Det där är bilder på sk "kosmetisk rost" och inget som gör vagnen trafikfarlig. Om man tänker med ögonen kan man helt sonika borsta/slipa rent, stoppa oxidationen av järnet med en rostätare, spackla bort ojämnheterna som blir och kladda på lite ny färg, vill man ha en gedigen och "renoverad" buss, så är nog det bästa rådet att lära sig svetsen. Småskador som man ser på bilderna är ofta inte relevanta att laga på "riktigt sätt", då plåten som rostat kan vara väldigt stor och rostskadan begränsad till några kvadratcentimeter. Att lappa och laga gör du bättre än ngn som debiterar per timme, då det är väldigt mycket tid som går åt till sånt pyssel.
Kanske ser du det som ett tråkigt svar, men i början på min egna folkakarriär fick jag ofta den rekommendationen och jag har aldrig ångrat att jag köpt svets, det är ett multiverktyg som är bra till mycket mer än bara att laga gamla rostiga bilar. Och det är ganska svårt att hitta folk som är villiga att göra såna här jobb.
Men det bästa och enklaste är kanske att kryssa vidare med vagnen, se rosten som patina och lägga ner energin där den behövs för funktionsduglighet hos vagnen istället. Kanske regnar det in och då vill man ju laga, men spaltrost nere på skärmen kanske inte är lika viktigt som ett oljebyte? 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't