Från servot går ju två slangar, en till insuget och den andra ser ut att försvinna ut i hålrummet i "skärmkanten" (vänster hjulhus).
Promlemet är att röret i hjulhuset är genomrostat på ett ställe. Är detta ett problem annat än att det finns risk att det sugs in skit i bromsservot? För visst är det väl så att endast skall vara "snortätt" på vakuumsidan (röret mot insuget)...eller tänker jag helt cocobahia?
Röret som går till insuget skall vara helt tätt, läckagen stör speciellt lågvarvsegenskaperna.
Tack Kjell, jo så långt är jag med. Det som kopplas till insuget och bildar vakuum skall vara tätt.
Men jag tänker på den andra slangen/röret. Finns ett på andra sidan om vakuumklockan nämligen... men så måste det ju vara. Att detta bara funkar som en ventil och inte behöver vara tätt.
Andra sidan brukar vara plaströr som slutar i b-stolpen.Det måste kunna andas därför är det ju öppet och visst är det som du skriver att det kan komma in smuts om det är skadat.
Tackarns Grubban. Då känner jag mig trygg i mina antaganden och kan gå vidare i mitt mekande