Jag börjar bli lite trött på min buss, eller iaf delar av den..
Jag har haft problem med slirande koppling i 3 säsonger nu
Trots att jag trott att jag hittat och fixat felet varje vinter.
Det började för tre år sen när jag byggde min nya motor.
Det är en typ1, 2,1l med DPR vev. Den är ganska snällt byggd och jag kör hyfsat lugnt.
När jag fått i den i bussen(65a med typ1 IRS låda) så gick det bra några veckor, sen började det slira rejält vid belastning. Jag funderade på om org koppling inte klarade en motorstark buss så jag köpte en Kennedy stage1 tryckplatta och en bra lamell(minns inte vad den heter, men anläggningsytan är gul och ser ut som plast). Enl säljaren var det färdigslirat nu
Rev ur motorn och märkte att det var lite olja på lamellen. Av med svänghjulet och O-ringen. Såg med ögat att O-ringen var aningen tunnare än den jag tänkte montera(båda kommer från olika packningsatser). Bra tänkte jag, där hittade jag problemet...
På med den nya Kennedykopplingen och iväg. Det gick bra resten av den säsongen, men i mitten av nästa började det slira igen.
Då tänkte jag att det kanske var ett för djupt spår för oringen i svänghjulet(eftermarknads), så jag tog ett org, borrade upp för 8 stift och monterade. Bytte även lamell till en ny som skulle vara lite tuffare än original.
Det gick bra denna sommaren(ca 800mil), men nu har det börjat slira igen.....
Jag har inte orkat dra ur motorn än, men jag misstänker olja på lamellen igen
Jag börjar få slut på idéer...
Det enda jag tänker är att jag mäter oringsspåret exakt och får tillverkat en oring som passar exakt. Det är kanske mest skräp i nya packningsatser?
Svänghjulet är som ni förstår oringstätat och veven ska ha ett sånt svänghjul, så det borde lira ihop.
Nån som har tips eller idéer? Jag börjar som sagt bli trött på detta problemet nu 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

jag är glad att folk engagerar sig och funderar 
Kennedy tryckplatta och en vanlig typ2 kopplingsarm.