Halloj, har kommit över lite motordelar som jag önskar hjälp med att identifiera.
Nån som vet vad detta är för koppling ?
Mvh Morgan Orb i Köping
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Hjälp med identifiering
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Halloj, har kommit över lite motordelar som jag önskar hjälp med att identifiera.
Nån som vet vad detta är för koppling ?
Mvh Morgan Orb i Köping
Vad kan det vara för årsmodell på detta block ?
Vad kan detta vara för block ?
Och så dessa godingar
Vad har dessa hört hemma ?
Vad kan detta vara för block ?
Du har hål för typ 3 oljepåfyllningen och saknar vanlig oljestickshål.
Tror på typ 3 block. Kolla uppepå. Mitt i blockskskarven, under där en typ 1-fläktkåpa skulle suttit. Där har typ 3 sitt motornummer instansat. Då kan du få ut vilken typ 3, 1500 eller 1600 mm
tryckplattan är en steg 1 ( fanns som 180mm och 200mm)
S&S insugen med förgasare är eftermarknads 70tals prylar ( finns en tråd på samba om dom )
34hk blocket är ett tidigt (man ser det på sugkanalen till olje pumpen ) sitter en skruv där )
Tackar för infon.
Varför skulle ett tidigt 34hästars block ha typ 3 oljepåfyllningsanslutning? Eller hade de det? måste kolla på min 61-a
Blocket är troligen från en automatväxlad typ 3 1968 eller från en manuell eller automat från 1969 eftersom det är fästpunkter för upphängningsbalken. Dessa hål fanns också på typ 2 from aug 1967, men då var det rör för oljestickan såsom på typ 1. Typ 3 blocken har också den avvikelsen att inget hål är borrat och gängat för oljetrycksgivare, undantag vissa utbytesmotorer.
Den gängade pluggen i oljekanalen, M16x1,5 , ersattes av en inpressad plugg from aug. 1969 enligt reservdelskatalogen.
Gammelblocket är från 1954 = 30 hp enligt säker källa.
Några frågor till
Vart har denna kåpa hört hemma, utan uttag för värme ? Eller kan det vara eftermarknad.
Och så denna, nån som vet något om den?
Årtal ?
Några frågor till
Vart har denna kåpa hört hemma, utan uttag för värme ? Eller kan det vara eftermarknad.
Ja kanske det.
Men jag har sett sådana på industrimotorer, som på den släpmotorsprutan jag drog hem från en överskottsförsäljning för en del år sedan.
Några frågor till
Typ 1 1961-62 gissar jag.
Jag lägger upp några fler bilder på blocket. Det verkar vara oanvänt, eller ...
NoVW skrev:Några frågor till
Typ 1 1961-62 gissar jag.
Min -61 34 hästare har en likadan kåpa som 30-hästarna. kanske en -62a, Men hade inte nya värmekamrarna sin introduktion till -62?
Tror på industrimotor som förslaget tidigare med motorspruta.
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=31788
Kolla fläktkåpan på denna Albin/VW släpmotorspruta!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Hjälp med identifiering
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.