Exakt, skönt att få svar som förstärker delar av mina misstankar..
I mitt fall stod alltså Coskruven på L-jet 12 varv ut(!) samt tempsensor II och kallstartsventil och thermo time switch är urkopplade.
Nu har jag gått till 4.5 varv ut på Co-skruven den senaste veckan och den går ungefär likadant, ingen större skillnad på stiften men jag vill få den att gå fetare precis som du säger. Ska prova något varv till för att se om vi får någon skillnad.
Angående regiulator och spridare så har jag inte gett spridarna en service men de är en av mina misstänkta precis som du säger. Jag blrjar ana en läckande spridare på treans cyl eftersom att det tändstiftet har en tendens att bli blött och lukta soppa.
Är det likadant på VW som på L-jet drivna Alfa Romeos att man kan pressa ihop originalregulatorn någon enstaka mm för att få högre tryck i systemet? Vanlig modd på Alfas 12v sexor.
Skulle gärna skicka in mer soppa i motorn och se rätt Co-halt.
Jag ska kolla Hc på besprotokollet men tror inte man mätte det.
I vinter får jag skicka iväg spridarna tror jag. Inte många frlsökningsgrejer kvar nu.
Nu är det en 1978 VW Latebay camper
Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.