Såhär tänker jag: Man börjar med att slipa fram punktsvetsarna under färgen så man kan borra ur dem. Du behöver ju ändå måla på ny färg efter svetsningen. Sen behöver man även jobba underifrån, kapa bort allt som ska bytas för god åtkomlighet. Ytterröskeln man man ju med flit kapa så att det finns marginal när den nya plåten ska dit. På så vis är det inte lika noga med att det blir exakt rakt eller rätt mått.
I många moment beror det ju på hur det ser ut, man kan säkert växelvis behöva kommat att jobba underifrån, såväl som ovanifrån.
Jag har hört om lim som gångbar metod nuförtiden, tekniken har gått framåt verkligen. Har ingen egen erfarenhet av karosserilagning med lim, är lite konservativ på den punkten, men minns att det diskuterats tidigare i typ2-sammanhang, som en gångbar metod när man gör karossreparationer och det är viktigt att plåten inte slår sig. Tex för byte av en karossida.Vore kul att ta del av andras erfarenheter. 
Annars kan man ju falsa plåten i skarven, det är en teknik jag själv ännu inte prövat, men jag tänkte testa när tillfälle ges, nu när jag har en falsstans. Man får hålla sig till tåls när man punktar tunnplåt, kanske en folköl och ett korsord mellan punkterna vore lämpligt? 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't