hade några tolvkantshylsor liggandes.
Lustigt nog var det 12mm och inte 13 som brukligt på folkvagnar, men skruvarna lossnade så snällt så.
Turbon är lös och det verkar som att tryckklockan läcker på den gamla (tydligen ett vanligt fel), när den satt på verkade det "bara" som att övertrycksmekaniken hade kärvat ihop vilket den iofs också har.
Funderade en kort stund på om den kunde gå att använda på en folkamotor då det verkar som bultmönstret mot grenröret är detsamma som hos ett ormbo...
Tryckklockan bör väl fungera i alla fulla fall, eller hur gör man när man turbokonverterar en folkamotor?
Den bättre beggade turbon ligger iaf på bänken rengjord och uppsmord och väntar på ihopparning med maskin, men det blir senare, jag hann inte få monteringssatsen levererad innan helgen, dessutom hade jag lite fullt upp med annat.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't