Hej!
Har köpt en DH 76:a som stått sen ’00. Efter byte av bränsleslangar så hoppade den igång, har inte varit igång länge men gått kanske 20 min utan problem.
Jag servar ikväll motorn, byter:
Tändkablar
Tändstift
Rotor
Fördelarlock
Brytarspetsar
Olja samt oljefilter
Efter det startar den och går i ca 5-7 sekunder innan motorn stannar.
Jag har provat byta tillbaka rotor och fördelarlock, bytt till andra nya brytarspetsar, avståndet är ställt till 0.40mm med bladmått, äger ingen kamvinkelmätare.
Om jag med tändningen på öppnar flärpen i LMM så startar bränslepumpen.
När jag mäter på bränslepumpen så har jag spänning fram till pumpen tills motorn står still så det verkar vara som det ska.
Funderar på om jag kommit åt några kablar under servicen, finns det ngn som kan påverka på detta sättet?
Tar tacksamt emot hjälp om ni har några tips och råd.
Mvh Magnus
