1

Från servot går ju två slangar, en till insuget och den andra ser ut att försvinna ut i hålrummet i "skärmkanten" (vänster hjulhus).
Promlemet är att röret i hjulhuset är genomrostat på ett ställe. Är detta ett problem annat än att det finns risk att det sugs in skit i bromsservot? För visst är det väl så att endast skall vara "snortätt" på vakuumsidan (röret mot insuget)...eller tänker jag helt cocobahia?

2

Röret som går till insuget skall vara helt tätt, läckagen stör speciellt lågvarvsegenskaperna.

3

Tack Kjell, jo så långt är jag med. Det som kopplas till insuget och bildar vakuum skall vara tätt.
Men jag tänker på den andra slangen/röret. Finns ett på andra sidan om vakuumklockan nämligen... men så måste det ju vara. Att detta bara funkar som en ventil och inte behöver vara tätt.

4

Andra sidan brukar vara plaströr som slutar i b-stolpen.Det måste kunna andas därför är det ju öppet och visst är det som du skriver att det kan komma in smuts om det är skadat.

T2b taigagrön ´77

5

Tackarns Grubban. Då känner jag mig trygg i mina antaganden och kan gå vidare i mitt mekande ICQ/bs