Haha, tjaeh.. har lite ont om plats for tiden... har ju precis hämtet en oval och en golf till garaget 
Hämtade ett paket på posten idag, det kom från staterna o var stort o platt. 
haruköpt lp skivor
just kidding.. bild annars har det formodligen inte hänt..hehe..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
En uppsättning dörrsidor från TMI.
Till?
Blå-bubblan?
Nej, tyvärr. Till framtida fordon, om man har lite tur.
Långtidsprojekt lämnat idag.
Fira fira.
533 2011-08-17 17:58:11 Senaste redigerad av 25hpman (2011-08-17 18:01:18)
Mmmm...fick inte igång den nåt mer. Det behöver nog bytas lite diverse. Skönt, då kan jag göra av med lite NOS-delar på den.
Mmmm...fick inte igång den nåt mer.

en kompis har spårat upp en 53a BD som är ett rost obj och kan knappt hålla sig från att köpa högen
,men så slipper han ju att laga den för det blir väll mitt jobb

Idag har jag tittat på en 63a soltak, i mycket trevligt skick 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Jag var på veteranmarknad idag och släpade hem en höger bakskärm i bra skick till en tidig notch (utan listhål), en stor kartong med bilbroschyrer, ett gammalt skruvat metallemblem (kungliga automobilklubben), ett runt gult gammalt dimljus med fäste för stötfångarbärjärn och till slut, en kontrabas.
538 2011-08-20 19:18:09 Senaste redigerad av kisavw (2011-08-20 19:19:49)
en kontrabas.
Något du skall sälja? Skick?
Var själv i Eksjö på Bilutställning , det resulterade i 12v tuta och en kompressor.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Idag har jag tittat på en 63a soltak, i mycket trevligt skick
I Rydebäck?
jerry skrev:en kontrabas.
Det är bara ett tomt skal. Den saknar ställskruvar, strängar, stall, stödpinne. Vi får se om det går att göra nåt kul av den.
kisavw skrev:jerry skrev:en kontrabas.
Det är bara ett tomt skal. Den saknar ställskruvar, strängar, stall, stödpinne. Vi får se om det går att göra nåt kul av den.
Aha då vart den billig? Storlek ? trekvarts eller?
VW Typ 2 1967
jerry skrev:kisavw skrev:Något du skall sälja? Skick?
Trekvarts?
kisavw skrev:jerry skrev:Det är bara ett tomt skal. Den saknar ställskruvar, strängar, stall, stödpinne. Vi får se om det går att göra nåt kul av den.
Trekvarts?
Japp det finns ju en uppsjö storlekar på kontabasar . Så du kanske köpte den för ett bra pris.
Vet att strängar 4 styck kostar 4000 om det är sensträngar. Köper man nylon så är det ungefär hälften , stall ställbart kostar ca 1000:- ,
Detta vet jag eftersom våran basist i Buckersfield lagt ner det på sina kontrabasar.
VW Typ 2 1967
jerry skrev:kisavw skrev:Aha då vart den billig? Storlek ? trekvarts eller?
Trekvarts?
Japp det finns ju en uppsjö storlekar på kontabasar . Så du kanske köpte den för ett bra pris.
Vet att strängar 4 styck kostar 4000 om det är sensträngar. Köper man nylon så är det ungefär hälften , stall ställbart kostar ca 1000:- ,
Detta vet jag eftersom våran basist i Buckersfield lagt ner det på sina kontrabasar.
Ok, så här ser den ut. Vilken storlek tror du det är?
Jag kanske sätter dit taggtråd istället. Men jag behöver ändå ställskruvar och ett stall.
300 spänn gav jag.
Ser ut att vara trekvarts bas , jag bjuder 900 för den?
VW Typ 2 1967
Ser ut att vara trekvarts bas , jag bjuder 900 för den?
Då är det din. Ska jag såga isär den så att den går att skicka, eller? Ja hur gör vi?
Maila mig istället.
kisavw skrev:Ser ut att vara trekvarts bas , jag bjuder 900 för den?
Då är det din. Ska jag såga isär den så att den går att skicka, eller? Ja hur gör vi?
Maila mig istället.
gör så.
VW Typ 2 1967
jerry skrev:kisavw skrev:Ser ut att vara trekvarts bas , jag bjuder 900 för den?
Maila mig istället.gör så.
Såga isär den, eller? 
kisavw skrev:jerry skrev:Då är det din. Ska jag såga isär den så att den går att skicka, eller? Ja hur gör vi?
Maila mig istället.gör så.
Såga isär den, eller?
NEEEEEEEEEJ menade att jag PM till dig. 
VW Typ 2 1967
lasslo skrev:Idag har jag tittat på en 63a soltak, i mycket trevligt skick
I Rydebäck?
Nej.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"