Hej . Det är bara ett spel för galleriet att fråga mej det är ett år sen du bröt upp portarna och hämta den.
Hej.
Det har gått ett år sen Robban och hanns kompis Harry bröt upp min loge med stora skador på portarna som följd och hämta gian/ boxtern .
Han har inte hört av sig och betalat sin skuld eller skadorna på portarna .
Ett förtydligande angående anklagelsen om svartjobb ,så lovade han att betala in skatter och avgifter , för han visste hur det fungerade för han har firma ,men när jag inte fick några uppgifter från skattemyndigheten så frågade jag , det behövs inte för det här sa han, därav det låga timmpengen på 225:- per timme .
Han använder även mina bilder vid pubblisering utan mitt medgivande .
Ha det : HEAVY
Vilken jäkla tråd det här, helt otroligt.
Är det inte dags för våra admin att låsa den här skiten? 
581 2018-07-30 06:41:17 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-07-30 06:51:26)
Det vore bra för trådens tekniska utformning ifall folk som inte har med det byggnadstekniska skrev i den.
Tids nog kommer vi till det datum då vi hämtar hem Karman. Vi fortsätter hålla spänningen vid liv ett tag till då det verkar intressera folk. Vi är snart där ändå.
Lite små ovidkommande tips:
Som näringsidkare ser man till att betala in sina skatter. Har man i år efter år byggt Willysbilar och annat åt folk borde man ha koll på om man är anställd lr inte. Går man dagligen till försäkringskassan och påstår att man inte är arbetsför pga ryggsmärtor och får betalt av alla andra hårt arbetande skattebetalare i detta land bör man nog inte slå så högt på trumman. Varje forumsmedlem här inne tycker nog det svider varje månad då de får betala skatt på sina surt förvärvade kronor. De vill inte ha det kastat i ansiktet om pengarna de betalar in går till rätt Somalier lr östgöte. Är man klok/nykter bör man använde en lågmäld virveltrumma. Har man inte tittat för djupt i flaskan vet man ifall man skrivit på något papper där man blir anställd.
Har man råkat ut för något olagligt bör man anmäla de till Polismyndigheten så utreder det saken i rättstaten Sverige.
Allt ovanstående känns som en aning ovidkommande i ett forum om bilbyggeri
Låt oss nu fortsätta bygga bil i detta forumet.

Då detta är en byggtråd som handhar tekniska lösningar och framsteg ser jag det klokt att ge vissa belackare en egen tråd att plita i.
Den nya tråden kan avhandla skitsnack kring denna byggtråd och om det skrivs något mer ovidkommande kan admin flytta det till den nyskapade tråden som finns här :
https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 47#p467147
Ha en trevlig och produktiv vecka i sommarSverige nu!!
Jag tycker gott att du kan snäppa upp tempot lite. Bilder på hunden och snack om frugan roar kanske vissa men för att tråden ska kännas fräsch vore det roligare med mer bilder och oftare.
Att dra ut på det känns ju märkligt då du tydligen ligger många många steg före den status du visar i denna tråd.
Visst, det är ditt projekt och din tråd men lite konstruktiv feedback kan väl inte skada.
Tackar för den konstruktiva feedbacken!!
Parallellt med denna har det byggts 4-5 andra bilar vilket tar sitt engagemang vilket Du säkert förstår då även Du är en driven och försikommen bilbyggare. Sen ska man även hålla igång de bilar man byggt tidigare. Då är det lätt att en tråd faller av lite- men ska bättra på det lite
Vilka bilar har Du själv byggt de senaste 5 åren?

586 2018-08-04 09:24:06 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-08-04 09:27:54)
Snälla Micha......
Du har ALDRIG träffat någon människa som bygger mer på sina egna bilar än jag -Aldrig
Jag lägger mellan 1-10 h / dag på mina bilbyggen varje dag.
Jag vet inte vad Du bottnar Dina rader på men det luktar väldigt "svenskt"
Snälla låt oss inte gräva mer i den skiten.
Jag är väl medveten om att Du inte tävlar - Tack för den info.
Vidare så gör jag inga "kundjobb"
Mitt arbete till vardags är att importera delar till folk som bygger kompromisslöst för att de vill ha "något utöver det vanliga"
587 2018-08-04 09:47:50 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-08-04 10:34:24)
Jag måste TYVÄRR skriva mer off topic då Du rackar ner på min gode vän Frans egenkonstruerade monocoquechassie som Du kallar röram.
Han är i dag mångfaldig världsmästare i flera klasser och en av ytterst få duktiga konstruktörer som kan tillverka en egen bil och dessutom göra en bra affär av det hela då de till dags dato sålt över 700 "kit"- som enl Dig själv bygger sig själv.
Är Du så jävla pretto att Du ser ner på alla som inte bryter malmen själva och sen bygger från det stadiet??
Det enda jag vet om Dig är att Du byggt en buggy- Våga inte påstå att Du inte gjutit karossen själv för då har Du skjutit Dig själv i foten.
Se Du till istället att lyfta Ditt lata arsle från soffan och bygg klar garaget så Du kan blända omvärlden med Dina bilbyggen istället- å gnäll inte på tappad inspiration- för det har vi alla, varje dag. Ändå gör vi jobbet!!!
Jag har redan i dag gjort 5 timmar i garaget- plus hundprommis. Vad har Du gjort själv?
När Du tänkt över det kanske Du inte rackar ner på alla andra forumsmedlemmar och deras ansträngningar. Att Du gav Dig på mig visar mer på någon slags avundsjuka då jag är en av de som byggt mest och bäst i den här världsdelen de sista 20-30 åren.
Hur ska d inte Kalle och Gurra känna att Du anser om deras byggen ....Dom har ju "bara" köpt sina bilar,,,å dessutom tagit hjälp med lackering.
Föraktar Du folk som inte lackerar själv?? lr är det bara vissa arbeten som Du accepterar att folk lämnar bort. Herr självutnämnde domare....
I övrigt får Du ha en fin dag....Ta vara på det fina vädret!
PS Du som är så klok kan gärna få komma med en bra designlösning - för de är i allra högsta grad inte lösta......
Du skriver även att det är lättare att bygga bil om man har en firma-Hur korkat uttryckt är inte det?? Varje år granskas min firmas förehavanden minutiöst av överhögheten. Här har man inga favörer. Vill man ha något utöver det vanliga får man göra uppoffringar.
För 4 månader sen gick min tvättmaskin sönder - i fredags köpte jag en ny.
När min varmvattenberedare gick sönder för några år sen badade jag i sjön 3 månader, duschade sen hos dottern och på badhuset tills jag ansåg jag ville lägga pengar på en sådan.
Utgå inte från att alla är lika bekväma som Du lr har det såååå mycket glassigare
Jag tror detta ämnet är avhandlat nu
Vad är med bilder? 
589 2018-08-04 11:30:19 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-08-04 11:35:43)
Då är vi lite mer ödmjuka igen då....
Att håna andra , utan vetskap, för att de inte bygger allt på ina egna bilar är elakt översitteri och bror duktigskap.
Jag blir förvånad då jag hör Dig heckla mig och andra ifall vi inte gör ALLT själva på våra fordon.
En del sätter stolthet i att göra allt på sina byggen - andra vill ha det bästa möjliga slutresultatet.
Själv skulle jag aldrig drömma om att döma någon för det ena lr andra.
Det Du gjorde anser jag väldigt fult gentemot alla som sliter på ute i garagen i landet. Alla jobbar vi på olika nivåer och har olika förutsättningar.
Jag är fullt medveten om att alla inte kan bygga bil likadant som jag. Jag bygger som regel ram,chassie, kaross,motor,inredning, motor och drivlina på mina bilar- ibland tar jag hjälp av goda vänner som jag lärt känna genom åren som är duktigare på sitt område än jag för det ska bli så bra som möjligt. Det har även hänt att jag gått ihop med kompisar för att bygga en bil ihop men det är ytterst sällsynt.
Jag hoppas verkligen inte att Du är lika besserwisser-aktig mot andra bilentusiaster som Du var i morse då det förhoppningsvis bara var ett utslag av ett dåligt morgonhumör.
Har Du såna dåliga uppslag om folk , vars situation Du inte vet ett vitter om, bör Du vara tyst
Vad gäller "denna bilen" så är frågeställningen ang design och lösningar högeligen aktuella.
Jag har tidigare talat om för Dig att jag lägger u t en bild var 6:e dag för att inte riskera att tråden blir som Ditt garage- fullt ös ett par veckor med 50 bilder- sen tyst i ett halvår ( vi är olika). Kontinutet , har jag lärt mig, är viktigt i alla projekt man företar sig. Så blir det i den här tråden. Allt stannar upp, för alla , någon gång- men det ska inte synas.
Vi är olika....
Då det är utagerat kan vi återgå till det som inte är off-topic.....
591 2018-08-05 16:50:50 Senaste redigerad av Eklund (2018-08-05 17:02:45)
Snälla Micha......
Du har ALDRIG träffat någon människa som bygger mer på sina egna bilar än jag -Aldrig
Jag lägger mellan 1-10 h / dag på mina bilbyggen varje dag.
Jag vet inte vad Du bottnar Dina rader på men det luktar väldigt "svenskt"
Snälla låt oss inte gräva mer i den skiten.
Jag är väl medveten om att Du inte tävlar - Tack för den info.Vidare så gör jag inga "kundjobb"
Mitt arbete till vardags är att importera delar till folk som bygger kompromisslöst för att de vill ha "något utöver det vanliga"
Vist har du haft bilar som man har tyckt var otroligt coola o fräna när dom publicerats eller när man sett dom på någon träff men hur kommer det sej att en östgöte har uppbrutna logdörrar o är obetald för utfört arbete om du byggt mest o bäst i 20 år ? Kom ner på jorden besserwisser
592 2018-08-05 16:55:00 Senaste redigerad av 63 Highlight (2018-08-05 16:55:25)
Då detta är en byggtråd som handhar tekniska lösningar och framsteg ser jag det klokt att ge vissa belackare en egen tråd att plita i.
Den nya tråden kan avhandla skitsnack kring denna byggtråd och om det skrivs något mer ovidkommande kan admin flytta det till den nyskapade tråden som finns här :https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 47#p467147
Ha en trevlig och produktiv vecka i sommarSverige nu!!
Bäste Eklund!
Ställ Din offtopic fråga i tråden som omnämns här ovan så ska Du få ett svar.
Detta är en byggtråd.
Vänl respektera det
De va ju i det här skämtet till tråd du skrev dumheterna så de va här jag skrev också
Så jävla trött på den här sandlådan!!!
Själv håller jag på med den här hobbyn och sidan för kärlek till bilarna och den goda gemenskapen, allt detta dravel dödar detta så sakteliga…
Har vart i kontakt med båda herrarna det handlar om vid ett flertal tillfällen och bett dom vänligen lösa detta utanför forumet, Boxerville är ingen jury och domstol, och precis när man tror att allt är lugnt så sätter någon fart på det hela igen… gång på gång på gång…
Så vad ska jag göra? Stänga trådar? Banna folk? Stänga forumet? Ja inte fan vet jag… får ta en funderare på detta...
/Göran
Jag kan bara hålla med Dig Göran.
Detta är en byggtråd - och den verkar ha ett visst intresse för de som är intresserade av bilen i fråga då vi ändå har 140.000 "tittare" .
Det är synd att folk ( 2-3 st) inte kan låta bli att kluddra oväsentligheter i byggtråden.
Hade några som helst olagligheter hänt hade säkert vår polismakt agerat. Då så ej skett torde allt vara utagerat och har någon en annan uppfattning kan de ringa mig på: 08-777 44 11 istället för att förstöra tråden.
Nu verkar största problemet vara att den inte uppdateras så fort som en del vill- men då får man läsa lite mer sällan och inte vara så ivrig. Kul att den väcker intresse dock
Ja nu är ju inte du direkt oskyldig i detta ärende, men jag försöker hålla mig neutral och har hittills haft hoppet att två vuxna människor ska kunna lösa deras meningsskiljaktigheter utanför ett forum men jag börjar tvivla...
Då är vi överens att vi skriver om bilbyggeri i denna tråden och vill någon hitta på lite historier kan vi styra in det på "off-topic"-avd
Snart dags för nya bilder, å nu börjar det bli spännande....
Eller så gör du så här (hittat på The Samba)
Ha ha !! - Underbar!!